Hur många mil körde du i dag?

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Tog en lite annorlunda väg från bengtsfors så blev det till linfärjan o till ed o sedan vidare. Men till linfärjan från bengtsfors var det typ 0-30 bergkross en längre sträcka så typ 30-50km med väntan på punktering sjukt dåligt packat material. Resten av vägen var helt ok.
 

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Tokhult
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
500 meter. Hämtade ut Transalpen här i Skåne från maskinhallen hos grannen (Storbonde!) där den stått i sällskap av hjullastare och gigantiska traktorer.
 

Sniglom

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Nov 2013
Ort
Göteborg
Hoj
Knallgul S1000RR -11, CBR600FS -02
Drygt 10 mil. Fixade några ärenden Runt partille, sen blev det nöjestur till Fjärås och tillbaka tillsammans med min elev.
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
29 mil i dag. Ner söderöver.
 

M|cke

Konceptet
Gick med
15 May 2009
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha R1 05
27,2 mil, blev en sväng från Vendelsö, Östertälje, Strängnäs, E-tuna sen tillbaka.
 

Bäverhyddan

Inte särskilt snabb, men njuter av varje minut!
Gick med
7 May 2022
Ort
Norrtälje
Hoj
2021, Ducati, Scrambler Desert Sled
@Tammer - var du ute och rastade CBn på 280:an idag vid halv sex - sex?
Blev omkörd av vad som såg ut som en äldre CB strax innan sättraby, noterade att denne motorcyklist inte heller hälsade på mötande :)
Svängde sedan upp mot Ekebyholm/Rånäs.
 

Bäverhyddan

Inte särskilt snabb, men njuter av varje minut!
Gick med
7 May 2022
Ort
Norrtälje
Hoj
2021, Ducati, Scrambler Desert Sled
Kört 11mil, Svanberga, Roslagsbro, över Älmsta mot häverödal - riktigt fin väg att åka!
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
@Tammer - var du ute och rastade CBn på 280:an idag vid halv sex - sex?
Blev omkörd av vad som såg ut som en äldre CB strax innan sättraby, noterade att denne motorcyklist inte heller hälsade på mötande :)
Svängde sedan upp mot Ekebyholm/Rånäs.
Tyvärr, inte jag. Jag var upptagen med att vakta barnbarn denna vackra dag. Men det kunde ha varit jag, det är i alla fall fint att vet att man har en själsfrände i trakterna runtomkring. Sanningen att säga så tror jag faktiskt inte att jag någonsin har kört om en annan mc i hela mitt liv, dock en och annan bil. Och en moppe då och då.
Väg 280 är dessutom alldeles för rak och trist norr om Rimbo, åtminstone om man ligger i 80km/t som en cb orkar med. Från Sättraby och norrut blir det bättre i o f s. Kör oftast mot Knutby, och sen Bladåkervägen norrut . Vägen 283 ut mot Väddö och Älmsta är också helt ok.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Kom just hem efter hojsemester, har kört Karlshamn-Öland-Stockholm-Oslo-Arendal-Karlshamn under en dryg vecka. Bedömt ca 205 mil. Bra tur, förutom idag då det var ösregn mer eller mindre hela vägen från Göteborg till Karlshamn... Höll på att lägga hojen då jag fick släpp i en hal rondell men lyckades precis hålla mig på två hjul. I övrigt en lugn tur längs fina kurviga och mestadels torra vägare. Ska dock medges att det är skönt att vara hemma, lätt sliten nu :hihi
20220609_151959.JPG
 

Timmy88

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Aug 2017
Ort
Karlstad
Hoj
Xsr900 (såld)
Kom just hem efter hojsemester, har kört Karlshamn-Öland-Stockholm-Oslo-Arendal-Karlshamn under en dryg vecka. Bedömt ca 205 mil. Bra tur, förutom idag då det var ösregn mer eller mindre hela vägen från Göteborg till Karlshamn... Höll på att lägga hojen då jag fick släpp i en hal rondell men lyckades precis hålla mig på två hjul. I övrigt en lugn tur längs fina kurviga och mestadels torra vägare. Ska dock medges att det är skönt att vara hemma, lätt sliten nu :hihi
View attachment 472913

Den där ser skönare ut än soffan hemma


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Den där ser skönare ut än soffan hemma


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Den är riktigt skön :tummenupp Men ja, 200 mil ger viss träsmak vad man än sitter på tror jag... :gnissla Lite öm nu :hihi Var skönt att komma hem och lägga sig i ett varmt bad :tummenupp
 

Bäverhyddan

Inte särskilt snabb, men njuter av varje minut!
Gick med
7 May 2022
Ort
Norrtälje
Hoj
2021, Ducati, Scrambler Desert Sled
Strax under 40 mil igår, snirklade oss från Rosersberg upp till Gävle på allsköns småvägar och grusvägar.
Neutralswitchen behagade sluta fungera eller åtminstone bara fungera sporadiskt under färden upp... Som tur i oturen så var resans mål att lämna in släden på service och byte av bakdäck + att det fortfarande är garanti på släden.
Tydligen ingen standard del så den fanns ej hemma på hyllan, en veckas ledtid ungefär för att få hem och byta ut.
Hemfärden avhandlades istället på en i princip flång ny KTM890 Adventure R.
Trots regn och trasig släde - en helt fantastisk dag i grymt bra sällskap!
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top