Hur övervinna en flickas envishet?

• Thread starter Thread starter IronMike
  • Start date Start date
Ravetrancer skrev:
2055249 Mvh Rejvis

Ja, du jag har en ganska liknande story, men vi var aldrig ihop i 4år förstås.
Problemet är att mitt ex (som hon är nu) var inte bara min flickvänn utan också min allra bästa vän överhuvudtaget, och även vi sa att vi var varandras jämnlike/själsfrände. Visst vårat förhållande var kanske inte alltid det bästa, men långt ifrån det värsta...men som hon har behandlat mig efter att hon gjorde slut är det jobbigaste av allt. hon säger att hon älskar mig, och att en dag kanske det blir vi två igen, men samtidigt har hon en ny kille då som hon gillar väldigt mycket.

Fast jag kan inte vara sämre jag, så nu har jag gått och fått ihop det med en ny tjej :mad: . Men problemet kvarstår; man jämnför ofta den nya tjejen med sin gamla livskamrat... :död

tycon1 skrev:
2055288...hon säger att hon älskar mig, och att en dag kanske det blir vi två igen, men samtidigt har hon en ny kille då som hon gillar väldigt mycket.
Vilken klassiker. Be henne dra åt helvete om hon säger så igen.

tycon1 skrev:
2055288 hon säger att hon älskar mig, och att en dag kanske det blir vi två igen, men samtidigt har hon en ny kille då som hon gillar väldigt mycket.
Den var ny, den har man aldrig hört förut :huvet :huvet

tycon1 skrev:
2055288 Ja, du jag har en ganska liknande story, men vi var aldrig ihop i 4år förstås.
Problemet är att mitt ex (som hon är nu) var inte bara min flickvänn utan också min allra bästa vän överhuvudtaget, och även vi sa att vi var varandras jämnlike/själsfrände. Visst vårat förhållande var kanske inte alltid det bästa, men långt ifrån det värsta...men som hon har behandlat mig efter att hon gjorde slut är det jobbigaste av allt. hon säger att hon älskar mig, och att en dag kanske det blir vi två igen, men samtidigt har hon en ny kille då som hon gillar väldigt mycket.

Fast jag kan inte vara sämre jag, så nu har jag gått och fått ihop det med en ny tjej :mad: . Men problemet kvarstår; man jämnför ofta den nya tjejen med sin gamla livskamrat... :död
Det sjuka är att jag har aldrig haft en så god vän som hon helt sanslöst att man kan va bästis med en brud :)
Varje gång man träffats efter så har det alltid slått gnistor, starka sådana också. Jag har ju redan en sambo och en son som jag älskar mest här i livet, men så kommer dom här tankarna om mitt ex, och det skär sig så med allt man tror och inte. Vad fan i hela helvete är det så för?
Det händer att man tar en fika när hon kommer till Gbg och då försvinner fan ta mig tiden och man slungas 10 år tillbaka i ett ögonblick. Nu var det ju säkert 2 år sen sist, tack o lov. Och det är så mentalt påfrestande tiden strax efter och ändå så utsätter man sig för det :va

Jag undrar dock vad är det hos personer som henne som gör att man blir sån här?
FAstna så hårt för nån kan ju fan inte vara bra, det är ju trots allt 10 år sen det tog slut liksom.

//R

Ravetrancer skrev:
2055702

Jag undrar dock vad är det hos personer som henne som gör att man blir sån här?
FAstna så hårt för nån kan ju fan inte vara bra, det är ju trots allt 10 år sen det tog slut liksom.

//R

Det kallas PASSION,,, :tungan ... ej att jämföras med kärlek av någotsånär vanlig art...

En passionskärlek kan ställa allt sunt förnuft och logik över ända....man tar personen med alla fel, laster och problem...utan att se klart...

Last edited:
Rejvis och Tycon1 (skriver till båda..spar tid;))..bryt kontakten (lämna inte dörren öppen för personen att öppna när de vill utan ta ett aktivt EGET beslut)..det funkar inte att "vara vänner" om en vill mer än den andra.
För ER skull..lägg ner..ta avstånd..och mest av allt..ha inte en glorifierad bild av personen i fråga (lättare sagt än gjort..jag VET :näsblod).

Det finns inte många fler saker som kan tära på själen så som olycklig kärlek...TA BORT DET :pannkyss !!

Last edited by a moderator:
Nursey skrev:
2056686 Rejvis och Tycon1 (skriver till båda..spar tid;))..bryt kontakten (lämna inte dörren öppen för personen att öppna när de vill utan ta ett aktivt EGET beslut)..det funkar inte att "vara vänner" om en vill mer än den andra.
För ER skull..lägg ner..ta avstånd..och mest av allt..ha inte en glorifierad bild av personen i fråga (lättare sagt än gjort..jag VET :näsblod).

Det finns inte många fler saker som kan tära på själen så som olycklig kärlek...TA BORT DET :pannkyss !!

Kan bara :Bugar och hålla med dig... Inget kan förstöra en människa lika bra som olycklig kärlek...
Har fått lära mig de den hårda och svåra vägen... och jag kan nu bara hålla tummarna att lärdomen sitter kvar i hjärnan och att styrkan finns till att undvika att hamna i sån olycka igen... Men jag har varit korkad förut... :huvet

Gabor skrev:
2055895 Det kallas PASSION,,, :tungan ... ej att jämföras med kärlek av någotsånär vanlig art...

En passionskärlek kan ställa allt sunt förnuft och logik över ända....man tar personen med alla fel, laster och problem...utan att se klart...
Naaaa, passion vill jag definitivt inte kalla det.
Det är mycket mer än så, djupare.
Har ju kännt henne sen jag var 17år, alltså 18 år i år.
Dock kan jag inte att jag kännt henne riktigt dom sista 8 åren, visst vi har setts, fikat, pratat men inget mer. Hon verkar dock inte ha förändrats heller så mycket, bara mognat. GHon har samma värderingar som hon hade förr och hon är lika omtänksam som innan. Fel, ja hade hon fel? Klart , fast dom var så små så dom kanppt märktes, var ju trots allt med henne i 4år + 4år lösare efter det. Hon var alltid min bästa vän under dessa år och jag hennes.
Hon flyttade som sagt till stockhlm för att plugga till sjuksköterska. Hon blev kvar där, och numera så bor hon med kille där och 2 barn.

Och jag älskar verkligen min sambo, men som jag sa ibland så kommer dessa drömmar och ibland så är det nåt som påminner om henne och man bara dras iväg med tankarna tillbaka till tiden jag hade med henne.

Att blunda för hennes fel gör jag inte som sagt, och jag kan bara säga att hon är den ödmjukaste människa jag träffat. Ordet EGO verkar inte finnas hos henne och det är också en otrolig egenskap hon har.
Dom bråk vi hade berodde alltid på mig, att hon stog ut med mig så länge under den tiden kan jag bara säga är helt otroligt.

Så frågan är då, hur mycket målar jag upp och inte, ganska lätt för er att anta det då det som GAbor säger luktar passion. Jag har varit med personen alldeles för många år för att jag skulle kunna kalla det passion.

Eller vad tror ni?

Mvh R

Nursey skrev:
2056686 Rejvis och Tycon1 (skriver till båda..spar tid;))..bryt kontakten (lämna inte dörren öppen för personen att öppna när de vill utan ta ett aktivt EGET beslut)..det funkar inte att "vara vänner" om en vill mer än den andra.

jag älskar min sambo så det är inget sånt jag vill alls, dock så undrar jag bara varför jag inte glömt henne helt utan hon poppar upp i drömmar och tankar emellanåt.....och min bild är inte glorifierad anser jag

Kia skrev:
2057027 Kan bara :Bugar och hålla med dig... Inget kan förstöra en människa lika bra som olycklig kärlek...
Har fått lära mig de den hårda och svåra vägen... och jag kan nu bara hålla tummarna att lärdomen sitter kvar i hjärnan och att styrkan finns till att undvika att hamna i sån olycka igen... Men jag har varit korkad förut... :huvet
är det olycklig kärlek jag upplever tro?

Nursey skrev:

Ibland önskar man att allt var så enkelt. Problemet(en) är följande, jag vet att hon älskar mig fortfarande och att hon erkänner det. Jag känner precis likadant för henne, men vi båda har gått vidare (försöker inbilla oss det iaf)
med ett varsitt nytt förhållande. Jag kan inte heller bryta kontakten helt..av n anledningen att hon var mer än min flickvän...och sist men inte minst så kan jag inte bryta kontakten för att vi ska på Sonata Arctica på tisdag..vi älskar det bandet otroligt mycket båda två, och jag vet att det kommer bli känslosamt under " The Last Drop Falls" :3freak
Har ju funderat på att behålla hennes biljett så hon inte kan följa med, men OJ OJ OJ vad jag skulle ångra det väl där på konserten och efteråt..chansen att vara någonting ens nära vän skulle inte existera då :4skrika

tycon1 skrev:
2057845 Ibland önskar man att allt var så enkelt. Problemet(en) är följande, jag vet att hon älskar mig fortfarande och att hon erkänner det. .....men OJ OJ OJ vad jag skulle ångra det väl där på konserten och efteråt..chansen att vara någonting ens nära vän skulle inte existera då :4skrika

Utan att vara onödigt fördömande utan verkligen försöka hålla igen på förolämpningarna:
Inser du vilket ARSLE du är mot din nuvarande partner pga ditt dravel om föredettan. Du planerar att svika din flickvän tillfälligt men kanske långvarigt. Du måste väl ändå inse vem det är synd om i det här sammanhanget?

Last edited:
tycon1 skrev:
2057845 Ibland önskar man att allt var så enkelt. Problemet(en) är följande, jag vet att hon älskar mig fortfarande och att hon erkänner det. Jag känner precis likadant för henne, men vi båda har gått vidare (försöker inbilla oss det iaf)
med ett varsitt nytt förhållande. Jag kan inte heller bryta kontakten helt..av n anledningen att hon var mer än min flickvän...och sist men inte minst så kan jag inte bryta kontakten för att vi ska på Sonata Arctica på tisdag..vi älskar det bandet otroligt mycket båda två, och jag vet att det kommer bli känslosamt under " The Last Drop Falls" :3freak
Har ju funderat på att behålla hennes biljett så hon inte kan följa med, men OJ OJ OJ vad jag skulle ångra det väl där på konserten och efteråt..chansen att vara någonting ens nära vän skulle inte existera då :4skrika

Det blir så enkelt som man gör det, jag lovar. Vill man inte släppa det så släpper man det inte och ingens tjat kan få dig att göra det tills du fattar själv. Men fan vad du strular till ditt känsloliv under tiden. Klart att vi alla har låtar som påminner oss om ex och svunna tider. Själv måste jag undvika vissa skivor helt för de river upp minnen som gör svinont.

Men då du skriver att ni har gått vidare så har du fetfel, du lurar dig helt om du tror det. Ni har inte gått vidare...ni har bara gjort misstaget att involvera två stackare till i eran röra.
Hoppas verkligen att du hittar "closure" (jag vet att det är B att använda engelska ord men jag hittar fan inte de svenska ibland :huvet ) snart, med ena eller den andra parten.

Det är ju oftast vetskapen att man klaffar så bra med en människa (på flera sätt än bara kärlek) som gör det så in i helvete svårt att bryta kontakten.

Det ÄR svårt att vara vänner efteråt..och i ert fall verkar det extra kn**** eftersom ni båda vill mer. Så gör vad som är rätt mot era andra partners och släpp dem iaf. Sedan kan ni hålla på och gissa er fram till vad ni vill.

Chrille skrev:
2057938 Utan att vara onödigt fördömande utan verkligen försöka hålla igen på förolämpningarna:
Inser du vilket ARSLE du är mot din nuvarande partner pga ditt dravel om föredettan. Du planerar att svika din flickvän tillfälligt men kanske långvarigt. Du måste väl ändå inse vem det är synd om i det här sammanhanget?

Jag ska vara ärlig här och säger att jag dravlar ingenting om mitt ex med min nya partner. Dessutom förstår jag inte dig riktigt här; Du planerar att svika din flickvän tillfälligt men kanske långvarigt. Förtydliga!

:tummenupp

tycon1 skrev:
2058886 Jag ska vara ärlig här och säger att jag dravlar ingenting om mitt ex med min nya partner. Dessutom förstår jag inte dig riktigt här; Du planerar att svika din flickvän tillfälligt men kanske långvarigt. Förtydliga!

:tummenupp

Du har en flickvän.
Du umgås med en tidigare flickvän och funderar på om det borde vara ni.
Du planerar att åka på konsert med din EX samtidigt som du misstänker att ni kan göra er skyldiga till övertramp.(planerar tillfälligt)
Du funderar på att kanske börja om med din före detta om du får chansen(planerar kanske långvarigt)

Ditt resonemang låter som ett OERHÖRT svek mot din nuvarande flickvän. Har jag missförstått något?

Chrille skrev:
2057938 Utan att vara onödigt fördömande utan verkligen försöka hålla igen på förolämpningarna:

:fakta :hördu Hellt rätt!!!

Förihelvete mäniska, man kan inte behandla folk hur som helst!!!

björn

Chrille skrev:
2058958 Du har en flickvän.
Du umgås med en tidigare flickvän och funderar på om det borde vara ni.
Du planerar att åka på konsert med din EX samtidigt som du misstänker att ni kan göra er skyldiga till övertramp.(planerar tillfälligt)
Du funderar på att kanske börja om med din före detta om du får chansen(planerar kanske långvarigt)

Ditt resonemang låter som ett OERHÖRT svek mot din nuvarande flickvän. Har jag missförstått något?

Ja jag ursäktar för eventuella missförstånd.
Jag är inte riktigt tillsammans med den nya tjejen, men vi dejtar absolut.
(det är lite känna-på-stadie fortfarande)
Konserten är bokad sen 8mån tillbaka, alltså innan mitt ex dumpade mig, och vi har båda sett fram emot konserten väldigt mycket. Som jag sa; det känns inte riktigt som jag kan neka mitt ex att följa med då både jag och hon skulle bli ledsna och sen så har vi sagt hela tiden att vi ska se på den tillsammans..

Ravetrancer skrev:
2055249 Detta utspelade sig för över 10 år sen.
Vi var tillsammans i 4 år, sen höll vi på med ett spel som var ganska slitsamt i 4 år till. Att gå runt i 4 år och träffas , mysa, ha sex och hoppas att det skulle bli vi igen var ganska psykiskt påfrestande.
Sen flyttade hon till stockholm i den vevan, men vi höll ju kontakten och jag hälsade på ibland, och hon kom ner hit ibland.

Hur man tröstade sig? Hmmm, ja mycket andra brudar, men man jämförde dom dessväärre med henne....inte bra.
Och en annan massa skit.

Det värsta är att hon fortfarande kan göra sig påmind ibland, vilket är fan så jobbigt. Hon var min själsfrände, eller jag vill iaf gärna tro det. Hon sa likadant så.

Tror nog fan man aldrig kommer över henne helt, det vänligaste, omtänksammaste väsen jag träffat. Tänkte alltid på dom runtomkring först.
Värst är ju dom drömmar man har ibland som känns så så verkliga, shit va jobbigt att vakna och inte fatta riktigt vart fan man befinner sig.
Man skulle kunna säga att man blev förhäxad av henne, för det var sjukt vad kär man blev. Pang vid första ögonkastet, så totalt förlorad. Aldrig upplevt det så....

Shit nu blev det ganska så personligt detta men men......summa sumarum, det finns vissa som ALDRIG nånsin glömmer........man få bara lära sig att leva sitt liv utan dom.

Mvh Rejvis
Tråkigt men skönt å höra .. jag har börjat förstå de där sista du skrev. Vissa kommer man aldrig över, känns som att en nära anhörig dött :huvet - ännu värre när denne går å hittar en ny.

Well well. Nu ska jag bli pimp utan att ha dåligt samvete iaf. Nu känns det som helt kört, och man kan gå vidare.

Kanske dejt i helgen :)

Kia skrev:
2057027 Kan bara :Bugar och hålla med dig... Inget kan förstöra en människa lika bra som olycklig kärlek...
Har det gått tillräkligt lång tid för att skicka ett mejl ? eller höra av sig?

man blir ju nyfiken, om hon kanske skulle behöva, eller bli glad om man hörde av sig :rolleyes: är väl inte så stor chans, men tänk om..värt att dra en chansning? Eller ska man vänta till man är 59 ? :3freak

IronMike skrev:
2259141 Har det gått tillräkligt lång tid för att skicka ett mejl ? eller höra av sig?

man blir ju nyfiken, om hon kanske skulle behöva, eller bli glad om man hörde av sig :rolleyes: är väl inte så stor chans, men tänk om..värt att dra en chansning? Eller ska man vänta till man är 59 ? :3freak

Näää...nöj dig inte med att bli nån Plan B..den där reserven som finns om inget bättre dyker upp.
Om hon nu gått vidare är det väl bättre att bita i surkartet och inse faktum, det var inte menat att det skulle bli ni på riktigt.
Mitt tips: bestäm dig för att ALDRIG mer ge dig in i nåt seriöst, ett singelliv i total frihet utan tjafs och problem. Det känns jättebra när man väl kommit så långt att man trivs med det. Och eftersom det mesta man förutsatt och bestämt sig för går åt skogen, så kan du ge dig F** på att du trillar dit med dunder och brak. Så gick det för mig, livet som evig singel gick totalt om intet, för jag hittade Den Rätte (och passade samtidigt på att chocka livet ur alla som känner mig :yoparty )
Good luck

Back