Honda Hornet 900

Jag vet att gamla TL 1000 hade problem med att oljepickupen inte lyckades suga upp oljan ur tråget pga av att det blev fel vinkel vid wheelande.
Tror att det är en snarlika motor i SV 1000.

Jag är fortfarande supernöjd med Horneten, men har alltid drömt om en Z1000.
 
Jag vet att gamla TL 1000 hade problem med att oljepickupen inte lyckades suga upp oljan ur tråget pga av att det blev fel vinkel vid wheelande.
Tror att det är en snarlika motor i SV 1000.

Jag är fortfarande supernöjd med Horneten, men har alltid drömt om en Z1000.

hmm aja det visar sig. är fortfarande rätt öm efter olyckan så jag lär inte wheela värst mycket denna säsong! ;)

ja z1000 lär vara en fet hoj! :tummenupp
 
Någon som har nått tips om hur man kan snygga till bakdelen på horneten skulle vilja ha bort den fula läppen som bara hänger ner och är ful. Skulle även vilja byta blinkers på den så man slipper de stora orangea åbäkena som sitter på. Någon som har nåra bra länktips kanske
 
Någon som har nått tips om hur man kan snygga till bakdelen på horneten skulle vilja ha bort den fula läppen som bara hänger ner och är ful. Skulle även vilja byta blinkers på den så man slipper de stora orangea åbäkena som sitter på. Någon som har nåra bra länktips kanske

vet att man helst inte ska kapa orginaldelar men min "skärm/läpp" där bak va redan lite kapad så jag kapade vidare lite (mycket), dock behöll jag regskyltsbelysningen. kapade gjorde jag faktiskt med en vinkelslip men det är inte att rekommendera då det skickar plast överallt och smälter skiten på köpet. någon form av såg är nog bättre. sedan finformade jag med en vanlig kartongkniv och avslutade slutligen med två olika sandpapper.

sedan borrade jag två håll, skruvade fast biltemas skylthållare (som kommer med blinkersfästen) samt regskylten och monterade även dit miniblinkers. rätt enkelt jobb faktiskt, om man är lite händig iaf. blev rätt snyggt.

annars får man väl kanske köpa en undertail om man vill göra det lätt för sig.
 
Någon som har nått tips om hur man kan snygga till bakdelen på horneten skulle vilja ha bort den fula läppen som bara hänger ner och är ful. Skulle även vilja byta blinkers på den så man slipper de stora orangea åbäkena som sitter på. Någon som har nåra bra länktips kanske

Så här kan man göra...syns på en bild...

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=33201
 
vet att man helst inte ska kapa orginaldelar men min "skärm/läpp" där bak va redan lite kapad så jag kapade vidare lite (mycket), dock behöll jag regskyltsbelysningen. kapade gjorde jag faktiskt med en vinkelslip men det är inte att rekommendera då det skickar plast överallt och smälter skiten på köpet. någon form av såg är nog bättre. sedan finformade jag med en vanlig kartongkniv och avslutade slutligen med två olika sandpapper.

sedan borrade jag två håll, skruvade fast biltemas skylthållare (som kommer med blinkersfästen) samt regskylten och monterade även dit miniblinkers. rätt enkelt jobb faktiskt, om man är lite händig iaf. blev rätt snyggt.

annars får man väl kanske köpa en undertail om man vill göra det lätt för sig.

ja det såg ju nice ut har du någon mer bild du skulle kunna skicka mig så man får se lite närmare hur det ser ut. Måste ju ha nått att pilla med under vinter när abstinensen sätter in. hehehe

Så här kan man göra...syns på en bild...

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=33201

Hur gjorde du det där då är inte orginalskylten som sitter på va. Har du någon mer bild lite närmare ifrån vore jag tacksam.
 
Last edited:
Powercomander

Jag monterade PCIII samt kn filter i veckan och i dag fick jag den bänkad samt mappad.
104 hk på bakhjulet..
Ni andra som gjort samma sak vilken effekt fick ni ut??
(jag har även effektrör)..
/Masw1
 
Jag monterade PCIII samt kn filter i veckan och i dag fick jag den bänkad samt mappad.
104 hk på bakhjulet..
Ni andra som gjort samma sak vilken effekt fick ni ut??
(jag har även effektrör)..
/Masw1

Det varierar ju mycket från bänk till bänk. Min fick 116hk med endast Yoshipipor.
 
Väskor

Jag är nybliven ägare av en Hornet, min första hoj för övrigt. Jag har inga planer på några längre turer, men det känns ändå som det kan vara bra med någon väska till hojen.

Är det någon som använder antingen tankväskan (art nr 82-162) eller sadelväskorna (art nr 82-163) från Biltema på sin Hornet?
Sitter tankväskan fast ordentligt bara med magnetfästena eller behövs remmarna också, och var fäster man remmarna?
Samma sak med sadelväskorna, hur fäster man remmarna?
 
Jag är nybliven ägare av en Hornet, min första hoj för övrigt. Jag har inga planer på några längre turer, men det känns ändå som det kan vara bra med någon väska till hojen.

Är det någon som använder antingen tankväskan (art nr 82-162) eller sadelväskorna (art nr 82-163) från Biltema på sin Hornet?
Sitter tankväskan fast ordentligt bara med magnetfästena eller behövs remmarna också, och var fäster man remmarna?
Samma sak med sadelväskorna, hur fäster man remmarna?


Kör med Lidls tankväska, som är ganska lik (men lite bättre då den var lite mindre samt fler fack för smågrejer).

Den sitter ok med magneterna, sitter även en rem för att spänna fast den i styret eller liknande om man vill!

Är grymt skönt med tankväska jämfört med ryggsäck!
Extra skönt att kunna ha karta uppe i facket!


/Jocce
 
Tänk på att dessa tankväskor kan ge fula repor i lacken, fick det av biltemas väska efter 3 dagars gotlandsresa, förvisso kanske det hade letat sig in lite stendamm under magneterna, men tänk på det om ni är rädda om lacken!
 
Någon som har nått tips om hur man kan snygga till bakdelen på horneten skulle vilja ha bort den fula läppen som bara hänger ner och är ful. Skulle även vilja byta blinkers på den så man slipper de stora orangea åbäkena som sitter på. Någon som har nåra bra länktips kanske
Det är möjligt att släppa på det hela med några skruvar, bara att börja med att ta bort sitsen. Om man nu skulle vilja använda sig utav läppen igen.....annars är det ju bara att kapa. Mina minblinkers har börja smälta...........lite svårt att hitta någon bra placering. Lycka till
 
Last edited:
Någon som är sugen att köpa?
Lite prutläge nu... (köpte hus idag)

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=33201



Fick en extra "skärm" med när jag köpte hojen, nix det är inte originalskylten, har tyvärr inga närbilder :(

He he grattis till huset. Va ska du ha för piporn skulle vilja vässa ljudet på min lite hehehe

vet att man helst inte ska kapa orginaldelar men min "skärm/läpp" där bak va redan lite kapad så jag kapade vidare lite (mycket), dock behöll jag regskyltsbelysningen. kapade gjorde jag faktiskt med en vinkelslip men det är inte att rekommendera då det skickar plast överallt och smälter skiten på köpet. någon form av såg är nog bättre. sedan finformade jag med en vanlig kartongkniv och avslutade slutligen med två olika sandpapper.

sedan borrade jag två håll, skruvade fast biltemas skylthållare (som kommer med blinkersfästen) samt regskylten och monterade även dit miniblinkers. rätt enkelt jobb faktiskt, om man är lite händig iaf. blev rätt snyggt.

annars får man väl kanske köpa en undertail om man vill göra det lätt för sig.

Har du kvar sliponsen och isf vad ska du ha för dom, Har en blå 03a inbillar mig att det skulle vara snyggt med dina blå på den
 
Last edited:
Det varierar ju mycket från bänk till bänk. Min fick 116hk med endast Yoshipipor.

det låter väldigt fel faktiskt, det ska ju vara 109 hk i motorn så på bakhjulet ligger det realistiskt sett inte mer än runt 100 hk.

PCIII + filter gav inte sådär jättemånga fler hk utan mest lite jämnare register samt kanske aningens med bottendrag tyckte jag. fast jag monterade iofs på min på min gamla 900 innan säsongen började så det var svårt att jämföra med hur det var innan.
 
det låter väldigt fel faktiskt, det ska ju vara 109 hk i motorn så på bakhjulet ligger det realistiskt sett inte mer än runt 100 hk.

PCIII + filter gav inte sådär jättemånga fler hk utan mest lite jämnare register samt kanske aningens med bottendrag tyckte jag. fast jag monterade iofs på min på min gamla 900 innan säsongen började så det var svårt att jämföra med hur det var innan.

Exakt. Man ska inte stirra sig blind på antalet hästar.
Det som är intressant är ju hur registret ser ut innan/efter modd.

Men endast öppnare filter och avgas, ger oftast väldigt lite för pengarna.
 
Är det någon som vet vilket grenrör som passar från CBR 900? Jag vill ha bort undertail piporna och ha ett slipon liknande cbr istället.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top