Detta hur man behandlar MC åkare är något som just MC åkare har fått om bakfoten! Nu vänder jag mig tvärtemot alla som påstår att Bilister ofta kör som svin och prejar motorcyklar hit och dit, och att folk inte visar varken cyklister eller Mc-cyklister! Men det är fel, problemet har aldrig legat i "störst-först" utan att trafiken överhuvudtaget idag handlar om att alltid vara först. Alla har väl hört gamla Taxi-rävar osv, som har berättat hur trafiken skiljer sig från då och nu. Dom säger att trafiken har ändrats till det negativa då det gäller att hjälpa varandra...
Fakta nr2; När du kör bil i centrala sthlm i bil. På ett ungefär hur många mindre trafik-situationer uppstår inte då? Ja det brukar dyka upp ett par vid varje rondell, och för att inte tala om alla gator med högerregeln..
Jag skulle vilja säga att "trafiken" i helhet är väldigt dålig idag, och då blir det så att MC-cyklister och cyklister drabbas värst, just pga avsaknaden av 800kg plåt runtomkring dig. Nu är ju inte detta svaret på alla situationer, utan jag vill bara att ni skulle tänka er in i situationen om ni då hade suttit i en bil istället för er MC...tror ni att ni hade blivit behandlade olika då?
Är man inte noga med att hålla positionen och verkligen markera vart man ska när man åker MC, så är det väl solklart att det uppkommer situationer?
Till exempel hur många på MC glömmer inte sin blinkers blinkande efter en sväng?
Men solklart behandlar man ju MC som man själv skulle vilja bli behandlad- Med respekt!