Honda CR 500 Supermoto

Jaha. Någon som vill byta ett par KTM fälgar mot ett par CRF fälgar? :mad:

I fram är det nästan klart, skall bara ha distanser så passar allt perfekt där.

Bak är det enorma problem. Det spelar på några få mm kanske med det är få mm jag inte har. Antingen så byter jag ut sving, dämpare och broms mot KTM grejer eller så byter jag fälgar. Eller kan säga såhär. Någon som vill byta en KTM Bakfälg mot en CRF bakfälg? :rolleyes:

nu vill får de ta o hända saker :tungan

trodde du skulle vara färdig innan jag köpte motardkit faktiskt :D

nu vill får de ta o hända saker :tungan

trodde du skulle vara färdig innan jag köpte motardkit faktiskt :D

du har en bra bit kvar till fastlandet lille vän.

så jubla inte än...

men kämpa på och med tanke på hur "snabb" mister lundgren brukar vara så är de nog inga problem att du simmar ifrån honom:tummenupp

du har en bra bit kvar till fastlandet lille vän.

så jubla inte än...

men kämpa på och med tanke på hur "snabb" mister lundgren brukar vara så är de nog inga problem att du simmar ifrån honom:tummenupp

jag har KÖPT ett kit
du vet ju hur seg jag har varit med de så :D

fast ja de är en bit kvar tills jag har de monterat

jag har KÖPT ett kit
du vet ju hur seg jag har varit med de så :D

fast ja de är en bit kvar tills jag har de monterat

jag är medveten om att de stog köpt... men ett köpt omonterat kit är samma sak som inget kit alls;) och du lät lite småkaxig:) var dra ner dej på jorden igen lillkillen;)

jag är medveten om att de stog köpt... men ett köpt omonterat kit är samma sak som inget kit alls;) och du lät lite småkaxig:) var dra ner dej på jorden igen lillkillen;)

Snacka om misslyckande :D

Ska faktiskt försöka snabba mig med att få på det, till skillnad från vissa andra *host, host*
Fast å andra sidan kanske ni försökt vara snabba också :tungan

Nu så börjar det närma sig en ljuspunkt. Det är tight, något fruktansvärt tight men vi har nu troligtvis löst problemen. Distanser kommer att göras inom kort så ska vi se om det blir bra. Uppdaterar sen igen när delar börjar rulla in.

Varför inte ekra upp 17" retard fälgar på orginal naven?

Då har du allt klart, bara komplettera med större skiva fram + OK.

Blir ju inte så blodigt heller 1500:- fälgen? Ekersats kanske 1000:- satsen. Arbete 500-800:-?

Varför inte ekra upp 17" retard fälgar på orginal naven?

Då har du allt klart, bara komplettera med större skiva fram + OK.

Blir ju inte så blodigt heller 1500:- fälgen? Ekersats kanske 1000:- satsen. Arbete 500-800:-?
Är bara bak det är problem. Fram är det inga som helst problem. Samt att jag vill lätt och smidigt kunna slänga på de andra fälgarna och dra en vända på crossbanan. Annars hade det funkat.

Är bara bak det är problem. Fram är det inga som helst problem. Samt att jag vill lätt och smidigt kunna slänga på de andra fälgarna och dra en vända på crossbanan. Annars hade det funkat.

Va blir problemet bak då med org. nav? För bred fälg, offset på ekringen????

Hitta ett par beggade cr 500 hjul kan inte vara svårt? Typ Örebro mc service har mycket beg. delar!

Hitta ett par beggade cr 500 hjul kan inte vara svårt? Typ Örebro mc service har mycket beg. delar!

Fast det känns kanske lite meningslöst när han ändå köpt kompletta fälgar
Bara en tanke

Jag tror vi redan har löst det, men skulle det nu inte funka som vi har tänkt så är det ett alternativ. Ett dyrt sådant men. :rolleyes:

Vad är problemet? Är navet för brett eller är fälgbanan för bred?

Vad är problemet? Är navet för brett eller är fälgbanan för bred?
Svingen är för smal. :rolleyes: Skivan ligger emot adapterplattan till bromsoket.

Sedan har jag itne mätt på orginalnavet så det inte är för smalt för fälgbanan. :gnissla. Fälgbanan är ju också i bredaste laget iofs... Tight som sagt. :tungan Men har nog löst det som sagt. Får delarna inom kort förhopnningsvis så kan man ju prova iaf. :)

en fråga:

är det 5" fälg eller 4,25"?
eller nå annat men de ja sa är väl de vanligaste i motardsammanhang :va

en fråga:

är det 5" fälg eller 4,25"?
eller nå annat men de ja sa är väl de vanligaste i motardsammanhang :va
Jag är rätt säker på att det är en 5".

Sedan så har jag nu också upptäckt att det inte går att ekra om ett cr 500 nav då de 32 ekrade medans motardfälgarna är 36.

Så som det ser ut nu så får det bli en cr 500 sving eller en 250 om de kan vara samma tro som jag får skära upp och svetsa om. Eller inte JAG personligen men. Det är enda lösningen jag har kvar. Eller byta bakfälg då givetvis.

Jag är rätt säker på att det är en 5".

Sedan så har jag nu också upptäckt att det inte går att ekra om ett cr 500 nav då de 32 ekrade medans motardfälgarna är 36.

Så som det ser ut nu så får det bli en cr 500 sving eller en 250 om de kan vara samma tro som jag får skära upp och svetsa om. Eller inte JAG personligen men. Det är enda lösningen jag har kvar. Eller byta bakfälg då givetvis.

Låter ju surt :/

Fått mått på KTM-svingen än?

posta här så kanske de finns någon vänlig själ som kan hjälpa :)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti