Hur är dagsformen på din moral?

stavgren skrev:
Klart jag behåller pengarna. Samma sak om jag hittar en hoj med nyckeln i eller ett skinnställ som ligger o dräller över en hojsadel nånstans. Folk får väl hålla kolla på sina saker.

:3freak

om du ser en tjej på stan som är skitfull, sätter du på henne då också eller? hon får väl hålla reda på om hon är redlös eller inte? :kocko

inser att jag är lite väl vass, ber om ursäkt på förhand för eventuella obehagskänslor

RAVESMURF skrev:
om du ser en tjej på stan som är skitfull, sätter du på henne då också eller? hon får väl hålla reda på om hon är redlös eller inte? :kocko

inser att jag är lite väl vass, ber om ursäkt på förhand för eventuella obehagskänslor

Men snälla! Ser du inte Stavis har satt ut en smiley för att utifall att den så uppenbara ironin gått läsaren förbi verkligen inte skulle missuppfattas. Likväl... :rolleyes:

apropå den där femhundralappen, den skulle jag ta varje dag utan att blinka. Ni som kommer att klaga på det här inlägget har för svagt psyke för ert eget bästa. Ifall man hittar en sedel så lämnar man inte in den, då har man problem.

Intressant fråga. Plånbok, alla gånger med alla pengarna i. Lösa pengar, där vet jag inte. Jag hittade 5.500:- i femhundringar på gatan en av dagarna före jul för några år sedan, som fattig student. Stod och fånstirrade i några minuter först. Plockade sedan upp dem och la dem i konsumkassen jag var på väg hem med, med funderingarna på om jag skulle donera dem till polisens kaffekassa eller behålla dem malande i huvudet... nej, jag litar inte på att de blir utlämnade om någon kommer och efterfrågar 5.500:-.

Blev sedan ikappcyklad av en kille som frågar om jag sett pengar ligga på gatan. "Hur mycket", frågar jag. "Elva femhundringar", svarar killen. Kändes som en lättnad, faktiskt, att slippa fundera! Han hade tagit ut dem för att köpa julklappar.

Hur jag hade gjort annars... vettefan. Skulle gärna vilja ta min plats på piedestalen som en moralens väktare men jag vet inte om jag kan.

jag kan även tilläga att jag litar inte på att polisen inte bara stoppar ner pengarna i fickan och köper wienerbröd till resten av stationen.

Är ni så jävla ärliga? Förvånande faktiskt.

Hittar jag en plånbok som tillhör någon jag inte känner eller ser personen tappa den så tar jag pengarna och lämnar in plånboken med resten kvar i.

Jag är hemsk, jag vill till Eldsjön.

ft skrev:
Skulle gärna vilja ta min plats på piedestalen som en moralens väktare men jag vet inte om jag kan.

I den här tråden har det blivit mer uppenbart än någonsin att den platsen ändå är upptagen... :hihi

Markus skrev:
I den här tråden har det blivit mer uppenbart än någonsin att den platsen ändå är upptagen... :hihi

Är det några platser som är upptagna tycks det mig vara de i Eldsjön [tm].

abstruse skrev:
Jag hade tänkt skriva ett moralkärringinlägg i tråden, men så fick jag syn på Masonits avatar och nu har jag så att säga tappat tråden fullkomligt. :tomten
Likewise.. Maaan sicken bild...

abstruse skrev:
Är det några platser som är upptagna tycks det mig vara de i Eldsjön [tm].

De verkar upptagna båda två... :( Då får väl jag välja det tredje alternativet, ta pengarna från den som tydligen ändå inte ville ha dem tillräckligt gärna och ge dem till bättre behövande.

/Markus Hood

Jag har stulit en sak en gång. Det kändes inte alls kul att använda den saken. Sånt samvete har jag, har inte stulit något sen dess. Jag misstänker att det kommer kännas lika illa att bränna någon annans pengar.

Markus skrev:
De verkar upptagna båda två... :( Då får väl jag välja det tredje alternativet, ta pengarna från den som tydligen ändå inte ville ha dem tillräckligt gärna och ge dem till bättre behövande.

/Markus Hood

Nu sabbar du nog fullständigt våra vänstervridna forumfränders bild av dig... :D

En gång hittade jag en plånka på busshållplatsen hemma hos mor och far. Bakom mig gick ett gäng snorungar som säkerligen hade tagit alla pengar och skitit i kort och grejer. Jag tog med mig plånboken hem, researchade lite vem som ägde den, ringde lite samtal och tillslut kom jag överens med ägarens fru att möta henne ett par timmar senare. Vid mötet blev mannen så lycklig att jag fick 500 spänn i hittelön (det låg 1000 i plånboken). Jag ville först inte ta emot dem, men han insiterade och jag blev 500 spänn rikare.

Vet ju själv hur jobbigt det är att spärra kort, körkort osv. Så jag hade nog försökt hitta den rättfärdiga ägaren själv, inte blanda in polis eller dylikt.

M.a.o. gör jag som jag vill att andra hade gjort med mig. Vilken ängel jag är :)

Hade en 500kr-sedel flugit omkring alldeles ensam hade jag dock tagit den själv...

abstruse skrev:
Men snälla! Ser du inte Stavis har satt ut en smiley för att utifall att den så uppenbara ironin gått läsaren förbi verkligen inte skulle missuppfattas. Likväl... :rolleyes:

jo, jag ska ägna resten av mitt liv åt att studera vad smileys betyder i alla former...
jag förstod inte ironin, FÖRLÅT!!!! ( mitt förlåt är 100% seriöst förutsatt att smileyn betyder att ironin bubblade i inlägget jag tidigare svarade på )

nu ska jag ut å sno folks plånböcker , hej svejs på er allihopa! :3freak :3freak :3freak :3freak :3freak :3freak :3freak

Eller sa skriver man av kontokortsnummren och personnummret fran korkortet, lamnar tillbaka plankan och aker och fikar upp hittelonen.

Sedan kan man ju passa pa att unna sig sjalv nagot extra en regnig dag...

:3freak

Allvarligt talat: Den dagen jag tappar planbok, mcnycklar el dyl och nagon javel behaller dom sa kommer jag helt diplomatiskt riktigt banka skiten ur den lilla rattan... om han/hon inte ar for stor, da aker jag och berattar for mamma istallet....

Last edited:
Lugn skrev:
Den dagen jag tappar planbok, mcnycklar el dyl och nagon javel behaller dom sa kommer jag helt diplomatiskt riktigt banka skiten ur den lilla rattan...

Schysst scenario:
"Hej, jag har hittat din plånbok"
"-Åååhh, vad glad jag blir. Du ska få hittelön"
"Vadå, trodde du jag skulle lämna tillbaka den?"
"-Du din... Nu kommer jag och slår dig på munnen!"

Last edited:
Jag kommer aldrig att glömma när vi gick i lågstadiet, 3:an kanske. Hittade 50kr på gräsmattan till ett rivningshus. Jag och polaren gick till macken och köpte tuggummi för heeela slanten 100st fick vi stor påse tyckte vi då.

Beror på, hade jag varit på väg hem från krogen hade jag nog tagit hundringen och köpt en hamburgare för att stilla hungern.
Annars hade jag nog lämnat in hela kalaset.

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla