Hur många mil körde du i dag?

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Ort
Stockholm
Hoj
rsv4, gsxr1000
Men - det är ju småvägarna som är fina i Roslagen t.ex. vägen mellan 280 och 77 vid Finsta, Syninge - Nyckelby till Roslagsbro t.ex.
Närtunavägen mot Rickeby, Torsholma och Orkesta, vidare mot Kimsta osv.

Bor i Rimbo och har precis börjat ninja runt på småvägarna, finns hur mycket som helst! Mot Rånäs, knutby, Almunge - inte de mest tidseffektiva vägarna men jäkligt roliga även i låg hastighet.
Bifogat vägen jag åker till jobbet, nu kör jag över Orkesta istället för rakan efter Frösunda.
Rimbo måste ju vara ganska optimalt att utgå ifrån, du har ju guldvägar i alla väderstreck. ?
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Kul att höra av en granne. Men du kan ju inte mena att väg 280 mot Edsbro är någon höjdare. Knutby och Almunge är ok, men de vägarna kan man knappast hålla mer än moppefart på i snitt?
Skaffa appen Calimoto, skapa en rundtur och njut!
Screenshot_20220603-224417_calimoto~2.jpg
Du kan ju memorera rutten innan du ger dig av.
 

Timmy88

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Aug 2017
Ort
Karlstad
Hoj
Xsr900 (såld)
Väg 76 norrut från Norrtälje är ett sömnpiller, speciellt mellan Söderbykarl och Ununge. Väg 280 och 282 är nästan ännu värre, bara raksträckor och skog, skog och mera skog. 282 mot Uppsala - bara oändliga raksträckor. Ja, om man inte ligger i 150 km/t förstås, då blir det säkert intressantare. Men det funkar inte med mina hojar.
Det finns många fina f d skogsvägar i trakter, men då är man nere på närmast moppefart. Det är gamla grusvägar som man har lagt asfalt på, och där kan man hålla i snitt 40-50 km/t. Det går en sån från Skebobruk mot Älmsta, men den är nästa för krokig även för mina småhojar. Mycket växlande blir det.

Det är mycket gnäll också, ut och kör


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Tokhult
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
14 mil t o r norrtälje custom Bike show med Trajja 65:an!
 

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Ort
Stockholm
Hoj
rsv4, gsxr1000
10? Ställde på rsv4:an och drog ner på södertörn. Lite gamla favoriter som man aldrig tröttnar på. Bulten, Skanssundet, Sorunda, Tungelsta. Och sen några bonusvändor på bulten.
Gôtt! ?
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Ungefär 20 mil på Tigern. Göteborg-Strömstad (nästan). Först gamla Trollhättevägen från Kungälv->Lilla Edet, väster om Göta älv. Sedan den svängiga fina 167:an till Ljungskile. Därefter gamla E6 (ungefär gamla Riksväg 2). Den senare låter kanske inte så kul, men vägen var närmast tom och laddar man på gränsen - eller lite över - vad som kallas ”extremt beteende” så är den rätt kul. Många av svängarna mellan Tanumshede och Strömstad är rätt underhållande i 130-140 - när vägen är tom...
 
Last edited:

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Trodde inte att det skulle bli mer än den mil jag lyckades skrapa ihop på kaffeturen i förmiddags, men vid 21-snåret ville hustrun på en kvällstur så jag fick väl offra mig i solskenet… Det blev kanske 8 mil i släpljuset. :)
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Bodde jag i de trakterna skulle jag antagligen ha samma syn på hojåkandet, Norrland har andra vyer och säkert mindre störande biltrafik på vägarna. Stockholmstrakten är ganska platt, och det är bilar överallt som man får passa dig för. Köer, trafikljus och annat elände som man slipper norr om Gävle.
Prova kör rakt västerut från tokholm in mot Sveriges mitt du har Värmland 10-15 mil bort med oändligt med krokiga vägar.
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top