Hur många mil körde du i dag?

@Tammer Skojar du? Det var ju sol hela dagen förutom innan 8-9 på morgonen.

3 mil, körde bort mot Rosenhill café och där stod 4-5 mc-poliser. De skulle väl hålla vägarna säkra där denna onsdag.
 
@Tammer Skojar du? Det var ju sol hela dagen förutom innan 8-9 på morgonen.

3 mil, körde bort mot Rosenhill café och där stod 4-5 mc-poliser. De skulle väl hålla vägarna säkra där denna onsdag.
Det måste ha varit lokala skurar. Här i Norrtälje regnade det hela dagen till ca kl 15 på em. Och så ska det tydligen hålla på resten av veckan.
 
I helgen blev det 140 mil - t&r Gåsen och tre dagar på banan med SMC. Och nu vet jag att det kan vara sol i Karlskoga, flera dagar i rad! Jag har bildbevis om ni inte tror mig. ?
 
I Norrtälje med omnejd har det regnat till och ifrån sedan onsdag förra veckan = en vecka drygt. Inte hela tiden, men några skurar varje dag. Ibland hela dagen.
 
29. Helsike vad det regnade när jag lämnade Stockholm. Och trafikkaos var det också.
 
Tog en sväng, mellan skurarna, ner till Stockholms stads sydligast belägna systembolag. Farsta C. Nån dryg mil, tops! Blev såväl oblöt som oskitig. Vilket jäkla skämt. Måste fått en släng av klimateriet?
1654186985701.jpeg
 
12 grader och duggregn hela dan, inget åka i dag heller. Hela sista veckan har mest varit regn. Och 12 grader, i juni...
 
33 från elverum i Norge till Falun via väldigt krokiga, konstiga och vackra vägar!
 
Ni som åker sådär 20-30 mil på en tur - är det bara på kul eller har man nått mål, nåt syfte? Jag undrar eftersom jag också tycker det är kul, men tröttnar efter ca en halvtimme. Sen blir det bara mer av samma sak, man sitter där och brummar fram och undrar vad man håller på med. Kommer hem och är nöjd med hojåkandet några dar tills man blir sugen på en sväng igen.
 
När jag kör en längre runda så väljer jag väg efter omgivningarna lika mycket som efter vägsträckning.
Kurviga bergochdalbanevägar genom vackra miljöer tröttnar jag inte på så fort.
Vanliga tråkväga kors och tvärs över fälten får jag nog av efter en ganska kort stund.
 
Ni som åker sådär 20-30 mil på en tur - är det bara på kul eller har man nått mål, nåt syfte? Jag undrar eftersom jag också tycker det är kul, men tröttnar efter ca en halvtimme. Sen blir det bara mer av samma sak, man sitter där och brummar fram och undrar vad man håller på med. Kommer hem och är nöjd med hojåkandet några dar tills man blir sugen på en sväng igen.
För mig känns turer på mindre än ett par timmar som halvmesyrer. Det är först då nånstans som jag verkligen har släppt vardagslunken bakom mig och helt ägnar mig åt att köra mc.
 
Ni som åker sådär 20-30 mil på en tur - är det bara på kul eller har man nått mål, nåt syfte? Jag undrar eftersom jag också tycker det är kul, men tröttnar efter ca en halvtimme. Sen blir det bara mer av samma sak, man sitter där och brummar fram och undrar vad man håller på med. Kommer hem och är nöjd med hojåkandet några dar tills man blir sugen på en sväng igen.

Grejen med hoj är att vägen är målet. Sedan kan man lägga till speciella resmål eller helt enkelt ta vägar du aldrig åkt förut och vara beredd på att stanna till och titta på intressanta saker.

Ett tips är att åka upp på berg, ofta en smal skogsväg sista biten till en mast eller liknande. Fin utsikt och trevlig körning.

20-30 mil är ingenting för en tur, det är snarare framkörning till startpunkt för en helgtur som kanske landar in på 150 mil eller så. Men börja där du är.

Här en tur som jag tänker köra nu lö-sö. Har 36 mil enkel till startpunkt Åsele.


0af21fe89c346ec832102d72f6cf7033.jpg
 
Grejen med hoj är att vägen är målet. Sedan kan man lägga till speciella resmål eller helt enkelt ta vägar du aldrig åkt förut och vara beredd på att stanna till och titta på intressanta saker.

Ett tips är att åka upp på berg, ofta en smal skogsväg sista biten till en mast eller liknande. Fin utsikt och trevlig körning.

20-30 mil är ingenting för en tur, det är snarare framkörning till startpunkt för en helgtur som kanske landar in på 150 mil eller så. Men börja där du är.

Här en tur som jag tänker köra nu lö-sö. Har 36 mil enkel till startpunkt Åsele.
Bodde jag i de trakterna skulle jag antagligen ha samma syn på hojåkandet, Norrland har andra vyer och säkert mindre störande biltrafik på vägarna. Stockholmstrakten är ganska platt, och det är bilar överallt som man får passa dig för. Köer, trafikljus och annat elände som man slipper norr om Gävle.
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top