Hur många mil körde du i dag?

Ca 40 i skåneland.
Hälsat på en legend och provkört en rattig guldvinge i maskinellt toppskick. Riktigt kul!
Vägarna är roliga, utom Andrarum-Sjöbo där jag behöver tips. Körde över Vollsjö, gäsp.

Tror jag mötte @Tebax i Vittskövle och sen hamnade jag bak en ”specialare” jag inte säkert kan säga vad det var. Olika val i Degeberga. Det lilla jag såg av profilen får mig att tänka Rickman, men inte ankröven som såg ut som en bakker. Förnicklad ram, marving 4-1, antracitgrå(?) och dubbla runda bakljus. Nån som känner igen sig och om det var Tebax jag mötte, såg du vad det var?

Sen lite följe med nån ducce från Önneköp, som vek av mot Bus och jag sen mötte igen (tror jag iaf) innan Svensköp/Killhult.

Edit;

Vid Tykarpsgrottan fick jag syn på den hojjag tog fel på häromdagen i Degeberga.

Det var en fint byggd Martin klädd i coolfibre! Därför jag gissade antracitgrå med frågetecken. Det var alltså frågetecknet som var ”rätt”.

Last edited:
Ca 40 i skåneland.
Hälsat på en legend och provkört en rattig guldvinge i maskinellt toppskick. Riktigt kul!
Vägarna är roliga, utom Andrarum-Sjöbo där jag behöver tips. Körde över Vollsjö, gäsp.

Tror jag mötte @Tebax i Vittskövle och sen hamnade jag bak en ”specialare” jag inte säkert kan säga vad det var. Olika val i Degeberga. Det lilla jag såg av profilen får mig att tänka Rickman, men inte ankröven som såg ut som en bakker. Förnicklad ram, antracitgrå(?) och dubbla runda bakljus. Nån som känner igen sig och om det var Tebax jag mötte, såg du vad det var?

Sen lite följe med nån ducce från Önneköp, som vek av och jag sen mötte igen (tror jag iaf) innan Svensköp/Killhult.
Nej det var inte jag, ingen hojåka för mig idag tyvärr.
Men det där är säkert typiska ställen jag kan synas på. 🙂
Har kört typ Malmö-Degerbega-Karlshamn ofta genom åren.
Till Degeberga brukar man köra via Klågerup-Genarp-Häckeberga-Slimminge-Veberöd-Sjöbo-Vollsjö-Frenninge-Rebbetuaröd. Med lite variation beroende på hur mycket tid man har och vilket väder det är 😎

Nej det var inte jag, ingen hojåka för mig idag tyvärr.
Men det där är säkert typiska ställen jag kan synas på. 🙂
Har kört typ Malmö-Degerbega-Karlshamn ofta genom åren.
Till Degeberga brukar man köra via Klågerup-Genarp-Häckeberga-Slimminge-Veberöd-Sjöbo-Vollsjö-Frenninge-Rebbetuaröd. Med lite variation beroende på hur mycket tid man har och vilket väder det är 😎
Ok, men du kör en smaragdgrön Guzzi eller har jag dribblat bort mig alldeles?

Tillbaka till hufvudstaden efter en månad utsocknes så var man tvungen under tidspress testa hoggen igen bara för en kort tur. Så 8 mil på vägar fyllda till bredden med söndagselbilister …nåja man vänjer sig.

Bifogat

• IMG_2180.jpeg
    IMG_2180.jpeg
    3.1 MB · Visningar: 21
68 mil Löderup-Sthlm på motorväg i bil. MEN mötte ett 40-tal motorcyklar och bara 1 (en!) som körde i samma riktning som mig. Konstigt va?

07def56870a9bb7df7f29c7dd9239e0a.jpg

En fin tur med dottern, som oförhappandes föreslog en hojtur då hon inte kört MC på några år. Det fick mig även att le och blev min dagens bild. :)

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back