Honda Hornet 900

Har Leo Vince på min med, låter riktigt gött kan jag säga:yoparty

Någon som har erfarenhet av att köra hornet på bana? Har problem med att fotpinnarna slår i hela tiden.

I nickriders garage finns nån bild som ser ut som banåkning. Han verkar ha koll :)
 
Hej, är det bara min Hornet som motorvärmenålen sticker upp mot kanske 50-60% när jag kör i stadstrafik? eller är detta helt normalt?
 
Hej, är det bara min Hornet som motorvärmenålen sticker upp mot kanske 50-60% när jag kör i stadstrafik? eller är detta helt normalt?


Jag tror att det är normalt,för min är likadan vid massa rödljus o annat elände.
Men jag har aldrig haft något problem med att den blir lite varm.:brinnerup
 
Hej på er gossar!

Är på jakt efter en bra första motorcykel. Har lurat länge på Bandit 1200, men medlemmar på forumet här och en å annan MC buren vän har tipsat mig om Hornet 900. Kommer använda hojen ganska mycket, inte bara för att åka å glida i stan utan även en del touring. Vill kunna lägga 40-60 mil om dagen under röven utan att känna mig öm i hela kroppen. Men som sagt, visst kommer det bli en hel del glidande i stan oxå.

Var ute för en stund sen och gjorde en hyfsat rejäl provkörning av en polares ninja 900, å visst är det hysteriskt kul att dra upp till rödmarkeringen å känna kraften å en riktigt rå karaktär. Men frågan är väl hur kul det är i längden? Är de verkligen så kul att det motiverar en dubbelt så hög försäkring t.ex?
Gillar looken på en naken hoj, speciellt en med dubbla pipor :)

Tala er varma om Hornet för mig!
Gärna om någon vill jämföra med nämnda Bandit 1200?

Mvh //Erik
 
Last edited:
Tala er varma om Hornet för mig!
Gärna om någon vill jämföra med nämnda Bandit 1200?
Mvh //Erik[/QUOTE]

Hej!:hej

Jag är kanon nöjd med min Hornet som jag haft många roliga mil med.
Det är en rolig,pigg,stark,skön hoj med bra bottenvrid som hänger med dom flesta kåppförsedda hojar.
Billig i försäkring.
Snygg.
Pålitlig.
Finns mycket roliga pirat delar att hitta så att den blir ännu snyggare:) :tummenupp
 
Hej på er gossar!

Är på jakt efter en bra första motorcykel. Har lurat länge på Bandit 1200, men medlemmar på forumet här och en å annan MC buren vän har tipsat mig om Hornet 900. Kommer använda hojen ganska mycket, inte bara för att åka å glida i stan utan även en del touring. Vill kunna lägga 40-60 mil om dagen under röven utan att känna mig öm i hela kroppen. Men som sagt, visst kommer det bli en hel del glidande i stan oxå.

Var ute för en stund sen och gjorde en hyfsat rejäl provkörning av en polares ninja 900, å visst är det hysteriskt kul att dra upp till rödmarkeringen å känna kraften å en riktigt rå karaktär. Men frågan är väl hur kul det är i längden? Är de verkligen så kul att det motiverar en dubbelt så hög försäkring t.ex?
Gillar looken på en naken hoj, speciellt en med dubbla pipor :)

Tala er varma om Hornet för mig!
Gärna om någon vill jämföra med nämnda Bandit 1200?

Mvh //Erik

Jag har tidigare åkt både r6 och r1 innan jag köpte min Hornet. Jag kan inte vara nöjdare. Väldigt trevligt register (gott om kraft, framhjulslyft) och lättkörd som fasen :)

Visst är det skoj med en kåphoj som exempelvis ninja men du sitter som en halvgrillad fläskfilé och det är inte roligt förrens 200km/h. Att åka långt på en sporthoj är inte heller speciellt kul, iaf inte om man är lång.

Du nämner att du vill åka långt, ut och åka touring. Då ska du nog se till en hoj med lite kåpor då det kan bli påfrestande med vinden efter 20-30mil. Jag åker iofs långt på min utan problem men om det är din största hobby så köp en fjr1300 :)

Sammanfattning.

R1 Fördelar - 175hk och hög liggfaktor! ;)

Hornet Fördelar - Allt annat

edit: Har du gott om stålar så köp en Honda cb600 fa -07> GRYMT rolig
 
Jag har tidigare åkt både r6 och r1 innan jag köpte min Hornet. Jag kan inte vara nöjdare. Väldigt trevligt register (gott om kraft, framhjulslyft) och lättkörd som fasen :)

Visst är det skoj med en kåphoj som exempelvis ninja men du sitter som en halvgrillad fläskfilé och det är inte roligt förrens 200km/h. Att åka långt på en sporthoj är inte heller speciellt kul, iaf inte om man är lång.

Du nämner att du vill åka långt, ut och åka touring. Då ska du nog se till en hoj med lite kåpor då det kan bli påfrestande med vinden efter 20-30mil. Jag åker iofs långt på min utan problem men om det är din största hobby så köp en fjr1300 :)

Sammanfattning.

R1 Fördelar - 175hk och hög liggfaktor! ;)

Hornet Fördelar - Allt annat

edit: Har du gott om stålar så köp en Honda cb600 fa -07> GRYMT rolig

Jag håller med robbbin helt och hållet, vill bara förstärka det han sa, Hornet är ingen långvägspendlahoj. Det blir jobbigt redan efter 10 mil i motorvägstempo. Har iof inte kört någon med en liten framruta, det kanske gör lite skillnad. Men som sagt en väldigt rolig hoj. Absolut den roligase hojen jag kört på landsväg, har drevat ner en kugg fram:yoparty
 
Bhwa, ni kan ju inte säga att den blir jobbig efter ett tiotal mil på motorväg nu när jag har planerat att köra en tripp till nordnorge! :huvet

Det blir till att träna upp nackmusklerna lite innan.

Över till en helt annan sak, jag står och väger mellan Yoshimura och LeoVince, men vilka ger det skönaste ljudet?
 
Bhwa, ni kan ju inte säga att den blir jobbig efter ett tiotal mil på motorväg nu när jag har planerat att köra en tripp till nordnorge! :huvet

Det blir till att träna upp nackmusklerna lite innan.

Över till en helt annan sak, jag står och väger mellan Yoshimura och LeoVince, men vilka ger det skönaste ljudet?

Min gissning är Yoshimura, det är dock bara en gissning. Det är trots allt dyrare och snyggare :) Har inte ens hört det systemet.

Jag har Leo Vince på min och ljudet är fenomenalt! Helt suveränt helt enkelt! Frågan är egentligen om det kan bli bättre?:confused:
 
Har precis köpt min första hoj: Honda cb900 Hornet ;-)

Återkommer efter några mil...
 
Har precis köpt min första hoj: Honda cb900 Hornet ;-)

Återkommer efter några mil...

Var det du som köpte den svarta i Sthlm, som låg ute på blocket för 42K? Såg den på annons på morgonen, glömde ta med numret och när jag kom hem på kvällen så var annonsen borta :S
 
Angående lite längre åkande.

Körde till Gotland från Göteborg (Lelleträffen) och det kändes helt ok. Nu har jag cross-styre på min vilket gör att jag sitter lite mer framåtlutad men d4t var helt ok ändå.

Har även börjat få lite koll på slangandet.

Har också provkört lite andra hojar och min känns överlag ganska lätt och rolig. Dock är det ju en honda så det finns ju inga överrasknigar (på gott och ont). Den gör exakt vad du ber den om och i rätt tid. Egentligen borde ett pizzadrev på en hornet 900 vara den bästa stunthojen...
 
Slangning

Angående lite längre åkande.

Körde till Gotland från Göteborg (Lelleträffen) och det kändes helt ok. Nu har jag cross-styre på min vilket gör att jag sitter lite mer framåtlutad men d4t var helt ok ändå.

Har även börjat få lite koll på slangandet.

Har också provkört lite andra hojar och min känns överlag ganska lätt och rolig. Dock är det ju en honda så det finns ju inga överrasknigar (på gott och ont). Den gör exakt vad du ber den om och i rätt tid. Egentligen borde ett pizzadrev på en hornet 900 vara den bästa stunthojen...


tjena!
Har du orginal drevning på din?? Håller på att öva på att slanga, svårt att hitta balanspunkten, och när man väl är på den så blir man skraj och släpper gasen. Vad tycker du är lättast, koppla upp den på tvåan eller gasa upp den på tvåan. Ettan blir så ryckigt tycker jag.
 
Kompisens fru var då nöjd när hon åkte med mej ;) sen om det beror på hojen elr...*visslar*
 
Hallå alla glada Hornet ägare.

Jag har ett litet problem med mini blinkers...

I bland så blinkar alla fyra och ibland två ( det rätta) Vad är felet, ska säga att den är impoterad från England... Har två kompisar som har bytt till mini blinkers också, fast dem har inte detta problem. En är "Tysk" och en är "Svensk" hojarna alltså.

Tack som för svar.
Jonas
 
Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back
Top