Hur blir du bemött av mc-handlare?

Hur blir du bemött?


  • Antal röstningar
    0

Zeit

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki SV650S -06, Suzuki GSX 750 -03
Lelles mc i uppsala är åt helvete illa.
Personalen engagerar sig inte i onödan precis och man får ett nonchalant lite kaxigt svar när man frågar efter/om något.
Å gubben Lelle tar fan hem priset i grinighet!
Du kan inte mena klädförsäljningen!? Köpte mitt ställ där + boots + handskar. Killen som hjälpte mig for fram och tillbaka och letade skor och grejade, fick en grym service! Han plockade fram skydd som verkar riktigt bra (Alpinestars ställ, TCX race boots, Halvarsson handskar), men allt var på höstrea, så kom undan med några tusen för betydligt dyrare grejjer. :tummenupp
 

SE

Snart jul igen.
Gick med
17 Aug 2006
Ort
Skåne
Hoj
ER6n 07
Har dålig erfarenhet från Bröderna Hörberg. De missade delar som skulle bytas efter en krasch med min hoj (försäkringsärende, motpart skyldig). Inte vidare intresserade när man dyker in i butiken för att titta heller. (min hoj köpte jag ny där).

De tyckte även att det var jobbigt att byta mitt bakdäck, eftersom att jag inte köpt däcket hos dom. (och ja, jag köpte däcket i sverige, direkt av duells...). Jag fick ett pris på 500:-, och det sa jag ok till. Om de nu säger ja till att hjälpa mig, säger ett pris och jag säger ja, varför fortsätta att vara tvär? Mekanikerna fixade det inte, utan en kille i butiken bytte däcket. Sen ville de lägga på svensk återvinningsavgift när jag skulle betala, utöver de 500 kr vi kommit överens om. När jag påtalade att däcket var köpt i sverige och avgiften redan var betald så blev det sura miner. (men jag betalade den inte, såklart).

De är dessutom otrevliga och diffusa i verkstaden, speciellt när man frågar om priser på service. Jag går aldrig till Bröderna Hörberg längre.

Mc-huset i Malmö har jag sådär erfarenheter ifrån. Ibland schyssta, ibland sura. Framför allt är verkstadskillarna sura, trots att jag som kund är glad och schysst (jobbar själv i butik...)

Piffes MC i Staffanstorp gav mig utmärkt service, men har tyvärr flyttat.

Sölle racing i ystad var bra, gav bra service och schysst pris.
 

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Ort
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Har inget att klaga på även om jag inte anser mig vara gnällig som kund.Förmodar att MC handeln lider av samma symptom som många andra branscher.Ju större ju sämre bemötande.Inte alltid men tyvärr rent för många gånger.
 

Hoken78

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2009
Ort
gotland
Hoj
2010 Kawasaki Z1000
jag ger tummen upp för TT-motor i Järvsö, inte helt centralt läge, men trevlig liten personal stabb, inga konstigheter och snabb affär, passa mig purfa=)
 

mustafas_inn

Sedighi
Gick med
17 Jan 2006
Ort
Stockholm
Hoj
1098 i framtiden
Första gången på ducati sthlm 22 år.
Fick bemötande vafan gör du här du har väl inte råd med en ducati...
Snea Blickar och vad gör blatten här.

3 år senare samma kille oerhört trevlig och hjälpsam... Visst alla har dåliga dagar.

Mc varushuset köpt ny hoj där Vart bra motagen vid köp och när jag skulle hämta ut hojjen. Även när jag köpt utrustning har jag fått hjälp, dock utav en jättesöt tjej grabbarna verkar vara mindre belägna o hjälpa till. MEN få tag i ensäljare till en början var svårt ingen som kollar upp utan alla sitter i sina båsar o låtsas jobba...

Ava Mc varit där två gånger en gång för att köpa skor. Bra serice äldre herre. En gång för att bara kolla runt lite., Men då samma som ducati sthlms första upplevelse..detta medfört att jag aldrig handlar där igen (ducce sthlm illa tvungen)

Men absolut bästa är Bisaya motor. Vilken service o vilka grejer... Alltid på topp Kan bara prata bra om dem. De har hjälpt mig flertals gånger över telfonen även när jag varit ny har de tagit sig tiden och förklara hur saker o ting funkat så jag kunnat mecka hemma. Även efter 2 års uppehåll så mindes de mig ,ja visst de har säkert kvar alla mejlen sedan tidigare men kändes endå bra när de frågar hur reparationerna gått om jag sålt hojjen eller köpt ny.

Köpte senaste cbr :en från lelles... Tror det e lite olika vart man köoper den på lelles...
Honda delen med stefan var bra... Kollade in även en daytona men där var servicen mindre bra...

Som sagt handlar nog mera om säljaren vaknat på rätt sida.... men då frågar jag mig själv ska inte e säljare alltid vakna på rätt sida... När man kommer på jobbet bara dra på sig masken le och vara trevlig.. Jobbat 15 år inom service yrket flesta butiker o hotell Har mr X som kollar firman.. vissa företag Hilton har att man ska bli sedd inom 3 sekunder finns mycket sådan synd bara att de flesta mc återfrsäljare mssat detta...
 

sportbike

Guest
Jag vet inte vad man ska förvänta sig av mailkonversation, men nu har jag gjort en liten test i alla fall.
I söndags kväll, alltså för 48 timmar sen skickade jag mail till 16 mc-företag med innehållet att jag var intresserad av att köpa en mc och gärna ville bli uppringd.
Inte samma hoj, utan olika märken, jag uppgav både mailadress och telefonnummer i mailet.

EN (1) mc-handlare har hört av sig.

Vad händer om jag får problem med min hoj, ska jag vänta till i vinter för att dom ska orka svara?

Faktiskt, jag tycker det är uselt och jag förstår att folk blir frustrerade.
Hade jag inte känt de flesta i mc-branschen så hade jag nog inte kört hoj över huvud taget.

Den senaste jag ringde idag i Örebro sa på svararen:
Om vi inte svarar så är du välkommen in i butiken.

Alla bor inte i Örebro kan jag meddela, orka ringa tillbaka för i hillved !!!!!
 

LowFlyer

#3570
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Västerås
Hoj
1098S '07, 749S '05, 750 SS.i.e '99
Jag ger 16 av 16 desmodromiska vippor till Italia Bike Center i Arboga, och 15 av 16 till Biscaya (bara för att de inte ligger närmare där jag bor).
 

captain slow

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2011
Ort
tobo
Hoj
2010 bmw 1000rr
lelles är kanon på klädes avdelningen men det gäller dom flesta butiker men på mc försäljninger är det mkt dåligt på många firmor :(
 

Ric

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2006
Ort
-
Hoj
-
Error fail:mad: MC-huset malmö att inte den firman har kursat ännu är ett under, finns det något överhuvudtaget som fungerar där:D

Kundbemötande vad är det för något? Surare folk går inte att hitta, jo om man går utan för dörren och in igen.

Bröderna hörbergs+
Claessons+
Yamaha HBG+
Honda HBG+
Lillemans går in på kvalgränsen då gällande för mycket inriktning för fransfolket:tungan
 

*JIMPA*

Legitimerad spökjägare
Gick med
25 Aug 2004
Ort
i ett skjul i skogen
Hoj
tomt i grottan
Mascot Motor i Nässjö får 4½ bananer av 5 möjliga!

Enda minuset är att de bara är återförsäljare av yamaha :D
men de tar utan problem hem grejjer till de flesta hojjar:tummenupp
och servar alla märken.

Alltid bra bemött med bra service även att jag aldrig köpt en Yamaha
bara tillbehör, skinställ, ja hjälm rubbet , brukar få bra rabbatt där om man handlar av rätt kille :Bugar

Köper mina offroad däck riktigt bra priser på Michelin däck!:tummenupp
 

tkdrille

Guest
Ah jag kom på en till. I helsingborg. Men de var nått år sen så nämner inte vilka för vill inte folk pratar =)

Men skulle titta på en hoj av större sportmodell. Och idioten till försäljare pekar att jag borde ha en 125a istället. Pisställe tycker jag angående deras sortiment dessutom.
Men man ska som säljare aldrig se ner på sin kund när de gäller så dyra saker om man vill sälja något,.
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Biscaya är helt underbara att ha att göra med. I alla fall för några år sedan då jag hade att göra med dem ganska regelbundet. Tummen upp!

Claessons är lite beroende på vem man pratar med där, men oftast har jag blivit bra bemött.

MC-center i Kristianstad verkar väldigt ointresserade och har lite tråkig attityd, men de är ju bara några få som jobbar där och har alltid fullt upp så på något vis kan jag förstå dem.

Oves har jag bara erfarenhet av i den gamla regin innan konkursen, men då var de riktigt trevliga och frågade till och med om jag ville provköra när jag som fjunig 18-åring provsatt en MV Agusta ;)
 

MAESTROR1

Din dröm - Min vardag
Gick med
4 Mar 2008
Ort
08
Hoj
Yamaha R1 -03
Jag tycker det är oerhört tragiskt hur vissa handlare, framförallt här i Stockholm tänker när de inte ser en möjlighet att sälja mer och tjäna ännu mer pengar vid varje tillfälle.
Har själv ett eget företag inom försäljning (mobiltelefoner) och visst kan det TYCKAS vara påträngande ifall mina grabbar slänger upp displayskyddet till nya telefonen som kostar x antal kronor.
MEN hoj perioden är så begränsad här i Sverige och då funkar det INTE att ha den attityd vissa har.

Kan börja med att rekommendera Dick på MC Boden där jag handlade grejer hos. Han vet vad han håller på med och han har också förstått att när man handlar grejer för x antal kronor så ska det finnas möjlighet att göra något extra. Antingen någon rabatt eller slänga med något extra. Det är sådant som gör att vi som kunder "låser" oss hos handlaren i fråga eftersom att den service och kontakt vi fick gör att vi struntar i att handskarna går att få 500 kr billigare på nätet. I alla fall jag gör det.

Tyvärr så är det inte så nu och hos en annan handlare i Stockholm (stor aktör) så verkar det helt befängt och idiotiskt om att be om att få ett bättre pris eller läggas in i databasen för att kunna få bättre priser varje gång man handlar. Otroligt arrogant att inte inse vad som egentligen drar in pengar.

Om jag är ute efter att enbart köpa en kedjespray och den anställde i fråga tar fram en kedjerengöring på samma gång och gör ett bra paket till mig så kommer jag självklart slå till eftersom rengöringssprayen är något jag ändå kommer att behöva förr eller senare...


Kan instämma med en tidigare talare om att det borde finnas som en "kundbas" där man liksom är medlem med exempelvis reg nummer eller telefonnummer och på så sätt får ta del av förmåner.
Jag ÖNSKAR och VILL med hela mitt hjärta hellre handla ett par stövlar här i Sverige hos någon jag kan få namnet på och som hjälper mig med mänsklig service än att beställa dem på nätet 1500 kr billigare, men tyvärr som det ser ut idag så talar inte mycket för handlaren....
 
Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Tycker det variera extremt mycket från ställe till ställe. Har själv jobbat på en MC-demontering och Yamaha återförsäljare och kan lugnt konstatera att inte bara Sverige är drabbat av denna icke-service/Service tills du betalt mentalitet.

Claessons i Bromöllahar jag varit på otaliga gånger och ibland hälsas det och är hur trevligt som helst, ibland känns det som att de vill att man vänder i dörren.
Sura miner om man prov sitter en hoj har nog de flesta fått. Skillnaden på bemötandet när man vatt där med sin far som köpte en hoj där för ett antal år sedan kontra när man är där själv är enormt.
Jag anses antagligen inte vara en köpstark kund så om man kollar hoj så får man ingen respons. Kollar man på kläder/tillbehör/hjälmar, då får man däremot det.

Överlag tycker jag dock de sköter sig bra.

Oves motor i Olofström är sjukt trevliga att ha och göra med.
Åkte dit med motorn i bagaget och fick svänghjulet avdraget för fika 15 min innan stängning en lördag och en fin lite pratstund med mycket trevlig försäljare. Farsan köpte sin senast hoj där tack vare detta då jag av en slump hittade den intryckt i ett hörn när jag lullade runt 15 min efter stängning utan att veta om det. Inga sura miner då heller

Toppen ställe med andra ord, speciellt för oss som gillar gammelhojar.

Lillemans MC i Lund kan vara som natt och dag.
Kalle som har hand om reservdelarna är jäkligt hjälpsam och plockade till och med fram microfichen senast för att leta reda på en lite del till mig.
han är dock den ända som verkar vilja sälja något. ALDRIG fått frågan om man vill ha hjälp när man kollat på hoj där. Ur-uselt!

Dock så väger servicen för reservdelar/tillbehör/kläder upp det hela något + att de råkar vara Yamaha återförsäljare vilket ju passar när det är vad man kör.

Fleninge MC demontering är i och för sig inte någon stor handlare men lojare och mer ohjälpsamma typer får man leta efter.
hysteriska överpriser verkar dessutom råda oavsett vad det gäller.
Om någon vill ha mer uttömmande information och anekdoter om detta ställer rekomenderas ett samtal med Bushido:D

Kassa men tyvärr den enklaste lösningen lite för ofta.:huvet


ja dom där på fleninge är ett kapitel för sig, bortsett från deras otroligt löjliga överpriser som du nämner skar det sig nog första gången mellan oss när jag ringde dit och han på skroten fick upprepa vad han sa 5-6gånger innan jag fattade hans skånska:D sen blev det bara otrevligt när han berätta hur mkt dom ville ha för en beggad bromsskiva till en 929:a, löjligt är milt sagt:huvet
 

sportbike

Guest
Kan börja med att rekommendera Dick på MC Boden

Kan bara hålla med; Dick har helt rätt inställning och är dessutom en gammal god vän, all heder.
Jag ska egentligen inte vara partisk, men i det här fallet är jag det.
 

gixxer600R

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2009
Ort
Ängelholm
Hoj
gsxr 97:a ombyggd till 01
lägger in ett gott ord för bröderna nilsson (honda center) i helsingborg.
alltid bra service och ser till så man är nöjd. fick kanon pris när ja köpte komplett utrustning, mkt därför jag fortsätt handla där.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
BMW Solna då???!?? ;)

Att handlarna har söndagsstängt på vårsäsongen säger väl i alla fall att det är långt kvar tills internet konkurrerat ut butikerna?

Lelles, otroligt engagerad personal i klädbutiken, en ren glädje att åka dit.
MC-varuhuset likaså, service på silverfat.
Honda City, MC-försäljningen, supertrevliga och engagerade.
Awa, klädförsäljning, rysare. Flera ggr har 3-4 pers stått i kassan och pladdrat. Ingen säger hej eller erbjuder hjälp trots att jag aktivt går runt o ch letar storlekar och provar jackor. Frågar man om ett plagg ska komma in i rätt storlek igen så svarar de, nä jag tror inte det i alla fall. Tror? Nähä? Nä men du kan ju komma tillbaka å kolla nån annan gång. Nej tack.
Din MC, killen i klädkassan står och tittar på mig när jag går runt och kollar om jag kan hitta en MC-säljare. Efter att jag väntat i 10 minuter på säljaren ropar jag till killen i klädkassan; kan du ringa efter säljaren eller? Ja, joo, fast han kommer nog snart. :gnissla Fast säljaren var trevlig och engagerad när han väl dök upp.
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Tyckte det var lite lustigt på AVA MC i somras där jag var SERIÖST intresserad av en hoj som kostade 87.500:- efter provkörning undrade jag hur det var med priset..."ja det är det som står på lappen" inte en spänn i prutmån när man är uppe i dom summorna anser jag vara ganska tragisk inställning...en liten morot brukar oftast avgöra en affär....tack & hej!:glömdet
 

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
BMW Solna då???!?? ;)

Var där för ett par år sen och kikade på bilar och hojar. Gick omkring i bilaffärens begavdelning i en kvart utan att någon orkade bemöda sig att hjälpa till. Surnade och gick in på mc-försäljningen. Samma där, ingen kom fram och frågade om jag behövde hjälp. Provade hur länge jag skulle behöva vänta tills någon lämnade skrivbordet ... efter 20 min tröttnade jag och gick. Väl hemma mailade jag någon chef och berättade vad som hänt, efter mindre än fem minuter ringde han upp och beklagade sig djupt över det inträffade. Då skulle jag få prova vad jag ville bla bla bla. Men jag kommer ändå aldrig köpa någon cykel där.

Ringde DinMC i vintras och ville ha pris på en ny 690 SMC med lite godis på. Säljaren hade inte tid och bad mig ringa tillbaka ... För han hade så svårt att komma ihåg att ringa tillbaka till folk. Jo tjena, åkte till Holmberg på MC kompaniet i Väringe i stället. Klockren service även när det vart några småproblem efteråt.

Triumph i Lännas verkstad :tummenupp trevliga killar.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top