Honda Hornet 900

Jag har väl lyckats få framjhulet att lyfta på ettan men vid höga varv, ca 7-8tvarv, och då går det så fort ju. :rodnar

Tjenare!
Om du vill gasa upp cykeln så får du använda ettan. Lägg dig på ca 4000 rpm släpp gasen o sen ge fullt alternativt att du bromsar lite innan, läpligen med bakbromsen. Du trycker då ihop fjädringen och den hjälper till och slänga upp maskineriet i luften, när du har testat detta är det bara att njuta =).

Hej
Vet ni om man kan lämna in hojen för 1200-milservicen hos Honda, innan den har gått 1200? 1100 står mätaren på nu.

Och en till fråga, är det smart att göra servicen innan vintervilan eller med en gång på våren?

Hej
Vet ni om man kan lämna in hojen för 1200-milservicen hos Honda, innan den har gått 1200? 1100 står mätaren på nu.

Och en till fråga, är det smart att göra servicen innan vintervilan eller med en gång på våren?

Det går bra att göra 100 mil tidigare. Bara positivt att ställa av hojen med ny olja i.

Nån som har ett bra förslag på skylthållare (med skyltbelysning och blinkers el åtminstone plats för dessa) och som inte uberdyr...? Kanske till och med nån som har bilder på en bra idé...? :)

Är ute efter en snygg magkåpa till min 900 hornet.
Nån som vet nån bra sajt med sådant?
Nån som har en liggandes kanske? :)

Jaha då hälsar jag mig själv välkommen till denna tråden i.o.m att jag precis köpt min första hoj, en grå 03a med ca 1000 mil på mätaren.

Jag har inget kort än men tröttnade på att tuffa runt på farsans dragstar med honom bakpå, så det fick bli en egen hoj direkt!

Jag har inget direkt att jämföra med men det känns som en väldigt trevlig cykel att övningköra på, den kändes betydligt lättare och smidigare att köra än va den såg ut!

Om någon har en fräsch tank till salu så dra iväg ett pm till mig.

Bifogat

• 2457371584.jpg
    2457371584.jpg
    62.3 KB · Visningar: 138
Bra val min är identisk nästan 940 på mätarn och en buckla på höger sida tanken :P

Va ut på första riktiga (iskalla!) provturen idag och funderar på ett par saker.

Släppte styret för att rätta till handskarna, när farten minskade så började framhjulet vobbla litegrann, ska det va så?

Jag körde ca 2 mil och fick aldrig tempen över det där mellanrummet på det vita, borde den inte gå högre?

Va ut på första riktiga (iskalla!) provturen idag och funderar på ett par saker.

Släppte styret för att rätta till handskarna, när farten minskade så började framhjulet vobbla litegrann, ska det va så?

Jag körde ca 2 mil och fick aldrig tempen över det där mellanrummet på det vita, borde den inte gå högre?

Står i manualen och nämnts tidigare i tråden.
Normal temp så ligger den i "hacket"...

/Jocce

Roliga nyheter i vintermörkret.. På lördag blir jag och min ny-inköpta honda 900 ett med vägen:krama
hojen är en 02a med 2400mil
bilder kommer när jag får den :)

Ska det vara ett sånt här mellanum i gasrullen?
Eller är det någon del borta?

Edit: Jag är även intresserad av en orginal framlykta om någon har en som ligger och skräpar.

Bifogat

• DSC00561.JPG
    DSC00561.JPG
    53.1 KB · Visningar: 108
Last edited:
Jag har bytt styre till ett Biltema fatbar, och då blev kopplingswiren en aning för kort.

Någon mer som bytt och kan tipsa om en annan wire som passar?

Tack.

Det borde ju gå att dra om wiren på nåt vis. Jag hade original på min iaf, och den hade fatbar.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT