Nu startar jag mitt projekt etapp 1. Denna tråden kommer jag senare få flyttad till Hojbyggen men för tillfället ligger den här. Anledningen till det är att just nu gör jag bara fälgbyte och lite annat runt det. Till vintern så börjar det seriösa bygget.
Historia
Köpte den i Januari av en snubbe i Karlsborg. Årsmodell 1996 tidigare ägare var Stefan Andersson som körde VM i 250. Hojen var i riktigt bra skick så det är klart det blev affär. Cylindern är portad, nybalanserad vev samt Pro Circuit rör på den. Går riktigt fint. Men extracylindern som följde med kommer också att portas. Mer anpassad för Supermoto när jag lärt mig mer.


Första riktiga provturen. Man var frälst efter den. Går inte köra den utan att ha ett stor leende på läpparna.
Började riva den så smått i Onsdags och började plocka ned saker och rengöra. Kommer inte skruva i motorn än. Vill få allt o funka först med fälgarna och allt.

Sedan var det bara att plocka på. Och efter en kort stund fanns det bara en ram, framgaffeln och framhjulet på. Flyttade den då in i verkstaden och grovrengöringen började. Mycket klegg på motorn och ramen vid svingen mm. Så gjorde mitt bästa och det blev helt okej. Tänkte lacka ramen när den ändå var nere men så tänkte jag. Första året på banan, kommer vurpa mycket = onödiga pengar. Bättre o spara dem till vintern när det riktiga bygget kommer igång.
Men var tvungen att slänga på Motardfälgarna för att se hur det blir.

Me LIKE!
Jobbar lite smått hela tiden så nu är det anpassning som står på listan. Har även ett Braking ok liggandes som skall på. Fästena passade rakt av nämligen vilket uppskattas. Byts troligtvis till ett 6 kolvsok till vintern i vilket fall.
Nu behöver jag även lite hjälp. Tanken ser riktigt illa ut. Väldigt skitig och repig. Går det att få den o se bra ut? Hur? Tvätta ordentligt förstår jag men just reporna. De är inte jättedjupa precis. Blir nog någon dekal där sen ändå ,en vore kul om den kunde se bra ut.
Sedan har jag ordentligt med småbucklor på kröken och en stor. Hur fixas dessa. Vet 2 metoder.
1. Svetsa på något och dra ut bucklorna.
2 Skära upp den och knacka rätt dem.
Vilket rekomenderar ni? Tacksam för hjälp
Det var väl allt för nu.
Historia
Köpte den i Januari av en snubbe i Karlsborg. Årsmodell 1996 tidigare ägare var Stefan Andersson som körde VM i 250. Hojen var i riktigt bra skick så det är klart det blev affär. Cylindern är portad, nybalanserad vev samt Pro Circuit rör på den. Går riktigt fint. Men extracylindern som följde med kommer också att portas. Mer anpassad för Supermoto när jag lärt mig mer.


Första riktiga provturen. Man var frälst efter den. Går inte köra den utan att ha ett stor leende på läpparna.

Började riva den så smått i Onsdags och började plocka ned saker och rengöra. Kommer inte skruva i motorn än. Vill få allt o funka först med fälgarna och allt.

Sedan var det bara att plocka på. Och efter en kort stund fanns det bara en ram, framgaffeln och framhjulet på. Flyttade den då in i verkstaden och grovrengöringen började. Mycket klegg på motorn och ramen vid svingen mm. Så gjorde mitt bästa och det blev helt okej. Tänkte lacka ramen när den ändå var nere men så tänkte jag. Första året på banan, kommer vurpa mycket = onödiga pengar. Bättre o spara dem till vintern när det riktiga bygget kommer igång.
Men var tvungen att slänga på Motardfälgarna för att se hur det blir.

Me LIKE!
Jobbar lite smått hela tiden så nu är det anpassning som står på listan. Har även ett Braking ok liggandes som skall på. Fästena passade rakt av nämligen vilket uppskattas. Byts troligtvis till ett 6 kolvsok till vintern i vilket fall.
Nu behöver jag även lite hjälp. Tanken ser riktigt illa ut. Väldigt skitig och repig. Går det att få den o se bra ut? Hur? Tvätta ordentligt förstår jag men just reporna. De är inte jättedjupa precis. Blir nog någon dekal där sen ändå ,en vore kul om den kunde se bra ut.
Sedan har jag ordentligt med småbucklor på kröken och en stor. Hur fixas dessa. Vet 2 metoder.
1. Svetsa på något och dra ut bucklorna.
2 Skära upp den och knacka rätt dem.
Vilket rekomenderar ni? Tacksam för hjälp
Det var väl allt för nu.
