Hur göra efter krock?

• Thread starter Thread starter Solid snake
  • Start date Start date

Solid snake

Guest
Körde o krockade idag med en bilistjävel! :machinegu

Jag körde på huvudled så jag kan inte få för det va?

Hon stannade inte vid väjningsplikt o meja ner mig så jag flög av bågen. :gråta

Resultat, alla kåpor paj, blinkers paj, backspeglar paj, ja ungefär allt som kunde gå sönder gick sönder.

Inklusive jag då, har stukat foten rejält o har riktigt ont i knäna, landade på huvet. :brinnerup

Vad händer nu då?

Min hoj e borta, jag kan inte köra för jag har ont så in i helvete, men vad händer med hojen?

Får jag ersättning eller lagas den? :va

Kan jag kräva skadestånd?

JAG HATAR BILISTER!!! :mad:

Jag antar att ni fyllt i skadeanmälan.

Hennes bolag får pynta sen om dom lagar eller löser din hoj beror ju på hur skadad den är..

de va uppenbarligen hennes fel, upp till Hennes försäkringsbolag att ersätta skadorna på ditt fordon

P@trik skrev:
Jag antar att ni fyllt i skadeanmälan.

Hennes bolag får pynta sen om dom lagar eller löser din hoj beror ju på hur skadad den är..

Den är beyond repair om man säger så. :mad:

EDIT: Glömde smileyn. :)

Du ska alltid ringa efter snuten om det är personskador.. då får hon en böteslapp och kanske tillomed indraget körkort. Så hon verkligen fattar att det va hennes fel, vissa gubbar och kärringar som har kört skadefritt i 30år(tex) tror inte att dom kan göra fel i trafiken.

GixxerJensa skrev:
Du ska alltid ringa efter snuten om det är personskador.. då får hon en böteslapp och kanske tillomed indraget körkort. Så hon verkligen fattar att det va hennes fel, vissa gubbar och kärringar som har kört skadefritt i 30år(tex) tror inte att dom kan göra fel i trafiken.

Jo polisen kom, o ambulans, o brandkår.

Jag fick åka ambulans! :tungan

Så polisen frågade en massa saker o grejer (på sjukhuset då.)

Hoppas hon blir av med kortet för hon stannade inte direkt, hon fortsatte köra en bit, så jag ställde mig upp o började skrika utav hel*ete!

Dom la mig på en sån där bår som man inte kan röra sig på o satte en sån där nacksak på mig.

Jag landade ju på huvet. :näsblod

Om jag orkar så kan jag ta bild på hjälmen, o på foten som ser ut som en fotboll. :tungan

Solid snake skrev:
Den är beyond repair om man säger så. :mad:

EDIT: Glömde smileyn. :)

Hennes fb kommer kontakta dig om ev utbetalning.
Snacka upp ersättningen så mycket som möjligt..

Du kan ju även kontakta hennes fb själv för att kolla vart dom är i sin utredning.

Nu behöver du ju inte oroa dig över att den ska skära iaf :7peta

Solid snake skrev:
Hoppas hon blir av med kortet för hon stannade inte direkt, hon fortsatte köra en bit, så jag ställde mig upp o började skrika utav hel*ete!

Sådant beteende som hennes gör mig heligt förbannad; först missa väjningsplikt, köra på en motorcyklist och sedan förtsätta köra... Sådana personer skall inte ha körkort!!! :mad:

Jag tycker man skall införa periodiska tester om man skall få behålla sitt körkort. Man kontrollerar ju fordonen var/vartannat år, varför kontrollerar man inte förarna?!? :va Ok det löser inte alla problem men man får kanske bort en del farliga förare.

Skönt att det inte blev värre med dig... Krya på dig!

schang skrev:
Jag tycker man skall införa periodiska tester om man skall få behålla sitt körkort. Man kontrollerar ju fordonen var/vartannat år, varför kontrollerar man inte förarna?!?

Så kan man inte göra, smart på ett sätt, men de som kan köra bra då? Ganska jobbigt för de eller hur?

P-E skrev:
Så kan man inte göra, smart på ett sätt, men de som kan köra bra då? Ganska jobbigt för de eller hur?
Ja, vilken bra ide´
: Alla som anser sig dåliga får kontrolleras.
Det är väl inte ett så stort problem att låta sig kontrolleras en gång/år eller vartannat år.
Jag har länge tyckt att det skulle införas. Hellre det än att försvåra trafikmiljön och införa konstiga regler.

jaja.. men du måste ju besiktiga bilen även om du vet att den kommer att gå igenom u. a.

Och kör du bra så vet du ju att du att du utan problem kommer att klara testen o har inget att oroa dej för...

schang skrev:
Sådant beteende som hennes gör mig heligt förbannad; först missa väjningsplikt, köra på en motorcyklist och sedan förtsätta köra... Sådana personer skall inte ha körkort!!! :mad:

Jag tycker man skall införa periodiska tester om man skall få behålla sitt körkort. Man kontrollerar ju fordonen var/vartannat år, varför kontrollerar man inte förarna?!? :va Ok det löser inte alla problem men man får kanske bort en del farliga förare.

Skönt att det inte blev värre med dig... Krya på dig!

Instämmer!!

Låter som att hon inte var med i matchen alls. Lita aldrig på bilister. Dom betalar för sina misstag med bucklor i plåten. Vi betalar med kroppen. :(

schang skrev:

Jag håller fullständigt med dig, men tyvärr har det blivit som en rättighet att ha bil och körkort(för personbil) i det här landet. Det ämnet är helig mark, där ingen vågar kritisera eller fatta såna beslut. Det verkar tom vara mer eller mindre okej att köra över nån på fyllan, om man ser till påföljden. Det är lättare att ge sig på motorcyklister, lastbilsförare och andra yrkesförare. Då kan politkerna och massmedia få med sig den stora opinionen. Men ingen vågar hacka på folks rättighet att få köra personbil trots att det är dom som kör sämst och orsakar flest olyckor(även procentuellt). Inför periodiska körtest vart femte år(eller nåt sånt) klarar man inte att köra så ska man inte ha nåt körkort förrän man bevisar motsatsen.

GixxerJensa skrev:
Det är lättare att ge sig på motorcyklister, lastbilsförare och andra yrkesförare. Då kan politkerna och massmedia få med sig den stora opinionen. Men ingen vågar hacka på folks rättighet att få köra personbil trots att det är dom som kör sämst och orsakar flest olyckor(även procentuellt).

Är inte majoritetens diktatur underbar så säg!

kontakta en advokat, det är alldeles för mycket att hålla reda på själv.
Det med tanke på personskador, skadestånd(sveda/värk) o.l.
Kostnaden för advokat täcks av din försäkring.

Solid snake skrev:
Får jag ersättning eller lagas den? :va

Kan jag kräva skadestånd?

JAG HATAR BILISTER!!! :mad:

Om du har en olycksfallsförsäkring kan du få ut pengar från den för sveda o värk + att hennes försäkringsbolag ska laga/lösa in din hoj o fixa nya kläder.

Eftersom polisen kom så är det nog inga problem med att några uppgifter har glömts bort. Ring ditt försäkringsbolag o berätta vad som hänt så vet dom hur du ska fortsätta. Lycka till.

Tack för alla svaren!

Nu ska jag bara fota mina skador lite o skicka till försäkringsbolagen så jag får jättemycket pengar. :tungan

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien