Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
jag kan inte hitta Sinterbelägg till denna scooter. är i asien. kan du hitta till mig?Sinterbelägg biter bättre. Är det en helt ny hoj eller har den något/några år på nacken? Om den har det så är ny bromsvätska också en god idé.
Åldern på bromsvätskan spelar bara roll om kokpunkten har sänkts markant och man bromsar så att det blir så varmt att det har någon betydelse. Åtminstone ur ett rent hydrauliskt perspektiv.Sinterbelägg biter bättre. Är det en helt ny hoj eller har den något/några år på nacken? Om den har det så är ny bromsvätska också en god idé.
Förvisso, men bromsvätskan är ju hygroskopisk så kokpunkten sänks ju successivt med tiden i takt med att bromsvätskan tar upp vatten från luften?Åldern på bromsvätskan spelar bara roll om kokpunkten har sänkts markant och man bromsar så att det blir så varmt att det har någon betydelse. Åtminstone ur ett rent hydrauliskt perspektiv.
Visst är det så, men det är ju egentligen ett ickeproblem på en gathoj, i synnerhet en scooter. Man bromsar ju rent generellt sett väldigt lite, och när man bromsar ofta så är det ju istället normalt i låga hastigheter, tex i stan. Det är ju skillnad på bana där man håller stumt och bromsar allt det går många gånger per kilometer, igen och igen.Förvisso, men bromsvätskan är ju hygroskopisk så kokpunkten sänks ju successivt med tiden i takt med att bromsvätskan tar upp vatten från luften?
Det framgår inte hur ny den är. Ny för honom? Hyllvärmare?Varför ska han byta bromsvätska på en ny hoj/scooter?
det är en 2026.Du kan testa att göra ren bromsbelägg och bromskivor med aceton och hushållspapper.
När jag gjort det på Triumph Sprint RS låste jag framhjulet vid nästa inbromsning på gata.
Vilken årsmodell är det på scootern ?
Nej. Den skillnaden är marginell.det är en 2026.
tror du det biter mer om jag byter till stålarmerad bromsslangar?
|
|
Bike-Dagarna har öppnat!
Vinn en airbagväst från Dai... |
|
|
H-D Pan America 1250 Limited provkörd
I nummer 5 av Allt om MC ko... |
|
|
Custom Bike Show den 6e juni.
När Twin Club MC i Norrtälj... |