Honda Transalp-tråden

Det funkar men du måste ta ur ventilen så du kan få ut slangens ventil, men varför köra med slang när du har tubeless fälgar? Anakee wild finns ju tubeless (TL). Mycket enklare att laga punkteringar med tubeless. Sen har man en slang i packningen om du skulle buckla en fälg och däcken inte tätar längre.
För att när jag pratade med en på jobbet i förmiddags så sa han att du har väl slang i dom och jag svarade: eeh, det kanske jag har.. 🫣
När jag sedan var inne på en online-sida för däck så fick jag förslag på min hoj på TT och på andra sidor fick jag inga träffar på min men att det fanns TL i min dimension.
Det var ju bara bra i så fall och enklare att hitta.. 🤣

Du kan lugnt köra med slang i TL däck, en Transa 600 har väl slang original?
Kör med TL däck på bägge mina med slang - inga bekymmer alls :)

Någon som har tips på framdäck till Transalpen?
Idag sitter det ett Metzeler Tourance på som jag inte känner riktigt förtroende för på det underlag och väder jag kört hitintills. Köpte Transalpen enbart för att prova på och köra grus nu i vinter. På15-20 mil runda så har det varit runt 5 mil asfalt i transportsträckor och resten grusvägar av blandad sort. Det är framförallt dom mindre med grässträng i mitten, lite lera (från traktorer, inga skogsstigar) och där det varit fint grus med vatten på så att det blivit en liten sörja ovanpå där jag känt att det blivit mer spännande än önskvärt ibland. Har bara blivit 2 rundor men om det fortsätter att vara barmark och plus så ska jag försöka komma ut en gång i veckan och fokus kommer fortsatt vara grus enligt ovan. Försakar alltså gärna asfaltsegenskaper mot att vinna egenskaper för det andra.
Jag kör Mitas MC23 Rockrider fram på min Transa, funkar fint på det mesta även om man måste vara lite försiktig med nerlägg på blöt asfalt, men på grus är de bra! Väldigt likt Pirelli MT21 Rallycross i både mönster & uppförande. Greppar tillräckligt bra även på asfalt för att för att vara underhållande på kurviga småvägar😊

Har jag rätt i analysen att varje generation av Transalp är sämre än den föregående? (Möjligen undantaget den senaste)

Nu har jag egentligen bara surfat specifikationer, men de verkar ha både blivit tyngre, tappat fjädringsväg, och trots ökad slagvolym också tappat effekt, eller åtminstone inte vunnit någon.
Är orginal 600'an bäst?

:va
Det verkar som att du har rätt, iofs så har jag aldrig fördjupat mig i Transornas historia, men kollar man på specarna så ser det onekligen ut så. För ett par år sen köpte jag en 600 från 93, nästan av misstag (lång historia) men blev ordentligt förälskad! Sen satte min mekaniska damp in, så Transan fick rallykåpa i glasfiber, annan ljuddämpare, (ett absolut måste) biffigare framgaffel, bättre bromsar, ny stötdämpare bak med mera. Resultatet blev en 160 kilos Transa som är helt underbar! Skulle regeringen besluta att man bara får ha en hoj så är den given.

*/ ?>
Nyheter
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back