Honda XR 650-Turbo reportage i Bike!

Coola Ola

Guest
Ja, den verkar ju inte gå direkt skitkass.... Nu såg jag lite dåligt på filmen men XR:n får ju de andra hojarna att låta som moppar, är det fritt ut efter turbon eller?

Huskyn, vilken 610a var det? Det är ju lite skillnad på sm610s och en tc610 om man säger...
 

McGee

bikelover
Gick med
1 Apr 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
gsx750 -82, 690enduro -13, RC8R -13
Coola Ola skrev:
Ja, den verkar ju inte gå direkt skitkass.... Nu såg jag lite dåligt på filmen men XR:n får ju de andra hojarna att låta som moppar, är det fritt ut efter turbon eller?

Huskyn, vilken 610a var det? Det är ju lite skillnad på sm610s och en tc610 om man säger...

Det är en sm610s som går ganska exakt lika bra som en XR650 med öppnad luftburk, ombestyckat och öppen dämp :yoparty ... dock sitter det dubbade motarddäck på den så när det är snö så drar den inte så bra men det är ett helvettes fäste på isen!!

Man fattar inte hur sjukt bra den går då man bara ser det på film... :huvet
 

Billson

South Coast Supermotards #95
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Karlshamn
Hoj
KTM 525 SM -05
_dUb_XR skrev:
jag har en liten film som jag och en polare klippt ihop när benny piskar xr turbo på isen :yoparty

nån som har 63 mb nånstanns där man kan lägga upp den???
Vem är det som kör?
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Vilket jävla ös!!!!!!!!!!!Verkar ju finnas hur mycket vrid som helst. :tungan
 

PD

Medlem
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Vara
Hoj
ThunderAceT
Jag ladda ner filmen för 10min sedan och det var ljud på den, lät riktigt gött med turbokvitter :tummenupp

Men jag fattar inte att dom har sådant grepp med endurodubb, jag tyckte dom greppa riktigt kass på min sxc 625!
 

Boost 2

Ny medlem
Gick med
22 Oct 2004
Ort
kramfos
Hoj
Xr650 sm turbo
PD skrev:
Jag ladda ner filmen för 10min sedan och det var ljud på den, lät riktigt gött med turbokvitter :tummenupp

Men jag fattar inte att dom har sådant grepp med endurodubb, jag tyckte dom greppa riktigt kass på min sxc 625!
Ang däckfäste. Vicktigt med inställning av fjädring bak! ex: seg retur, sänkt bak, lågt luft-tryck, vissa däck 0,35-0,4! och så däckmärket! (trelleborg 244) finns ej att få tag på längre (med rätt gummi) Knäckte mitt sista trelle 244 i går när jag drog ikapp med en yamaha srx 700 (145hk skoter 3cylld) I 170 knyck på cyckeldatorn (hjulspinn i bak) lämmnar dubbarna däcket :huvet Men det var det värt! axade ifrån srxen och hade samma toppfart med endast 0,57 bars laddtryck, Höjde jag laddtr så spann jag bort mig, Har kunnat dreva mer! 16-48 nu varvstopp 5a efter bara 300-400 met! Mer drevat mindre dubb kvar :huvet snacka om att skotrar har glädjemätare srxmätaren visade (200 Spann ej) medans min visade 170 :va
 

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
Boost 2 skrev:
Ang däckfäste. Vicktigt med inställning av fjädring bak! ex: seg retur, sänkt bak, lågt luft-tryck, vissa däck 0,35-0,4! och så däckmärket! (trelleborg 244) finns ej att få tag på längre (med rätt gummi) Knäckte mitt sista trelle 244 i går när jag drog ikapp med en yamaha srx 700 (145hk skoter 3cylld) I 170 knyck på cyckeldatorn (hjulspinn i bak) lämmnar dubbarna däcket :huvet Men det var det värt! axade ifrån srxen och hade samma toppfart med endast 0,57 bars laddtryck, Höjde jag laddtr så spann jag bort mig, Har kunnat dreva mer! 16-48 nu varvstopp 5a efter bara 300-400 met! Mer drevat mindre dubb kvar :huvet snacka om att skotrar har glädjemätare srxmätaren visade (200 Spann ej) medans min visade 170 :va


Tänker du marknadsföra systemet snart? Eller ska det hypas ett tag till först :)
 

Boost 2

Ny medlem
Gick med
22 Oct 2004
Ort
kramfos
Hoj
Xr650 sm turbo
MikkE skrev:
Den gick ju bra :)


Har du inga bilder på motorn?
Mjae.. Inte jag.... Men i mc nytt ser man mer av motorn! Ps Har ingen digkamra och bor i kinnmärgen! 18,2 mil till närmsta kompis :D
 

Boost 2

Ny medlem
Gick med
22 Oct 2004
Ort
kramfos
Hoj
Xr650 sm turbo
Blip skrev:
Tänker du marknadsföra systemet snart? Eller ska det hypas ett tag till först :)
Det dröjer nog ett tag!? Ska se om jag blir erbjuden några hundra miljoner :D för att sälja byggiden, Kör nu stenhårt för att se hur xrn håller :4skrika Ser bra ut hitintills.
 

Dr.Bike

Guest
Hakkå Boost 2!

Riktigt imponerande. Och nu när jag lyckades få ljud på filmen oxå så fick man ju ståpäls.
Men vid nån ller ett par repor på maxacc så hör man hur den misständer med jämna mellanrum... Kanske naturligt, men jag undrar iaf om du har biffat upp tändsystemet något för en fetare gnista, eller om du kör med originaltändsystemet?
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top