Hur övervinna en flickas envishet?

• Thread starter Thread starter IronMike
  • Start date Start date
Usch, dom där kraven på förändring....skaffa en bra utbildning, bättre jobb, bli mer seriös osv känner man igen. "Du är inget att satsa på ifall du inte gör si och så, samt har dessa framtidsplaner". Det är väl personen hon ska tycka om och inte ditt jobb, utbildning, hus etc. Det är också ett sätt att krypa för henne genom att förändra sig precis som hon vill. När hon sen träffar en kille hon blir riktigt kär i så är dom där kraven på en perfekt partner ganska töjbara.

Agamemnon skrev:
Usch, dom där kraven på förändring....skaffa en bra utbildning, bättre jobb, bli mer seriös osv känner man igen. "Du är inget att satsa på ifall du inte gör si och så, samt har dessa framtidsplaner". Det är väl personen hon ska tycka om och inte ditt jobb, utbildning, hus etc. Det är också ett sätt att krypa för henne genom att förändra sig precis som hon vill. När hon sen träffar en kille hon blir riktigt kär i så är dom där kraven på en perfekt partner ganska töjbara.

Helt rätt! Jag tycker att det är läskigt när folk lägger press genom att säga sånna saker. Det du gör är ju en del av dig, du e ju vuxen o har valt vad du pysslar med (eller?). Så varför är ditt val inte gott nog?
Mikey du kommer at göra vad som känns bra för dig, vad vi än säger (för så är det). Men det låter...äsch..inget som inte sagts redan. Jag säger bara: dra inte ut på det! Du kommer att få det jobbigare ju längre du väntar "på den rätta situationen".

IronMike skrev:
Om hon bara gjorde saken tydlig, så skulle det vara enklare att släppa, för att säga rentav enkelt. Men nu finns det så många tecken på att hon vill mer, samtidigt som hon inte är den typen som skulle försöka dra nytta av situationen. .......I många fall skulle man lika gärna kunna lägga ner och försöka hitta nåt annat,. men inte i det här fallet, ett misslyckande finns inte.
....

Nu känns det lite som att du lika gärna kunde åkt till Arvika Folkets Park och skrikit "VOLVO ÄR SKIT!!" :galen Det är också ett sätt att riskera mycket lidande.

Du är faktiskt helt vilse i ditt resonemang(och jag säger inte det för att vara taskig).

Återigen: INGET av det du beskrivit är speciellt för en tjej. Gå på IKEA, resa, umgås på kvällarna.... För en kille ger allt det här tillsammans en hög faktor av vi-är-något-speciellt. För en tjej är det inget annat än en kompis.

Att hona ska ändra så förbannat på dig?? Du är väl vuxen? Du har väl valt ditt jobb? Vad vill DU göra?
Att hon vill göra om dig så förbannat betyder bara att det inte är DIG hon vill ha utan någon som är ....ungefär så där istället.

Dessutom, OM du ger upp ditt jobb, slutar köra hoj och skaffar faller tillbaks på villa-familj-samliv med en helgfylla som det mest spännande så kommer hon garanterat tycka att du är tråkig, berätta att du saknar intressen och visioner.

Ditt resonemang låter helt och hållet som om du ser vad du vill se, du vet selektiv varseblivning.

OM hon är kär i dig, varför behandlar hon dig som skit? Hon VET ju att du vill ha henne och du får åka med till IKEA....

Chrille, Nursey och Agamemnon, jag kan hålla med er till viss del. man ska inte ge upp sig själv för någon annans skull
Men Ironmike, som jag inte känner överhuvudtaget, kanske också tycker ungefär som tjejen i fråga.....det är kanske dags att förändra lite i hans sätt att leva. Ironmike skrev såhär tidigare: "Sen är det ju saker som hon påpekat, är stora brister hos mig.. Saker som jag helst vill utelämna här, men det har med jobb att göra, har inget vanligt 09-17 jobb, hon anser att jag borde omskola mig, leva mer seriöst osv - vilket jag tror är viktigt för henne. Så jag är inne på lite andra spår, som kanske inom kort borde bidra till hennes inställning.."

Jag menar, är det saker som han inte gärna nämner här är det kanske inte så mycket att vara stolt över och hänga i julgranen, det är kanske dags för en förändring för IM's egen skull.....
Om det sen hjälper till att vinna tjejens hjärta är det ju bra :banana

Ironmike: Det hon asner vara stora brister hos dig.....vad tycker du själv?

IronMike skrev:
..blommor, chocklad, smörande - funkar inte. Vad göra? :va

Om jag fattat detta rätt så slutade hennes pappas död med att hon inte bara förlorade honom utan även dig?

Jag tror hon är fruktansvärt sårad, så djupt i själen att det förmodligen aldrig kan läka utan att det sitter ett ärr kvar där och gnager..

Hon vill VETA till 100% att du vekligen kommer att finnas där för henne vid nästa stora kris! Och eftersom jag anar att ingen av er har Saidas egenskaper och kan garantera något sådant, så vågar hon nog inte chansa.

Att chansa och upptäcka att när hon behöver dig som mest, så finns du återigen inte där, kommer förmodligen knäcka henne, och den risken vågar hon förmodligen inte ta?

Finns inga saker i världen som du kan köpa för att fixa en sådan här grej. Det är förtroende som måste byggas upp, och IKEA besök mm väger nog tyvärr inte upp för den tiden då du borde ha varit ett bättre stöd för henne.

Att hon vill att du ska byta en del av din livs-stil har nog med detta att göra. Att hon vet att du kommer ha lika svårt att komma ifrån om det blir en nästa gång med, om du fortsätter att försörja dig på vad du sysslar med idag?

Man måste dock alltid sätta sig själv först, fast det är otroligt svårt när man verkligen älskar någon..Blir DU lycklig av att förändra ditt sätt att leva? Är det värt målet du eventuellt kan nå?

Lycka till!

Ben Pool skrev:
Jag menar, är det saker som han inte gärna nämner här är det kanske inte så mycket att vara stolt över och hänga i julgranen, det är kanske dags för en förändring för IM's egen skull.....

Vi kan ju diskutera detta tills vi blir gröna, men at the end of the day... (...it gets dark hehe)..
At the end of the day så är det något Mike måste inse själv. Men man gör det inte för att man är rådd eller tillsagd. Det är en känsla som kryper på en. Jag hoppas så innerligt att du har rätt Mikey, men faaan det låter som chrille o Agamemnon säger.
Visa henne tråden...det kan vara en bra grej för att slå hål på bubblan. För det är en bubbla mellan er.
Men gör det snarast, detta är inge bra för DIG och det är dig vi tänker på. :pannkyss

IronMike, måste bara säga att när du beskrev henne på andra sidan, så är det skrämmande vilken lik situation jag befinner mig i nu! Med undantag att vi aldrig vart tesammans innan... Och precis som du, så har jag absolut ingen aning om va fan ja ska göra! Ja menar när du beskrev bruden o va hon gjorde o hur det var mellan er osv, så är det nästan exakt likadant för mig! O ja håller på att bli tokig, vet inte vad ja ska göra! Har själv berättat för henne vad ja vill osv..

@IronMike:
Nu är du jävligt nära att göra dig riktigt olycklig. Du lyssnar inte på vad vi säger, vilket är ett säkert tecken. Du kan inte tänka klart. Ultimatum, utan betänketid. NU.

Ben Pool skrev:
"[/I]

Brister/saker som kommer mellan henne och mig, till att börja med är, att hon är ett par år äldre - betydligt mer vuxen än jag är. När jag drömde om moppar, så bodde hon i egen bostad och drömde om en prins. Hon jobbar vanliga tider osv - jag jobbar oftast natt, 100% svart, lever en dag i taget, för tillfället. Bara det gör att det är svårt att få ihop det.. Hon är även livrädd då jag åker hoj, att något ska hända, hon ser helst att jag slutar helt, varpå jag svarat att "om jag dör så är det då jag gör något då jag är som mest lycklig" etc etc. Old crap macho-snack som hon inte kan släppa, och kanske tror att jag menar till viss del. Samt en del flirtiga sms från tjejjer jag tränar med. Det finns massor som gör att hon tvekar, hon är rädd att bli sårad igen. Då hennes pappa dog, så föll allt som ett korthus, hon likaså. Hon har haft en tuff uppväxt - det har inte jag...kommer från helt olika bakgrunder. Jag gör ju allt för att försöka få mitt liv att passa hennes, har lite vanligare jobb på gång dessutom. Att få ordning på mitt liv, som jag ändå borde, skulle nog göra att hon slutade tvivla. Det är iaf ett steg i rätt riktning.

Chrille skrev:
Att hona ska ändra så förbannat på dig?? Du är väl vuxen? Du har väl valt ditt jobb? Vad vill DU göra?
Att hon vill göra om dig så förbannat betyder bara att det inte är DIG hon vill ha utan någon som är ....ungefär så där istället.
Hon skulle nog tycka det var helt ok, med ett annorlunda jobb eller whatever, sålänge det var seriöst. Men i dagsläget lever jag ett väldigt oseriöst liv, när det gäller jobb och dygnsrytm :S det lirar inte ihop med hennes någonstans. Skulle jag åtminstone ha ett någorlunda vanligt jobb, "vitt", nattetid, så skulle det vara helt ok. Men nu är det jag pysslar med inte försvarbart någonstans. Tror hon lägger stor vikt på när det gäller sånt.

Milla skrev:
Man måste dock alltid sätta sig själv först, fast det är otroligt svårt när man verkligen älskar någon..Blir DU lycklig av att förändra ditt sätt att leva? Är det värt målet du eventuellt kan nå?

Lycka till!
Jag vill ju även förändra mitt sätt att leva. Senaste året har varit väldigt påfrestande psykiskt. Dels för att det inte alls "är jag", grabben som en gång pluggade till civiingenjör pysslar nu med nåt helt annat, svartjobb udda tider mitt i natten..bara för att leva så kul man kan när man är ledig. Vore jag mer seriös, skulle det bidra till att bygga upp förtroendet hos henne, för det är ngt hon stör sig på väldigt mkt. Börjar gå lite kurser i veckorna på ledig tid, för att starta egen firma - vilket hon är jätteglad över, men jag har ju fortfarande inte genomfört mina planer. Hon tjatar alltid på att jag inte slutför saker, att jag flyr från konflikter, är för bekväm etc. Det stämmer till stor del, hon jobbar hårt för sina pengar, och jobbar mkt. Får ju även dåligt samvete, när jag gör samma pengar svart på två nätter, som det tar henne en månads slit att få ihop :3freak :huvet

Hon är ytterst tveksam till att jag slutför de kurser jag påbörjat. Ännu ett steg i rätt riktning kanske vore att slutföra dessa?.. Innan man ger upp och ser sig om efter andra damer. Det finns för mkt ouppklarat för att ge upp, det tycker jag att hon borde fatta - att jag aldrig gett upp henne. Har gett upp andra saker, det borde hon kita i, om jag inte slutför något, men jag har ju aldrig gett upp henne. Aldrig varit otrogen eller dum mot henne heller..

Last edited:
Ja du IM, då finns det bara en sak att göra .....

SKÄRP TILL DIG.... :tummenupp

tassen skrev:
Ja du IM, då finns det bara en sak att göra .....

SKÄRP TILL DIG.... :tummenupp
Meh :S ..inte helt lätt.

Iofs va jag "ute ikväll", insåg att det fanns damer med omtanke *weihey*, spec en dam brydde sig om mitt välbefinnande lite extra. Inget fylle-kör direkt, utan mer omtanke. Satt i mitt knä, gillade mina skämt, pysslade om mig när jag va trött...hjälpte mig vart jag än var, få på ig rocken, eller öpnna en öl Haha, javisst, hon kunde öppna en öl med en snusdosa *asg*

MEN,. hur jag än vänder på det så kommer inte hon eller någon anna drömtjej i närheten av min älskade ...

Det finns liksom ingen ersättare, jag bara ser brister hos alla andra. Kommer liksom inte kunna hitta en annan tjej, som väger 47 kg, har c-tuttar++ smal midja, omtanke, härlig humor, och alltid ett leende på läpparna å glimt i ögat - som dessutom inte lekt runt halva stan. Hon är 25 år+ och haft två seriösa förhållanden, inget "leka runt" alls, inte en enda onenightstand. Hon är clean och allt man vill ha.

*suck*

Det går bara utför....

Lika bra att köpa en galen turbohoj i vår, man har inget att förlora :huvet

IronMike skrev:
.
Hon skulle nog tycka det var helt ok, med ett annorlunda jobb eller whatever, sålänge det var seriöst. Men i dagsläget lever jag ett väldigt oseriöst liv, när det gäller jobb och dygnsrytm :S det lirar inte ihop med hennes någonstans. Skulle jag åtminstone ha ett någorlunda vanligt jobb, "vitt", nattetid, så skulle det vara helt ok. Men nu är det jag pysslar med inte försvarbart någonstans. Tror hon lägger stor vikt på när det gäller sånt.

Hon är ytterst tveksam till att jag slutför de kurser jag påbörjat. Ännu ett steg i rätt riktning kanske vore att slutföra dessa?.. Innan man ger upp och ser sig om efter andra damer. Det finns för mkt ouppklarat för att ge upp, det tycker jag att hon borde fatta - att jag aldrig gett upp henne. Har gett upp andra saker, det borde hon kita i, om jag inte slutför något, men jag har ju aldrig gett upp henne. Aldrig varit otrogen eller dum mot henne heller..

Ja ett steg i rätt riktning är det absolut att slutföra kurserna du har påbörjat.

Du skriver dessutom att:

Det finns liksom ingen ersättare, jag bara ser brister hos alla andra. Kommer liksom inte kunna hitta en annan tjej, som väger 47 kg, har c-tuttar++ smal midja, omtanke, härlig humor, och alltid ett leende på läpparna å glimt i ögat - som dessutom inte lekt runt halva stan. Hon är 25 år+ och haft två seriösa förhållanden, inget "leka runt" alls, inte en enda onenightstand. Hon är clean och allt man vill ha.

Jag kan förstå hennes oro eftersom du "förr" tycks ha flytt från problemen i stället för att ta tag i dom. Dessutom så kan man ju undra vad det är du sysslar med på nätterna som ger lika mycket för två nätter som en månads slit för henne. :va

Om det är något kriminellt förutom att det är svart så förstår jag henne ännu mer. Låter kanske hårt men tyvärr så är nog den enda chansen att ändra lite på dig själv. INTE så mycket att du själv inte trivs. Utan mer så att "kuggarna" passar bättre ihop.
VAD är det hon mest reagerar på :confused:

IronMike skrev:
Iofs va jag "ute ikväll", insåg att det fanns damer med omtanke *weihey*, spec en dam brydde sig om mitt välbefinnande lite extra. Inget fylle-kör direkt, utan mer omtanke. Satt i mitt knä, gillade mina skämt, pysslade om mig när jag va trött...hjälpte mig vart jag än var, få på ig rocken, eller öpnna en öl Haha, javisst, hon kunde öppna en öl med en snusdosa *asg*
MEN,. hur jag än vänder på det så kommer inte hon eller någon anna drömtjej i närheten av min älskade ...
*suck*
Det går bara utför....

Mike, seriöst, hur mycket är du "villig att offra dig" som det heter.
Är hon värd allt det du vill ge upp för att få henne...

Då får det ett gott råd. Har varit där själv där du är nu....

.......aggera beslutsamt. .....funkar det inte i alla fall så har du försökt....

Sen kan alla säga efteråt....vad var det vi sa.....skit i dom...inget ultimatum.

Ge henne det hon mest vill ha----DIG !!!!!

Det andra som du tror att du måste offra, det kan du ta igen och komplettera upp ditt liv med i den takt du och hon finner lämpligt.

Ett förhållande som ska bygga på förtroende kostar tid och engagemang.

Kan vara värt allt i världen, när jag kom så långt att jag tyckte allt var perfekt, då hade vi byggt vårt andra hus, rest jorden över med flyg å hojar, eget företag som gick bra, ungar, massor med fritid och mycket hojbus...

Ge inte upp, det får ta tid det som ska bli bra. :tummenupp

Last edited:
Som alla vet är jag ingen expert på tjejer :gnissla

Men håll inte på och dalta med henne, utan ställ henne mot väggen och ställ ett ultimatum.
Detta har väl sagts innan, men håller du på och mesar dig så får hon bara mer bränsle till till vad hon nu håller på med.

Vad är det man säger nu igen.. Just my two cents.. eller nåt. :va

IronMike skrev:

*suck*

Det går bara utför....

Se där, ytterligare ett tecken på att du är på väg att göra dig allvarligt olycklig; glorifieringen. Du går omkring och inbillar dig att "ingen är som henne, ingen är bättre eller finare". Detta är rent skitsnack. Du tänker inte klart, för där känslorna går in går det logiska tänkandet ut. AGERA!

valmers skrev:
Se där, ytterligare ett tecken på att du är på väg att göra dig allvarligt olycklig; glorifieringen. Du går omkring och inbillar dig att "ingen är som henne, ingen är bättre eller finare". Detta är rent skitsnack. Du tänker inte klart, för där känslorna går in går det logiska tänkandet ut. AGERA!

Det där, Valmers, det var bra ordat.

Mitra skrev:
Ja ett steg i rätt riktning är det absolut att slutföra kurserna du har påbörjat.

Du skriver dessutom att:

Jag kan förstå hennes oro eftersom du "förr" tycks ha flytt från problemen i stället för att ta tag i dom. Dessutom så kan man ju undra vad det är du sysslar med på nätterna som ger lika mycket för två nätter som en månads slit för henne. :va

Om det är något kriminellt förutom att det är svart så förstår jag henne ännu mer. Låter kanske hårt men tyvärr så är nog den enda chansen att ändra lite på dig själv. INTE så mycket att du själv inte trivs. Utan mer så att "kuggarna" passar bättre ihop.
VAD är det hon mest reagerar på :confused:
Njae det är inte spec kriminellt, dock oseriöst ur de flestas synvinkel.. Det är bara för tillfället. Har planer på eget företag inom ett år eller så. Men just där så vet jag inte hur jag ska göra för att vinna hennes förtroende, såfort jag pratar om "planer" så säger hon "jaja,. det har vi gört förr, du avslutar aldrig ngt"

:3freak

tassen skrev:
Mike, seriöst, hur mycket är du "villig att offra dig" som det heter.
Är hon värd allt det du vill ge upp för att få henne...

Då får det ett gott råd. Har varit där själv där du är nu....

.......aggera beslutsamt. .....funkar det inte i alla fall så har du försökt....
Så.. Hur ska jag göra? Ringa henne.. träffa henne å trycka upp henne mot väggen. Hur skam an gå tillväga i just det skedet att visa vad man vill, och få henne att förstå att man menar allvar? :S ..tänker ju på det hela tiden, men var ska man börja. Vill ju välja ett så bra tillfälle som möjligt till att börja med..

:huvet

valmers skrev:
Men det är så =) ..hon är bäst. Går inte att släppa liksom. Var på en hemmafest igår t ex, med damer som de flesta skulle tycka "ha allt", insida + utsida, humor, ödmjukhet å allt. Flickan jag drömmer om och håller av, har allt de där + lite till. Det går liksom inte att beskriva, det kanske går en miljon liv på att träffa en flicka som denna... Dessutom träffar jag mängder av chicks i samband med jobb osv, men det är aldrig någon som kommer i närheten :( - och tanken på att det skulle vara kört, att finna någon annan -det finns bara inte. Jag har sett en del av himlen, och vill inte tillbaks till jorden, känns det som..

Hon är en tjej av hela världsbefolkningen som passar 100% ihop med mig om hon bara gav det en sista chans. Kan säkert tolkas som tomma ord, men det är verkligen så.

Last edited:
IronMike skrev:
Njae det är inte spec kriminellt, dock oseriöst ur de flestas synvinkel.. Det är bara för tillfället. Har planer på eget företag inom ett år eller så. Men just där så vet jag inte hur jag ska göra för att vinna hennes förtroende, såfort jag pratar om "planer" så säger hon "jaja,. det har vi gört förr, du avslutar aldrig ngt"

Hon är en tjej av hela världsbefolkningen som passar 100% ihop med mig om hon bara gav det en sista chans. Kan säkert tolkas som tomma ord, men det är verkligen så.

Där slog du huvudet på spiken :tummenupp

Det gäller inte att snacka så mycket om planer utan ATT genomföra dom. Hon är helt enkelt trött på att du aldrig kommer till skott och gör det du snackar om. Helt enkelt mycket snack liten verkstad.

Så för att vinna hennes förtroende så är det bara att börja genomföra dina planer eller vad det nu än är du snackar om.
Visa henne att du kan genomföra det du snackar om. Att det inte bara är tomma ord. Snacka kan alla men få kan göra det de snackar om. Handling säger mer än 1000 ord.

Blommor, choklad m.m skulle jag personligen se som ett försök att smöra in sig. Och jag förstår varför hon inte har "gett" med sig.

Tja Tyson :)

Jag tycker du verkar vara en vettig grabb, du beskriver dina problem pa ett fint satt, och med en rejal dos sjalvinsikt. Nagot som for ovrigt ar lite av en bristvara i vart "jag-ar-bast"-samhalle...

Har 2 tips:

1. Traffa flickan IDAG. Beratta utan omsvep hur du kanner och hur du mar, att du ar pa vag att ga sonder inuti utan henne etc. Fraga rent ut om hon vill bli din tjej igen, inte for den hon vill att du ska bli, utan for den grabb som du ar. Svarar hon nej pa det sa ar det faktiskt kort for dej o henne.

2. Inga fler roller i porrfilmer!!! :hihi (kunde inte lata bli!)

Jag haller tummen for dej! /Lasse

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...