Honda Hornet 900

Är fortfarande intresserad av en orginal framlykta om någon har en till salu.
Tar även emot tips på längre kopplingswire med samma mått mellan nippel och hölje. Firmorna här kunde inte hjälpa mig med wire problemet utan att ha ett art nr på en längre wire, det är tydligen för jobbigt att gå ut på lagret och mäta lite...

Lampan

Är fortfarande intresserad av en orginal framlykta om någon har en till salu.
Tar även emot tips på längre kopplingswire med samma mått mellan nippel och hölje. Firmorna här kunde inte hjälpa mig med wire problemet utan att ha ett art nr på en längre wire, det är tydligen för jobbigt att gå ut på lagret och mäta lite...

Kolla Mc demonteringen http://www.biketrollhattan.se/demontering/new_bikes_honda.html tror du får skicka ett mail o fråga men dom verkade ha en hel del hornet prylar.

Hallå hallå. Någon som kan nuffrorna för fram däck på hornet 900.....02:a

Hejsan. Vill dreva om hojen för bättre klipp. Upp 2 kugg bak funkar det med originalkedjan?

Hej igen! Nu kommer en slö fråga. Jag hittar inte svaret i instruktionsboken tyvärr och hojen står säkert 150 meter bort, men är det någon behjälplig själ som vet vad originaldrevning är på Hornet 900 -05

Ska beställa drev men inte hittar jag det i instruktionsboken :mad:

2 eller 3 kugg upp bak och 1 ned fram, låter det ok?

Hej igen! Nu kommer en slö fråga. Jag hittar inte svaret i instruktionsboken tyvärr och hojen står säkert 150 meter bort, men är det någon behjälplig själ som vet vad originaldrevning är på Hornet 900 -05

Ska beställa drev men inte hittar jag det i instruktionsboken :mad:

2 eller 3 kugg upp bak och 1 ned fram, låter det ok?

16 - 43 är original. 1 kugg ner fram, eller 3 upp bak blir ganska stor skillnad.
Börja med det, annars blir den nästan olidligt högvarvig vid långkörning.

16 - 43 är original. 1 kugg ner fram, eller 3 upp bak blir ganska stor skillnad.
Börja med det, annars blir den nästan olidligt högvarvig vid långkörning.

Okay, kör på 3 upp bak då tror jag. Hoppas inte kedjan blir för kort!

Tack för hjälpen! :krama

Vilken fabrikat tycker du är bäst när det gäller däck till horneten? Jag blir helt snurrig av alla olika märken.

Vilken fabrikat tycker du är bäst när det gäller däck till horneten? Jag blir helt snurrig av alla olika märken.

Finns ju som sagt massor att välja på. Bra däck som håller för både touring och lite mer aktiv körning är ju Dunlop Roadsmart, samt Michelin Pilot Road 2. Det sistnämnda kör jag just nu på min Gixxer, och har verkligen imponerat på mig.

Ett tips dock, om du väljer Pilot Road 2, är att välja det sportigare/mjukare framdäcket Pilot Power 2ct. Håller ungefär samma livslängd som bakdäcket då, samt att Pilot Road 2 framdäcket är lite ökänt för att kunna framkalla wobbel/vibrationer i hojen.

Vilket du än väljer av ovan nämnda så kommer du att bli supernöjd med både prestanda och livslängd.

Finns ju som sagt massor att välja på. Bra däck som håller för både touring och lite mer aktiv körning är ju Dunlop Roadsmart, samt Michelin Pilot Road 2. Det sistnämnda kör jag just nu på min Gixxer, och har verkligen imponerat på mig.

Ett tips dock, om du väljer Pilot Road 2, är att välja det sportigare/mjukare framdäcket Pilot Power 2ct. Håller ungefär samma livslängd som bakdäcket då, samt att Pilot Road 2 framdäcket är lite ökänt för att kunna framkalla wobbel/vibrationer i hojen.

Vilket du än väljer av ovan nämnda så kommer du att bli supernöjd med både prestanda och livslängd.
Tack för ett så utförligt svar, det uppskattas.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT