Anlade garagehamnen igårkväll efter en långhelg på hoj med madammen. Det var korta dagsetapper på runt 20 mil, och blev väl kanske 100-120 mil i slutändan. Oplanerade äventyr var lite fint fördelade till lite styvt ett om dagen. Första dagen var det lite pyssel med nyinköpt utrustning och att lära sig surra packning, andra dagen blev det soppatorsk på 2+1-väg eftersom att fröken inte lyssnat på mig när jag i ett par års tid har tjatat om att hon måste trycka in choken nån halvminut efter att ha startat hojen annars går den varm och drar mer soppa. Extra bonus den här gången var att det var fortfarande soppatorsk när hon vred över kranen till reserven, så det var extra skojigt.
Normalt sett så tänds reserven i min apa innan hon får soppatorsk, så det är inget problem, men kör man 17 mil på halvchoke så gäller inte det.
Nåja, det blev en 4 mils tokjävlaridetkörning för att köpa en dunk och bensin och sedan tillbaka till fröken där hon stod på en väg utan bankett där hastighetsbegränsningen är 100km/h. Sa åt henne att stå nere i diket iaf, men hon stod bara 1 meter ner i diket när jag kom tillbaka.
Så nu har jag en extra bensindunk jag inte behövde.
På måndagen blev äventyret att köra in i Göteborg för att parkera hojen i opalens garage och sedan gå och se på AC/DC, det var najs. Och fröken blev skiträdd när angus ramlade bakåt och sprattlade med benen, hon trodde han höll på att dö.

Det blev ett par öl och gott sällskap med.
Dagen efter när vi skulle lämna hotellet drog fröken fötterna efter sig så att vår utpasseringskod för parkeringen hade slutat gälla (eftersom att utcheckning var senast 12, och utpassagen från garaget var senast 12) och stolpskotten på parkeringsbolaget svarade inte i telefon. Men vi kom ut när en bil kom in. Det var ett litet äventyr iaf.
Sedan stannade vi till i Norrqvarn nästa natt, trevligt ändå. Långt bättre burgare där än på Opalen, jävlars vilken kass mat de hade.
Och sista dagen blev äventyret att undvika stora, tunga regnmoln. Vi klarade oss hela vägen hem utan att få mer än några stänk på oss.

Så det var värt varenda peng att köpa regnjacka, och ha den i packningen som en anti-regn-totem.
Men efter den här semesterturen har jag nog bestämt mig, ska sälja av hojarna och köpa något annat. Har haft dem för länge nu.