Kraschrapport Gelleråsen 060712

Mattias skrev:
2300975
Hejdå från Mattias.
Det är nu du ska berätta om alla trevliga killar i läderkläder som du träffade i depån.

Köp en fet tusenkubikare, det gör alla tjocka farbröder. Då kan man bromsa tidigare men ändå köra lika fort genom att ladda som fan på rakorna.

valmers skrev:
2304920 Det är nu du ska berätta om alla trevliga killar i läderkläder som du träffade i depån.

Köp en fet tusenkubikare, det gör alla tjocka farbröder. Då kan man bromsa tidigare men ändå köra lika fort genom att ladda som fan på rakorna.
Mattias är en konnässör med riktning åt helt rätt håll.

Mattias skrev:
2312720 Momentet tappat. Kris i skojfabriken. :(
Inte bra, inte bra alls. Dr Teddy gör utryckning ikväll och tar med en dubbeldosis motivationshöjande medel, kaffe och ett öra att lyssna med. Det här måste fixas och det snabbt.

Mitt förra inlägg inlägg som du citerar var egentligen tio gånger längre men det ströks sekunden innnan jag tyckte på send-knappen (som oftast). Det här är inte helt enkelt att förklara, men jag visste att det skulle bli så här. Först låt mig säga att inget ont händer utan att det för något gott med sig. Din krasch är obehagligt lik den jag gjorde på Gelleråsen 2003. Andra passet, andra varvet, inbromsning efter långa rakan och pladask! Jag gjorde misstaget att välja det enkla, det bekväma, att ställa hojen i garaget och först tycka synd om mig själv, bara en liten liten stund. Hojen blev stående 10 månader, min fru blev gravid, jag gick upp i vikt och fiskade upp ett vrak till hoj på norska havsbotten.

Förstår du? Du har hamnat i en nedåtgående spiral, en oavbruten lowsider. Vi måste ta tag i det och bryta den dåliga trenden innan det gått för långt. Du måste upp på hjulen igen!

Det är lugnt, han ska med på lördag. Jag har kommit överens med skumma människor som fraktar dit honom, själv fraktar jag dit hojen. Sen har jag byggt lite special på den som gör att den automatiskt får fart iväg och sen måste han hålla fart för att inte få en motivationspinne upptryckt från sadeln. Ju lägre fart, desto mer pinne och tvärtom.

Antingen stannar han grymt nöjd, eller så vinner han. Framtiden får utvisa.

sege skrev:
2313932 Det är lugnt, han ska med på lördag. Jag har kommit överens med skumma människor som fraktar dit honom, själv fraktar jag dit hojen. Sen har jag byggt lite special på den som gör att den automatiskt får fart iväg och sen måste han hålla fart för att inte få en motivationspinne upptryckt från sadeln. Ju lägre fart, desto mer pinne och tvärtom.

Antingen stannar han grymt nöjd, eller så vinner han. Framtiden får utvisa.
Har han så grym motivation att han inte behöver höger expansionskammare eller ska jag plocka med den som jag hade tänkt?

Grym rapport från din krasch. Vädligt underhållande läsning. Det är inlägg som dessa, som gör sporthoj.com så jäkla skoj att surfa in på.

Tråkigt med hojen, men det ordnar sig säkert. Verkar ju finnas många som kan hjälpa till med reservdelar.

mvh

Erik

Torkel skrev:
2314330 Har han så grym motivation att han inte behöver höger expansionskammare eller ska jag plocka med den som jag hade tänkt?

Tack, men jag tror inte att jag behöver den. Lite såga och lite svetsa så är min som ny. Annars snor jag seges.

Torkel skrev:
2314330 Har han så grym motivation att han inte behöver höger expansionskammare eller ska jag plocka med den som jag hade tänkt?

Jag har också en sån så det löser sig nog, tänkte skruva på den åt honom imorgon när han är ute och samåker och hittar självförtroende. :)

Fast du kan ju ta med den ändå, jag tänkte krascha min hoj fördärvad.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT