Honda Hornet 900

Drevning

Testade lite igår när jag var ute och åkte, märkte då att 5000 varv på 2:an = 70km/h. Inte 50. Livsfarligt att börja trolla i 70 :)

Jag har även drevat ner en kugg fram, och det gjorde hojen mycket lättare att slanga med. Hastigheten blir ju lite lägre då med. Men fick du några goa lyft då? testa på 4500 varv bara att ge lite mer gas.

mvh
Rayback

Hornet..

Hejsan..
nu har även jag införskaffat en hornet 900:tummenupp
Väldigt trevlig maskin måste jag säga..
Tyvärr satt det dubbla runda strålkastare fram som jag ej gillar..
Men ni här som har moddat med era cyklar kanske har original lyktan ligger hemma och skräpar:confused:
Vill ni bli av med den dra iväg ett pm..
Ehh någon som har mekhandbok i digital form??
Nä nu skall jag ut och brumma ha det bra gott folk...

Mvh// Masw1

Jag har även drevat ner en kugg fram, och det gjorde hojen mycket lättare att slanga med. Hastigheten blir ju lite lägre då med. Men fick du några goa lyft då? testa på 4500 varv bara att ge lite mer gas.

mvh
Rayback

Jajjemen 2 meter nära döden upplevelse

Jag kommer nog förmodligen att beställa ett par Yoshimura från Morepowerracing.com. Där kostar de $502 och frakten går på $117,15 så totalt $619,15. Sen blir det ju tull och moms på det, någon kan ju rätta mig här om jag har fel.

619,15 USD är ungefär 3766 SEK.

3766 SEK + 140 SEK (tull) + 942 SEK (moms) + 100 SEK (speditionsavgifter) = 4948 SEK

Det är väl ändå ett relativt bra pris? Förutsatt att jag har räknat rätt då. :va

Du har räknat helt rätt, 3.7 % av inköps summan och frakten är vad tullen vill ha. och 25& moms. Men vad är speditionsavgifter ?

Du har räknat helt rätt, 3.7 % av inköps summan och frakten är vad tullen vill ha. och 25& moms. Men vad är speditionsavgifter ?

Det är något som t ex Posten tar för att titta på ett papper. :eek:

Jag fick hem mina speglar från bikeshop idag, vet inte riktigt vad jag ska säga om dem. Jag hade liksom väntat mig något bättre, men jag ska prova montera dem också.

Det är något som t ex Posten tar för att titta på ett papper. :eek:

Jag fick hem mina speglar från bikeshop idag, vet inte riktigt vad jag ska säga om dem. Jag hade liksom väntat mig något bättre, men jag ska prova montera dem också.

Låter inte roligt,upp med bild så vi får se:confused:

Import

Hej hej alla glada. Jag funderar på hur det funkar när man köper saker från usa. Betalar man med sitt kort, sen skickar dom därifrån. Är det säkert? KOmmer produkterna, från tex http://www.morepowerracing.com/. Är det någon här på linjen som har handlat därifrån. hur lång tid brukar det ta innan man får sina grejer??

mvh en orolig eventuell köpare :)

Länkar

Tjenare är det någon som har några andra länkar på slip on försäljning i usa

Låter inte roligt,upp med bild så vi får se:confused:

De är inte ens värda att skruva på, men jag ska försöka fota dem så ni får se hur de ser ut "på riktigt". Jag ska försöka häva köpet (distansavtalslagen?) och köpa ett par andra.

Tony_30 skrev:
Hej hej alla glada. Jag funderar på hur det funkar när man köper saker från usa. Betalar man med sitt kort, sen skickar dom därifrån. Är det säkert? KOmmer produkterna, från tex http://www.morepowerracing.com/. Är det någon här på linjen som har handlat därifrån. hur lång tid brukar det ta innan man får sina grejer??

mvh en orolig eventuell köpare
Hos morepowerracing så verkar det vara kort eller via Paypal som det går att betala. I de allra flesta fall när jag har beställt något internationellt så har det varit via just kort eller Paypal.
Tyvärr har jag inte fått tummen ur och beställt ännu, ska fixa lite med speglar, styre, tankväska och annat smått och gott först.

De är inte ens värda att skruva på, men jag ska försöka fota dem så ni får se hur de ser ut "på riktigt". Jag ska försöka häva köpet (distansavtalslagen?) och köpa ett par andra.

Hos morepowerracing så verkar det vara kort eller via Paypal som det går att betala. I de allra flesta fall när jag har beställt något internationellt så har det varit via just kort eller Paypal.
Tyvärr har jag inte fått tummen ur och beställt ännu, ska fixa lite med speglar, styre, tankväska och annat smått och gott först.

Hoppas att det går bra med speglarna och att myggen inte äter upp dej o hojen där uppe:D

Tråkigt med speglarna hoppas att det löser sig...
komiskt att läsa att du ska fixa lite, " jag ska bara" sa alfons....jag vill ha, ny lykta fram, magspoiler, slip on, en sits kuts, fatbar styre osv .....svårt att prioritera :)

komiskt att läsa att du ska fixa lite, " jag ska bara" sa alfons....jag vill ha, ny lykta fram, magspoiler, slip on, en sits kuts, fatbar styre osv .....svårt att prioritera :)

Nej då,det är inte alls svårt att prioritera.

BYT STYRE:yoparty :tummenupp

Kanske lite "dum" fråga, och som egenligen är helt oviktig...

Men finns det nån förvaringsplats under "passagerar-sittplatsen" (Ja, det heter så, jag lovar..för finns inget annat ord...lovar..inte så att jag inte kommer på det bara..lovar ;) ) och isåntfall, hur stor plats?
Nått annat "hemligt" skrymsle på hojen att förvara småpinaler?

/Jocce

Kanske lite "dum" fråga, och som egenligen är helt oviktig...

Men finns det nån förvaringsplats under "passagerar-sittplatsen" (Ja, det heter så, jag lovar..för finns inget annat ord...lovar..inte så att jag inte kommer på det bara..lovar ;) ) och isåntfall, hur stor plats?
Nått annat "hemligt" skrymsle på hojen att förvara småpinaler?

/Jocce

Du får ju inte plats med en hjälm precis. Typ en tändsticksask:huvet

Last edited:
Du får ju inte plats med en hjälm precis. Typ en tändsticksask:huvet

Jo, fattar att man inte får i en hjälm, men typ handlar det om att man får i som du säger en tändsticksask eller kanske får ner en handduk och ett par badbyxor eller kanske lite mer t.om.?

/Jocce

Jo, fattar att man inte får i en hjälm, men typ handlar det om att man får i som du säger en tändsticksask eller kanske får ner en handduk och ett par badbyxor eller kanske lite mer t.om.?

/Jocce

Nej du får inte plats med nått sånt tyvärr, bara att ha ryggsäck eller väskor.

Jaha då tog man steget igår och beställde en cb 1000 r.Blev helt såld efter en längre provtur,så nu ligger min Hornet ute på försäljning så om någon är sugen på en fin sådan eller känner någon som är intresserad så skicka pm eller ring.Det finns bilder att beskåda i mitt garage,köp och sälj eller ta en koll på blocket för mer info.0705-520161 Michael

Jao, det är mycket man vill ha. Problemet är att jag jobbar när alla butiker har öppet så det är lurigt att hinna kika på saker. Det känns dumt att beställa nytt styre när man kan köpa det i stan (förutsatt att man inte tjänar en slant på att beställa då).

Ni som kör med K&N-filter hur ofta rengör ni och hur gör ni för att rengöra? Diskar ni det och oljar det med någon spray eller? Jag köpte och monterade ett efter att Honda-mekanikern i stan tyckte att jag hade smutsigt originalfilter.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT