Hur många mil körde du i dag?

Men - det är ju småvägarna som är fina i Roslagen t.ex. vägen mellan 280 och 77 vid Finsta, Syninge - Nyckelby till Roslagsbro t.ex.
Närtunavägen mot Rickeby, Torsholma och Orkesta, vidare mot Kimsta osv.

Bor i Rimbo och har precis börjat ninja runt på småvägarna, finns hur mycket som helst! Mot Rånäs, knutby, Almunge - inte de mest tidseffektiva vägarna men jäkligt roliga även i låg hastighet.
Bifogat vägen jag åker till jobbet, nu kör jag över Orkesta istället för rakan efter Frösunda.
Rimbo måste ju vara ganska optimalt att utgå ifrån, du har ju guldvägar i alla väderstreck. ?

Kul att höra av en granne. Men du kan ju inte mena att väg 280 mot Edsbro är någon höjdare. Knutby och Almunge är ok, men de vägarna kan man knappast hålla mer än moppefart på i snitt?
Skaffa appen Calimoto, skapa en rundtur och njut!
Screenshot_20220603-224417_calimoto~2.jpg
Du kan ju memorera rutten innan du ger dig av.

Väg 76 norrut från Norrtälje är ett sömnpiller, speciellt mellan Söderbykarl och Ununge. Väg 280 och 282 är nästan ännu värre, bara raksträckor och skog, skog och mera skog. 282 mot Uppsala - bara oändliga raksträckor. Ja, om man inte ligger i 150 km/t förstås, då blir det säkert intressantare. Men det funkar inte med mina hojar.
Det finns många fina f d skogsvägar i trakter, men då är man nere på närmast moppefart. Det är gamla grusvägar som man har lagt asfalt på, och där kan man hålla i snitt 40-50 km/t. Det går en sån från Skebobruk mot Älmsta, men den är nästa för krokig även för mina småhojar. Mycket växlande blir det.

Det är mycket gnäll också, ut och kör

Skickat från min iPhone med Tapatalk

14 mil t o r norrtälje custom Bike show med Trajja 65:an!

10? Ställde på rsv4:an och drog ner på södertörn. Lite gamla favoriter som man aldrig tröttnar på. Bulten, Skanssundet, Sorunda, Tungelsta. Och sen några bonusvändor på bulten.
Gôtt! ?

Ungefär 20 mil på Tigern. Göteborg-Strömstad (nästan). Först gamla Trollhättevägen från Kungälv->Lilla Edet, väster om Göta älv. Sedan den svängiga fina 167:an till Ljungskile. Därefter gamla E6 (ungefär gamla Riksväg 2). Den senare låter kanske inte så kul, men vägen var närmast tom och laddar man på gränsen - eller lite över - vad som kallas ”extremt beteende” så är den rätt kul. Många av svängarna mellan Tanumshede och Strömstad är rätt underhållande i 130-140 - när vägen är tom...

Last edited:
Trodde inte att det skulle bli mer än den mil jag lyckades skrapa ihop på kaffeturen i förmiddags, men vid 21-snåret ville hustrun på en kvällstur så jag fick väl offra mig i solskenet… Det blev kanske 8 mil i släpljuset. :)

Bodde jag i de trakterna skulle jag antagligen ha samma syn på hojåkandet, Norrland har andra vyer och säkert mindre störande biltrafik på vägarna. Stockholmstrakten är ganska platt, och det är bilar överallt som man får passa dig för. Köer, trafikljus och annat elände som man slipper norr om Gävle.
Prova kör rakt västerut från tokholm in mot Sveriges mitt du har Värmland 10-15 mil bort med oändligt med krokiga vägar.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph