Hur övervinna en flickas envishet?

• Thread starter Thread starter IronMike
  • Start date Start date
tassen skrev:
Bra jobbat. :tummenupp
Sen efter 20 år kommer den totala förnedringen med skillsmässa, när hon kommer på att hon ska förverkliga sig själv..... :brinnerup

Tror du det dröjer så länge? Kärringar är enligt min mening värst med det här förbannade självförverkligandet mellan 25-30. Då kommer de på att de "vill bli något" men har inte en aning om vad, "måste utbilda sig" men har inte en aning om till vad och att de "måste göra något av sina liv" men har inte jävla aning om vad det innebär.edit/och så måste de RESA också. Fan vet varför men det går inte att vänta med.

Det tjafset tystnar runt 30 när de inser att det inte är så många som "blir något" trots att de har "utbildat sig" men det gör inte så mycket för det här med att "göra något av sina liv" inte är så jävla märkvärdigt.

Sen ballar vi gubbar ur när vi blir femtio..... Kastar ut kärringen och köper hoj.

Nursey skrev:
Ville du ha henne? Har det ändrats?
...

Självklart.
Absolut inte. Jag är lycklig.
Mitt inlägg är skämtsamt menat. Absolut inget annat.

Last edited:
Chrille skrev:
Lessen att vara dum, men hon vill ha en kompis, en "storebrorsa", en medhjälpare, en förtrogen.... Hon kanske vill ha en pojkvän men inte dig.
Hon hade inte blivit ett dugg ledsen om du hade berättat att du var bög om hon inte är den fåfänga typen som vill ha dig rantandes efter för att bekräfta henne.
Allt du beskriver är sånt som tjejkompisar gör tillsammans jämt och ständigt, men inget som bekräftar er status som något "mer".

Du kommer antagligen få gå på "hold" tills hon träffar en kille hon vill vara ihop med och då kommer du glömmas bort. Då finns det inget behov för dig längre.

.

Tror att Chrille har fullständigt rätt i det han skriver.....hon vill bara att du ska finnas där, men inte som pojkvän.

Last edited:
Nursey skrev:
Men hur fan vet man någonsin då :va ? Jag har så många polare som sitter där nu men är för bekväma för att göra något åt saken...tom när det erbjuds någe bra (eller som kan vara bra..?)

Bekvämlighet å feghet. Båda väntar på att den andra ska göra något, helvanlig apati. Lever varsitt liv under samma tak, fan va förnedrandre å lågt, förstöra det enda livet man har på att sitt å ömka sig sedabn..."varför gjorde jag inte så istället"" nä nu låter jag negativ...

Livet är kul, å ska levas NU.. så hur blir det , date eller ej ? :pannkyss

Chrille skrev:
Tror du det dröjer så länge? Kärringar är enligt min mening värst med det här förbannade självförverkligandet mellan 25-30.
Det tjafset tystnar runt 30 när de inser att det inte är så många som "blir något" trots att de har "utbildat sig" men det gör inte så mycket för det här med att "göra något av sina liv" inte är så jävla märkvärdigt.
Sen ballar vi gubbar ur när vi blir femtio..... Kastar ut kärringen och köper hoj.
QUOTE]

Nä, damerna brukar få 40 års kris, å ska förverkliga sig själva, gubbarna slänger ut kärringen, skaffar 24 årig puma ,ny hoj å hästsvans....

Nursey skrev:
Mikey, fan vad glad jag blev när jag såg ditt långa svar till alla. Och när du förklarade hur det kändes.
Det låter som Chrille säger...att hon vill försäkra sig om att du finns där. När hon inte hör av dig så messar hon för att kolla om du fortfarande hoppar till för det känns bra att veta att du finns där.

Jag hade en polare som blev fly förbannad för att jag inte kom tillbaka till Irland, från min semester, när hennes morfar (92) dog (som hon fö inte träffade mycket) och det pajade vänskapen. Jag tror att det var skuldkänslor från hennes sida att hon inte träffade honom innan, men det var lättare att ta ut på mig, kan det vara samma stuk?)

Hon verkar inte A) fatta hur mycket detta påverkar dig eller B)känna på samma sätt. Så jag röstar på att du tar ett snack med henne (för sin egen sinnesro) där du kollar om det kan bli ni eller inte, men lägg inte beslutet helt i hennes händer...alltså håll huvudet högt och säg att nu får hon bestämma sig annars måste du gå vidare..utan henne.

Det är inte värt det när en sån sak börjar påverka allt annat i ens liv.
Hoppas det går bra :tummenupp
Mja, många vettiga tips.. Men kan tilläggas att hon är den som verkligen är en fin människa, jag har haft massa brister. Inte hon. Kanske hon vill se att jag först förändrar vissa saker hos mig?

..får sån ångest, tror att det är 99% chans i dagsläget, att jag skulle torska på att ställa ett ultimatum. Risken är både värd, samt inte värd att ta. Just nu lever man på hoppet, å vill skaffa sig bättre förutsättningar. Urs.. *suck*

valmers skrev:
Du gör dig olycklig. Dumpa stenhårt efter ultimatumsamtalet. Noll kontakt, svara aldrig i telefon eller på mess, öppna inte dörren om hon ringer på. Ingen kram efter ultimatumsamtalet.
Fruktansvärt svårt, men det är det enda sättet. :fakta
Jo, I know. Borde göra så.. Men det är så jävla svårt. Då finns ju risken att jag sumpar hennes vänskap också. Iofs skulle jag aldrig klara av att se henne med en ny snubbe, risken finns ju alltid, om man låter tiden gå föör länge utan att göra nåt drastiskt. Tror hon egentligen är ganska mkt i behov av en kille. Sover dåligt ensam osv, behöver kärlek.. *suck*

Chrille skrev:
En liten varning bara.

Jag gjorde precis så. Förklarade vänligt att jag inte var intresserad av att vara kompis utan vill ha allt eller absolut ingenting.

Nu sitter jag där med hus, trädgård, kärring och en helvetes massa förpliktelser. Har inte kört hoj en meter på 2 år, men nu ska det iofs ändras.

Ibland när vinden viner kring knutarna och och man inser att man vet var man kan köpa billig fönsterfärg men inte har en aning om var man kan köpa kedjeolja till ett vettigt pris så undrar man vad man har gjort....
Det låter lite tungt.. Men göra comeback på hoj kan man ju alltid göra. Hade hon "nekat" till ultimatum, så hade du kanske inte kunnat göra comeback på henne två år senare.

:hihi ..eller vill du byta? Haha

Nike skrev:
Tror att Chrille har fullständigt rätt i det han skriver.....hon vill bara att du ska finnas där, men inte som pojkvän.
Hon är alldeles för ärlig för att inte säga en sån sak.. Hon är väldigt annorlunda. Mött många tjejjer som skulle passa in på den teorin, men inte "min". Denna berättar allt, ärligheten själv.

IronMike:

Det finns bara ett sätt... Som ALDRIG slår fel.

Du ska helt enkelt inte göra nåt alls längre. Ingenting. Lägg av med allt det där, sluta uppvakta henne helt... Dra dig tillbaka. Nu vet hon att du har uppvaktat henne SÅÅÅÅÅ mycket, så om du nu skulle dra dig tillbaka så skulle hon få stora skälvan. Det funkar alltid, men håll igen lite när hon kommer krypandes sen...

SEN när du vet att hon vill, DÅ ska du visa henne allt. Att hon är ditt allt. Då vet hon att du har den stora kärleken för henne... Men... Då e risken att hon blir ointresserad för det oxå...

Sååå... Kontentan är att kvinnor är något som man aldrig riktigt kommer att förstå sig på, och de förstår sig nog inte riktigt på oss heller, men det är ett känsligt vågspel...

Testa så får du se... :tummenupp

Mr_M5 skrev:
IronMike:

Det finns bara ett sätt... Som ALDRIG slår fel.

Du ska helt enkelt inte göra nåt alls längre. Ingenting. Lägg av med allt det där, sluta uppvakta henne helt... Dra dig tillbaka. Nu vet hon att du har uppvaktat henne SÅÅÅÅÅ mycket, så om du nu skulle dra dig tillbaka så skulle hon få stora skälvan. Det funkar alltid, men håll igen lite när hon kommer krypandes sen...

SEN när du vet att hon vill, DÅ ska du visa henne allt. Att hon är ditt allt. Då vet hon att du har den stora kärleken för henne... Men... Då e risken att hon blir ointresserad för det oxå...

Sååå... Kontentan är att kvinnor är något som man aldrig riktigt kommer att förstå sig på, och de förstår sig nog inte riktigt på oss heller, men det är ett känsligt vågspel...

Testa så får du se... :tummenupp
Jo känner till sån "gambling",. får väl testa igen. Har prövat några tillfällen, men kanske lite för kort stund, samt varit för mesig när hon hört av sig å velat träffas.

Fattar inte varför allt ska vara så krångligt med rätt damer. Vissa, okomplicerade damer, där det är pang på - är kul, men inga man får känslor för. Man får, eller iaf jag , känslor för lite mer lugna/blyga och känslosamma flickor, inga party-freaks, men ändå väldigt söta och harmoniska/omtänksamma.

Jag tycker hon påminner om mitt ex. Efter att vi hade gjort slut så fortsatte vi att umgås som innan, bara det att vi inte var tillsammans offentligt.
Det höll den lilla lågan hos mig vid liv bra mycket längre än nödvändigt. Jag tyckte hela tiden att alla fel och brister låg hos mig, och glorifierade mitt ex, som egentligen inte var annat än jäkligt falsk.
Jag kom så fort han ringde eller sms'ade, hjälpte honom med allt, höll honom sällskap på jobbet, köpte grejer åt honom, lagade mat, tvättade bilen, städade hos honom... you name it och jag gjorde det för honom.
Velade fram och tillbaka, försökte dra mig undan ett par gånger med då blev han osäker och låg på lite extra, var lite extra gullig, och hörde av sig lite mer. Då föll jag som en fura, och så var jag tillbaka i samma mönster igen.
Men så en dag så tröttnade jag bara, jag slutade höra av mig. Och det gjorde han också. Vilket såklart väckte en förundran hos mig, så jag ställde honom mot väggen. Och fick då veta att han hade träffat en ny tjej. Han hade alltså bara behållt mig i väntan på något bättre, gått på sparlåga hela tiden.
Jag bad honom dra dit pepparn växer, och sen gick det 3 månader utan ett ord till varandra.

Förvisso ringde jag i lördags, mest för att visa att jag inte är långsint. Då han faktiskt tagit initiativet att höra av sig till mina vänner och fråga hur jag mår.
Men det finns inte en chans att jag någonsin går på samma nit igen.

Nitrogen: För första gången sen du reggade dig har du min sympati, vilket as till kille :kulspruta

Nitrogen skrev:
Jag tycker hon påminner om mitt ex. Efter att vi hade gjort slut så fortsatte vi att umgås som innan, bara det att vi inte var tillsammans offentligt.
Det höll den lilla lågan hos mig vid liv bra mycket längre än nödvändigt. Jag tyckte hela tiden att alla fel och brister låg hos mig, och glorifierade mitt ex, som egentligen inte var annat än jäkligt falsk.
Jag kom så fort han ringde eller sms'ade, hjälpte honom med allt, höll honom sällskap på jobbet, köpte grejer åt honom, lagade mat, tvättade bilen, städade hos honom... you name it och jag gjorde det för honom.
Velade fram och tillbaka, försökte dra mig undan ett par gånger med då blev han osäker och låg på lite extra, var lite extra gullig, och hörde av sig lite mer. Då föll jag som en fura, och så var jag tillbaka i samma mönster igen.
Men så en dag så tröttnade jag bara, jag slutade höra av mig. Och det gjorde han också. Vilket såklart väckte en förundran hos mig, så jag ställde honom mot väggen. Och fick då veta att han hade träffat en ny tjej. Han hade alltså bara behållt mig i väntan på något bättre, gått på sparlåga hela tiden.
Jag bad honom dra dit pepparn växer, och sen gick det 3 månader utan ett ord till varandra.

Förvisso ringde jag i lördags, mest för att visa att jag inte är långsint. Då han faktiskt tagit initiativet att höra av sig till mina vänner och fråga hur jag mår.
Men det finns inte en chans att jag någonsin går på samma nit igen.
Fifan.. Jävligt taskig grej. Men inte helt ovanligt, liknar flera grejjer som polare råkat ut för bl a. Svinaktigt beteende. Dock har inte mitt ex det. Hon låter bli att träffa andra tills hon bestämt sig vad hon vill med mig känns det som.. Hon är antingen med mig, eller för sig själv, aldrig att hon inte svarar när man ringer eller slingrar sig, eller döljer saker. Händer med jämna mellanrum att man får förtroende att typ kolla upp saker, då hon jobbar. Hennes mail osv. Finns inga hemligheter eller så...hon går aldrig ut typ. Umgås med lite vänner ibland å dricker vin, men då åker jag oftast å hämtar henne, skjutsar henne hem, sover där eller vidare hem till mig. Finns alltid en möjlighet att sova där, eller komma förbi. Inget smusslande med nån ny, eller ens tillfällen för henne att träffa nån ny sålänge jag finns med i bilden..

Jag tror hon ger mig en chans i dagsläget att visa att jag skärpt mig under sommar-halvåret. Att hon synar mig, och lägger märke till allt jag gör, utan att säga något.

Det har dock gått så mkt tid åt detta, så jag vet inte ens själv vad jag vill längre. Det har blivit en vana/levnadssätt, att flirta runt lite medan hon får tid att bestämma sig, känns det som..

IronMike skrev:
Fifan.. Jävligt taskig grej. Men inte helt ovanligt, liknar flera grejjer som polare råkat ut för bl a. Svinaktigt beteende. Dock har inte mitt ex det. Hon låter bli att träffa andra tills hon bestämt sig vad hon vill med mig känns det som.. Hon är antingen med mig, eller för sig själv, aldrig att hon inte svarar när man ringer eller slingrar sig, eller döljer saker. Händer med jämna mellanrum att man får förtroende att typ kolla upp saker, då hon jobbar. Hennes mail osv. Finns inga hemligheter eller så...hon går aldrig ut typ. Umgås med lite vänner ibland å dricker vin, men då åker jag oftast å hämtar henne, skjutsar henne hem, sover där eller vidare hem till mig. Finns alltid en möjlighet att sova där, eller komma förbi. Inget smusslande med nån ny, eller ens tillfällen för henne att träffa nån ny sålänge jag finns med i bilden..

Jag tror hon ger mig en chans i dagsläget att visa att jag skärpt mig under sommar-halvåret. Att hon synar mig, och lägger märke till allt jag gör, utan att säga något.

Det har dock gått så mkt tid åt detta, så jag vet inte ens själv vad jag vill längre. Det har blivit en vana/levnadssätt, att flirta runt lite medan hon får tid att bestämma sig, känns det som..

If you say so.
Men var inte blåögd. Kärleken gör dig blind, och det stämmer bra...
Om jag ska tala för mig själv så bortser man från så mycket när man är kär, som man aldrig skulle ha accepterat annars.

ja tycker att du ska ställa henne mot väggen och säga va du känner för henne. om hon inte känner samma sak för dig så kan ni ju alltid vara vänner för ni verkar ju komma väldigt bra överens. En riktigt god vän kan i många fall vara mera värdefullt en än pojk/flickvän och kan lätt hålla livet ut. Det brukar inte förhållanden göra.

Nitrogen skrev:
...
Det höll den lilla lågan hos mig vid liv bra mycket längre än nödvändigt. Jag tyckte hela tiden att alla fel och brister låg hos mig, och glorifierade mitt ex, som egentligen inte var annat än jäkligt falsk......

Känns som vi funnit din like i Mike....

IronMike skrev:
.....
Hon är alldeles för ärlig för att inte säga en sån sak.. Hon är väldigt annorlunda. Mött många tjejjer som skulle passa in på den teorin, men inte "min". Denna berättar allt, ärligheten själv.

Det där är det mest klassiska tabben killar gör när man hamnar i den situationen. Tjejer berättar allt för sina kompisar, det gör inte killar. Det gör att när killar hamnar i den typen av kompisrelation så upplever man det som om det är något extra..... Det är det inte.

Jag tycker inte att du ska ge upp, men du har passerat en viktig gräns. Du måste vara rädd om dig själv. Har du betett dig som en idiot så är det bra för dig att du har insett det och slutat med det men det finns ingen anledning att bli helt självutplånande. Och som du säger, du kan lida av en fix idè mer än en sann förälskelse. Var rädd om dig.

Nitrogen skrev:
Jag kom så fort han ringde eller sms'ade, hjälpte honom med allt, höll honom sällskap på jobbet, köpte grejer åt honom, lagade mat, tvättade bilen, städade hos honom...

En fjortis plikter - inget att skryta om.

wizlow skrev:
om hon inte känner samma sak för dig så kan ni ju alltid vara vänner för ni verkar ju komma väldigt bra överens. En riktigt god vän kan i många fall vara mera värdefullt en än pojk/flickvän och kan lätt hålla livet ut. Det brukar inte förhållanden göra.

Men det är ju skit svårt (omöjligt?) att vara vänner om en av personerna har starkare känslor...Har själv försökt,
har varit i Nitros situation och man intalar sig själv undermedvetet och sjunker lägre än man skulle låta sig annars.

IronMike skrev:
Jo, I know. Borde göra så.. Men det är så jävla svårt. Då finns ju risken att jag sumpar hennes vänskap också. Iofs skulle jag aldrig klara av att se henne med en ny snubbe, risken finns ju alltid, om man låter tiden gå föör länge utan att göra nåt drastiskt. Tror hon egentligen är ganska mkt i behov av en kille. Sover dåligt ensam osv, behöver kärlek.. *suck*
Vänta lite här nu. Vänskap? När du dumpat henne efter ultimatumsamtalet, och erfarenheten säger att det med största sannolikhet är det du får göra, existerar inte ordet vänner mellan er två. Det går, i din situation, ALDRIG att "fortsätta vara vänner". ALDRIG. Tänk efter; när hon sedan skaffar ny pojkvän, och det kommer hon att göra, ska du sitta med som tredje hjul och se på film/äta familjemiddag/gå på bio/bowla? "Forsätta vara vänner" är en fras som den som gör slut använder för att döva sitt samvete, och den känslomässigt underlägse accepterar detta som ett surrogat till ett riktigt förhållande. Är helt övertygad om att detta bidragit till att många tackat för kaffet och begivit sig in i evigheten.

Last edited:
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...