Var det du som köpte den svarta i Sthlm, som låg ute på blocket för 42K? Såg den på annons på morgonen, glömde ta med numret och när jag kom hem på kvällen så var annonsen borta :S
Mycket trevligt att höra,bara ut och gasa
Hejsan vart har du köpt den där underkåpan?
/David
Håller på och tar hoj-kort nu!
Har varit förälskad i CBR förut, men har nu fallit pladask för Horneten, verkar GRYMT najs!
Tänkte också att den kanske är bättre som första hoj än en CBR...
Försäkringen skiljer inget mellan en 600 och en 900 (iaf på If) så tänkte då kan man lika gärna slå till på en 900?
Men lite funderingar och frågor;
Funkar den som "pendlarhoj"? Kommer använda den till o från jobbet en del (ca 3 mil enkel resa, motorväg)
Blir det inte jobbigt utan kåpor?
Finns juh nån liten ruta att köpa till, hjälper den nått?
Självklart kommer den juh också vilja köras på en del kurviga och roliga vägar, där egentligen CBR:en borde vara "bättre", men antar att Horneten inte behöver skämmas för sig?
Borde vara GRYMT mycket bättre i stadskörning än en sportigare hoj antar jag?
Nått mer jag behöver veta/tänka på?
/Jocce
Håller på och tar hoj-kort nu!
Har varit förälskad i CBR förut, men har nu fallit pladask för Horneten, verkar GRYMT najs!
Tänkte också att den kanske är bättre som första hoj än en CBR...
Försäkringen skiljer inget mellan en 600 och en 900 (iaf på If) så tänkte då kan man lika gärna slå till på en 900?
Men lite funderingar och frågor;
Funkar den som "pendlarhoj"? Kommer använda den till o från jobbet en del (ca 3 mil enkel resa, motorväg)
Blir det inte jobbigt utan kåpor?
Finns juh nån liten ruta att köpa till, hjälper den nått?
Självklart kommer den juh också vilja köras på en del kurviga och roliga vägar, där egentligen CBR:en borde vara "bättre", men antar att Horneten inte behöver skämmas för sig?
Borde vara GRYMT mycket bättre i stadskörning än en sportigare hoj antar jag?
Nått mer jag behöver veta/tänka på?
/Jocce
Eftersom ingen annan tar tag i denna post så gör jag det
Jag vågar påstå att den är perfekt som pendlarhoj. Dock beroende på vilka vägar du har till jobbet. Kåpan kommer inte bli något problem om det bara är 3mil det handlar om. 160-180 utan problem så korta sträckor
Gällande kåpan så är den så pass ful så den inte får monteras även om den nu hjälper minimalt
Gällande kurivga vägar så tror jag du kommer åka bra mycket fortare på en Hornet än vad du gör på en CBR600-1000.
Jag hade r1 innan men är bra mkt snabbare nu på vägar där topphastigheten ligger under 200. Detta beror dock troligtvis på att jag har kört mkt cross/enduro innan jag började åka på gata. (liknande sittställning)
Stadskörning funkar fint. Lite på/av effekt på insprutningen dock.
Du kommer bli mycket nöjd om du inhandlar dig en!
Ok, nu har jag ett gäng frågor här igen. Varför skaffar man cross-styre? Det ser ju onekligen rätt tufft ut, men finns det andra fördelar? Någon modell som passar extra bra eller så?
Jag funderar också på styren, jag kolla idag på 2 olika. fatbar som var 28mm vilket betyder att man måste konvertera styr festena för att det ska passa...hmmm Vad händer då med alla kablar och vajrar.....styret måste ju höjas mycket bara av det. plus höjden på styret....just nu har jag ett annat icke orginal styre men vet ej vad det heter....det är fett brett och nästa helt rakt....häftigt men jobbigt...jag får för mig att det ska bli lite mer upprätt körställning...och för min egen del mer kontroll,,,hoppas jag
Jag satte på ett renthal 22mm "crosstyre" behövde inte göra något med kablarna eller konvertera om. Men vilken roligare cykel det blev. Det kan jag rekomendera alla hornet ägare att göra, och att dreva ner en kugg fram. Jag lutade även styret lite framåt så man blir ännu mer framåtlutad.
Inskickat av Tony_30
Jag funderar också på styren bla bla bla bla....
Kan instämma med Rayback,jag har också renthal 22mm
Snyggt,coolt,roligare o mycket skönare än org.
Jag behövde inte heller ändra något med kablar....
Kör som du ser också en hornet 900. Pendlar en del med den till jobbet. har drygt fem mil till jobbet. Jag har valmöjlighet till motorväg om jag har bråttom men tycker det är för tråkigt oftast. Inga problem att åka långt på denna. Åkte till lelleträffen på gotland med denna från västkusten. Jag är halvlång och det fungerar utmärkt. Tjejen sitter bra på bak också.
Dock börjar jag fundera på en CB1000R som nu ska finnas för testkörning på Honda MC Center i gbg om nån vecka. Saknar det där lilla extra kicket i ryggen vid fullgas.
har kört den!fy fan säger jag bara!gillar den som fan!
grymt snygg!
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”
Ducati Diavel V4 har utsett... |
|
Resultatlista – Custom Bike Show
Custom Bike Show är tveklös... |
|
Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”
Ducati Diavel V4 har utsett... |
|
Nu gäller prövotid för AM-körkortet
En ändring i körkortslagen ... |
|
Custom Bike Show imorgon!
Portarna till campingen är ... |
|
BMW visar upp konceptmodellen R20
BMW har visat upp på en hel... |
|
Prövotid på AM-körkortet införs
En ändring i körkortslagen ... |
|
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna
Husqvarna Motorcycles har p... |
|
BMW visar upp konceptmodellen R20
BMW har visat upp på en hel... |
|
Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!
Carlbarks motor arrangerar ... |