Honda MSX 125

Det lutar mycket åt en liten Africa Twin nu när däck och sadel har direkta liknelser med storebror.
Fräckt, kör på bara.

Nu tar du ju monterat ruta och RAM-fäste för GPS men ett rallytorn hade ju varit nåt som passat på din hoj.

Fan...du är som en spelutvecklare....triggar hjärnans belöningscentra hela tiden :)

Jag ser framför mig ett sånt där rallytorn och helst ska det vara tillverkat i kolfiber😉

Ja, det är märkligt hur tyst och stilla det kan bli när barnen blir ungdomar/vuxna.
Man har hur mycket tid (och pengar) som helst att satsa på märkliga saker.
Men det är väl kryddan i livet, fan vad glada dom ska bli när dom får ärva alla guldklimparna.
Dekalerna fick även lite kärlek idag, det blev nästan som jag tänkte.
Ska provmontera alla kåpor och se om det kan få godkänt.

MSX_ADV_16.jpg

Centralstöd kändes som ett bra val, det är ju liksom så det ska vara på en riktig äventyrare!

MSXavd_04.jpg

Och extra stänkskydd, det känns lika självklart inför dom leriga vägarna i den mörka skogen.

MSXavd_05.jpg

GPS montaget är jag riktigt nöjd med, RAM har ett otroligt utbud, så det går alltid att trolla lite med olika armar, kulor och fästen.
Och en "tankpad" på det!

MSXavd_07.jpg

Extra belysningen blev jag nöjd med, men lyktskyddet skulle kunna få ha ett tätare galler, det skulle se ännu hårdare ut,

MSXavd_06.jpg

I brist på lössnö så har jag lagt några timmar i garaget istället.
Nu känns det hyfsat färdigt, förutom kolfibertornet som @bosse-l vill ha på plats, vi får väl se...
Men dax att rulla ut den mellan regnskurarna, för att se om det går att få några bättre detaljbilder.

View attachment 509345

Undra hur ett kommer sig att jag direkt kom att tänka på dig då jag såg Dakar rally på tv då dom visade ett inslag om några som 1980 körde Paris Dakar med vepor, eller som sörlänningarna säger scooter.

Så på med ett rallytorn och sen ut och åk rally😉

Och så här blev det när den är komplett apterad inför stundande och oklara äventyr.

Oaktat om det blir Himalaya, Harstad, Härnösand, Harads eller bara Häromkring så tänker jag att den kommer att bli en annorlunda kompis, som öppnar för samtal vid den där macken där man stannar för en korv.

Hur som helst ett roligt projekt.
Är den färdig då?
Troligtvis inte, det finns alltid saker man funderar på, som rallytornet, andra ljuddämpare, elektroniska uppdateringar, stötdämpare, trådekerfälgar, dekalkit….ja, listan kan göras lång.
Men för tillfället så ska jag bara njuta av karamellen.

MSXavd_02.jpg

MSXavd_03.jpg

Och så här blev det när den är komplett apterad inför stundande och oklara äventyr.

Oaktat om det blir Himalaya, Harstad, Härnösand, Harads eller bara Häromkring så tänker jag att den kommer att bli en annorlunda kompis, som öppnar för samtal vid den där macken där man stannar för en korv.

Hur som helst ett roligt projekt.
Är den färdig då?
Troligtvis inte, det finns alltid saker man funderar på, som rallytornet, andra ljuddämpare, elektroniska uppdateringar, stötdämpare, trådekerfälgar, dekalkit….ja, listan kan göras lång.
Men för tillfället så ska jag bara njuta av karamellen.

View attachment 509351

View attachment 509352
Så jävla läcker !

Här är min GromView attachment 518547
Kam, insug, helsystem, ecu-flash, uppgraderad bakdämpare, andra fjädrar/olja i framgafflarna, "clip-on-styre" samt div kosmetiskt.View attachment 518549View attachment 518550View attachment 518551View attachment 518552View attachment 518553View attachment 518554

Vad förväntar du dig för resultat av "viktkompenseringen" ?

Jag menar en 16 åring väger ju nästan ingentin, man fiser ju omkull en sådan på flera meters håll.
Dubbla förarvikten borde ju tillåta dubbla effekten nu då?

Vad förväntar du dig för resultat av "viktkompenseringen" ?

Jag menar en 16 åring väger ju nästan ingentin, man fiser ju omkull en sådan på flera meters håll.
Dubbla förarvikten borde ju tillåta dubbla effekten nu då?
Vad tänker du som relaterar till viktkompensering?
Ser ingenting i inlägget som relaterar till det.
Däremot så finns det en faktor att göra "sin sak" av hojen, som med allt annat.
En del sätter dit ett slip-on, eller tajl-tajdy. eller lägger tid på att implementera ett lithiumbatteri (viktproblemet sitter troligen ovan bensintanken).
Alla dessa saker ger mediokra prestadaförbättringar, kanske försämringar, men en själslig tillfedställelse.
Så ser jag på saken....

Vad tänker du som relaterar till viktkompensering?
Ser ingenting i inlägget som relaterar till det.
Däremot så finns det en faktor att göra "sin sak" av hojen, som med allt annat.
En del sätter dit ett slip-on, eller tajl-tajdy. eller lägger tid på att implementera ett lithiumbatteri (viktproblemet sitter troligen ovan bensintanken).
Alla dessa saker ger mediokra prestadaförbättringar, kanske försämringar, men en själslig tillfedställelse.
Så ser jag på saken....

Kam, insug, helsystem, ecu-flash gör man ju främst för att få några fler pållar, för att kompensera att man inte längre väger som en 16 åring...

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D