Inte så kul resa till Danmark...

SkorvKalle skrev:
nä vi var INTE fulla när vi körde!!!!!

vi körde på en huvudled o när fassan håller på o köra om så får 18-åringen för sej att han ska in o tanka o svänger fullt åt vänster in på macken o manglar till fassans hoj, fassan gör kullerbyttor o landar på trottoaren.

Alltså körde han om vid ett olämpligt tillfälle.

Det är som att köra om bilarna på vänster sida där den enda infarten till ICA MAXI finns..... man gör det bara inte.

Ska man köra om ska man dessutom gasa hårt och mycket så man kommer om direkt. En 1000cc hoj hade varit om bilen på 0,5sek.

Det är lika trist för det :(

Katten: Mycket riktigt :tummenupp

maverick_750rr skrev:
Alltså körde han om vid ett olämpligt tillfälle.

Det är som att köra om bilarna på vänster sida där den enda infarten till ICA MAXI finns..... man gör det bara inte.

Ska man köra om ska man dessutom gasa hårt och mycket så man kommer om direkt. En 1000cc hoj hade varit om bilen på 0,5sek.

Det är lika trist för det :(

Katten: Mycket riktigt :tummenupp

ja men isf borde det vara olämpliga tillfälle så fort de finns någon avfart till vänster. Han sa själv att om han hade kört själv hade han dratt fullt förbi bilen men med tanke på att vi var så många så ville han ta de lugnt..

Antar skrovkalle tycker det är helt ok att nån spöar honom för nåt misstag han gör i trafiken.
/u

skulle jag nångång få för mej att vingla fram o tillbaka o helt plötsligt svänga tvärt till vänster utan att blinka när ja vet att jag har 10 motorcyklister bakom mej så hade jag tatt dom smällarna, sånt gör man bara inte i trafiken...

Trist med olyckor, och man kan ju förstå om det blir chockande.
Men din pappa körde så vitt jag kan avgöra av text och bild om på ett mycket dumt ställe och dessutom smög han upp vid sidan av bilen, varför kan man undra?
Det är ju inte så lyckat att spöa upp bilföraren heller, i värsta fall kan ju sånt komma till nackdel för din pappa när olyckan utreds.

Jag kan ha förståelse för att när adrenalinet rinner till o du blev förbannad och du smällde till nån som i ditt fall.
Men sen när du avreagerat dej o lugnat ner dej så borde du insett att du gjort fel o bett dansken om ursäkt.
Förresten ä de nog inte försent att göra det också,inte i det här forumet iallafall.

han körde ju inte upp jämsides me bilen, han var på väg om o låg ungefär jämsides me bilen när bilen tvärvänder.

Ja hade inte hunnit lugna ner mej när vi stack därifrån ens.. aggresitiviteten fanns kvar länge i mej, men jag ångrar inte att jag slog han för de förtjänade han även om det var en olycka.

Tråkigt... :( Hoppas far din kryar på sig snart och skaffar sig och han kan ju inte bryta en så fin tradition som sporthoj :D

Spinky Spendrup skrev:
Yesbox sir! Huvudet på spiken! Bang on target pal! O s v...

Inte slåss, ät glass och var snäll. Anger management. :öl

fan man kanske inte ska göra de asså :crash nä ja har verkligen fått en varning, ja ska ta de väldigt lugnt i trafiken nu när man har sett sin egen fassa krascha som kört hoj sen han var 16 o detta e 2:a gången han kraschar bara. Även dom bästa kraschar...

Re: Re: Re: Re: hmmmm

Det är ömsesidigt, vill inte ha dig som son heller.
Kort historia.
1 Buss + sovande förare
1 Fiat 127 + farsan vid ratten och 2 kvinlliga passagerare.
Slutade i 1 dödsfall, 2 svårt skadade.
Farsan fick följade skador, Diverse revben av, ½ ansiktet krossat
+ samtliga tänder utslagna.
Vad gör man efter en sådan olycka, antigen så gläjder man sig åt att inte alla dog, trots flera operationer och en massa platina i skallen för farsan del.
Eller så kan du, korv och jag leta upp bussföraren slå ut alla han tänder skänka dom till farsan och varför inte spöa på bussföraren fru också, då kanske hon som avled återuppstår.
Tror du verkligen att allt blir bättre för att man spöar på varandra?
Jag tror inte det iaf, Kan garantera dig att ingen tjänar på att spöa på nån annan, det förändrar fan ingenting.
Om du nån dag råkar ställa till det i trafiken så någon annan råkar illa ut så är det allstå frittfram att slå dig så mycket det behagar eller???

För mig så är det inte så svårt att förstå att slå folk på käften föga leder till nåt.

maverick_750rr skrev:
Du snackar tufft och säkerligen mycket juridiskt korrekt, men hade det varit din pappa som trillat av en 18-årings bristande körförmåga och du inte hade reagerat som KORV kan man ju fundera på vilken sorts son du egentligen är?

Hur man kan vara så passiv som du önskar att korv skulle ha varit har jag låg förståelse för.
Skulle det nu visa sig att KORV&co. hade druckit vill jag inte försvara honom längre. Men det står inte att de druckit innan....

En totalt onödig olycka inträffade. Håller man som bilist rak kurs trillar inte en omkörandes mc. Finns det ingen anledning för bilisten att svänga men gör det ändån brister det ju hos föraren som borde ha uppmärksammat hojarna bakom.
Får han då en smäll på käften lär han komma ihåg det, annars var det ju kanske inte så farligt(?)!

750RR

Last edited:
Re: Re: Re: Re: Re: hmmmm

Gildemeister skrev:
Det är ömsesidigt, vill inte ha dig som son heller.
Kort historia.
1 Buss + sovande förare
1 Fiat 127 + farsan vid ratten och 2 kvinlliga passagerare.
Slutade i 1 dödsfall, 2 svårt skadade.
Farsan fick följade skador, Diverse revben av, ½ ansiktet krossat
+ samtliga tänder utslagna.
Vad gör man efter en sådan olycka, antigen så gläjder man sig åt att inte alla dog, trots flera operationer och en massa platina i skallen för farsan del.
Eller så kan du, korv och jag leta upp bussföraren slå ut alla han tänder skänka dom till farsan och varför inte spöa på bussföraren fru också, då kanske hon som avled återuppstår.
Tror du verkligen att allt blir bättre för att man spöar på varandra?
Jag tror inte det iaf, Kan garantera dig att ingen tjänar på att spöa på nån annan, det förändrar fan ingenting.
Om du nån dag råkar ställa till det i trafiken så någon annan råkar illa ut så är det allstå frittfram att slå dig så mycket det behagar eller???

För mig så är det inte så svårt att förstå att slå folk på käften föga leder till nåt.

Vi bör kanske ha ett visst överseende med korvens ålder, man har inte tänkt så långt vid den åldern, det är lätt att säga så när man är 10 år äldre.
Men just i detta fallet tycker iaf ag att inget är fullständigt klart vems felet var, båda gjorde ju fel egentligen, bilisten hade ingen uppsikt och använde inte blinkers, mc-åkaren körde om på olämpligt ställe och enligt beskrivning på ett konstigt sätt.

Hur ska man summera det här då så alla blir nöjda o glada i sommarvärmen...

Aggression och trafikvett har tyvärr inte mkt med vartannat att göra. Säger jag som gärna räcker finger åt folk som inte kan hålla fil i rondeller tex.. Men så är det.

Dock är det väl lätt att reagera o bli förbannad när sådana här saker händer. Rätten att reagera har man. Dock är det inte en ursäkt att ta till handgripligheter. Den här killen var givetvis chockad över händelsen. En olycka är just vad det heter, en olycka. Killen har ju inte precis kört på din farsa med berått mod.
Då hade handgripligheter möjligen varit okej...
Hänger du med?

Läs vad Gildemeister skriver, det finns en poäng i det.

Hoppas allt är väl med farsan din och vi ska vara glada det inte tog värre. Det kunde säkert ha gått mkt mkt värre...

Till Skorvskalle

Nu var det så att jag missade att det var dagen efter ni körde så jag ber på ödmjukaste sätt om ursäkt för mitt påhopp om alkohol och körning.

Glasstime!

Bifogat

• glasstrut.gif
    glasstrut.gif
    1.4 KB · Visningar: 121
SkorvKalle skrev:
han körde ju inte upp jämsides me bilen, han var på väg om o låg ungefär jämsides me bilen när bilen tvärvänder.

Ja hade inte hunnit lugna ner mej när vi stack därifrån ens.. aggresitiviteten fanns kvar länge i mej, men jag ångrar inte att jag slog han för de förtjänade han även om det var en olycka.

Om du backar på min bil, får jag slå ner dig med basebollträ då? Jag kanske blir jävligt förbannad för att du repar min nya fina bil, hur mycket får jag slå dig då?

:brynad

;)

SkorvKalle skrev:
skulle jag nångång få för mej att vingla fram o tillbaka o helt plötsligt svänga tvärt till vänster utan att blinka när ja vet att jag har 10 motorcyklister bakom mej så hade jag tatt dom smällarna, sånt gör man bara inte i trafiken...
Grovt försök till mer än lovligt snäv tolkning av vad jag skrev. Tror nog inte du in i minsta detalj kommer att imitera just den missen. Men väl att göra andra, minst lika allvarliga, dumheter. Glöm bara inte bort din inställning när du själv gör bort dig i trafiken nästa gång....För det tillfället kommer, var så säker; bara en tidsfråga.
/u

Slappna av pojkar, alla gör fel i trafiken och även i livet emellanåt. Alltså kan även skorvkalle göra fel utan att klandras särskilt hårt för det. Grabben (som körde bilen) verkar inte ha fått värre törnar än att han skämdes väldigt mycket vid tillfället. Om inte annat lär han kika i backspegeln nästa gång innan han gör en vänstersväng.

Mvh Blip

SkorvKalle skrev:

ok moralkärringar... va tycker ni man ska göra när en kille har kört ner min fassa efter en så jävligt dum o onödig grej??

ja tror knappast han mådde bättre eller sämre av att få sej en smäll... de va mest för att han skulle fatta vilken idiot han är.

Jag kunde inte hjälpa fassan för där stod redan 2 som jobbade inom sjukvården o eftersom ja inte kan snacka danska så tyckte ja att slå lite på han kunde hjälpa att få lite vett i skallen på han.

SkorvKalle skrev:
ok moralkärringar... va tycker ni man ska göra när en kille har kört ner min fassa efter en så jävligt dum o onödig grej??

ja tror knappast han mådde bättre eller sämre av att få sej en smäll... de va mest för att han skulle fatta vilken idiot han är.

Jag kunde inte hjälpa fassan för där stod redan 2 som jobbade inom sjukvården o eftersom ja inte kan snacka danska så tyckte ja att slå lite på han kunde hjälpa att få lite vett i skallen på han.

well, som moralkärring anser jag att det du gjorde var ännu mer onödigt. Det är väldigt få tillfällen när det är godtagbart att man tar till våld. Sorry, men så är det.

Kommer du att resonera likadant den dan nån trampar dig på fötterna på dansgolvet? Då kommer du inte vara välkommen på speciellt många ställen.

Sen är det så att ALLA gör misstag i trafiken. Vissa tyvärr större än andra. Jag har haft körkort sen du var 8 nånting o jag gör fortfarande misstag. Man kan ju tycka att man borde ha lärt sig en sån enkel sak som att kolla döda vinkeln, men jag kom på mig senast idag att jag inte gjort det.

Hade sen killen varit 35 o 2 meter lång o lika bred så hade du ju inte pucklat på honom, eller hur. Misstaget är ju lika stort oavsett storlek och ålder...

Jag förstår din reaktion, jag hade också blivit ruskigt förbannad. men det rättfärdigar inte våld ändå...

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!