Honda CR 500 Supermoto

Ang. bucklor. Går det inte att fylla kröken med vatten o lägga i frysen? Om man kolla då och då hur mkt av bucklorna som tryckts ut så bör man undvika att det spricker??
Läckert bygge för övrigt!

//Robin

Ang. bucklor. Går det inte att fylla kröken med vatten o lägga i frysen? Om man kolla då och då hur mkt av bucklorna som tryckts ut så bör man undvika att det spricker??
Läckert bygge för övrigt!

//Robin
Jag tycker det borde funka, om man är försiktig som sagt och tittar till det ofta.

Tackar! :)

Idag har det inte blivit så mycket greja på den. Gjorde dock rent luftburken. Tog ungefär en timme. :mad:

Imorgon skall jag Ringa till Tibro MC-Service och beställa lite delar.

Gaswire
Kopplingswire
Gashandtag
Växelspak

Angående gashandtag så funderar jag lite på vad man skall beställa för något. Beställde ett till min CRM för 2 år sedan från Duells tror jag det var. Domino heter det. Har fungerat riktigt bra för mig och det är det rappaste gashandtaget jag haft på någon maskin. Hittar det inte på deras hemsida nämligen. Någon som vet om de finns kvar eller något annat bra gashandtag?

Sedan ska jag också beställa lite plast hade jag tänkt.

Dels Acerbis supermotard stänka. Är det någon som vet om det finns någon handlare i Sverige som tar hem den vita skärmen? Har pratat med Bike och någon mer. De kunde ta hem alla färger utom vit :huvet

Kommer även beställa denna nummerplattan http://www.acerbis.it/moto/index.php?module=catalog&type=detail&id=1203&image=2125&cat=18 i vitt. Frågan är ju då om man skulle ta en svart framskärm. :va Temat Blir iaf svart och vitt. Med lite röda detaljer kanske.

Last edited:
Jag tror de här kommer bli nice redan innan du fixar aluram :)

Bildupdate på luftburken.

Blev ju lite skillnad iaf. Skall väl gå på den lite till men rena trasor tog slut. :rolleyes:

Har börjat slipa lite på bakramen som jag skall lacka om, mest för att rostskydda.

Lägger även till att jag skall beställa ny sadeklädsel av griper material.

Brakingoket ska fungera utmärkt.

Har några cncfrästa cylinderspacers som gör att du kan ändra durationerna i cylindern.

Ja va fan jag slänger väl in en bild på mitt ok som ska på min motard byggde en adapter själv men blev inte nöjd och lämnade skiten till yrkesskolan Cnc fräst blir det:)

Bifogat

• 100_4506.JPG
    100_4506.JPG
    140.1 KB · Visningar: 187
Ja va fan jag slänger väl in en bild på mitt ok som ska på min motard byggde en adapter själv men blev inte nöjd och lämnade skiten till yrkesskolan Cnc fräst blir det:)
Så blev det på 125:an hehe. CNC frästa saker blir mycket snyggt. :)

Ska du lägga något nät i hållet?
Exakt vilket hål? Om du syftar på det stora i fram så är ju det hålet för luft till förgasaren. ;)

Last edited:
Vad gör du på den idag då?

eftersom du inte är inne på MSN så hoppas jag du grejar och kommer med bilder åt oss :tungan

Vad gör du på den idag då?

eftersom du inte är inne på MSN så hoppas jag du grejar och kommer med bilder åt oss :tungan
Idag har det inte hänt något roligt. Bara rengjort lite och lackat bakramen.

Kan ta lite bilder sedan. Framfälgen blir inga större problem. Fungerar perfekt med det oket så behöver bara göra nya distanser.

Bak är däremot jobbig. :gnissla Det KAN gå om jag har riktigt tur (alltså funkar det inte alls :tungan) Det är väldigt tight.

Idag har det inte hänt något roligt. Bara rengjort lite och lackat bakramen.

Kan ta lite bilder sedan. Framfälgen blir inga större problem. Fungerar perfekt med det oket så behöver bara göra nya distanser.

Bak är däremot jobbig. :gnissla Det KAN gå om jag har riktigt tur (alltså funkar det inte alls :tungan) Det är väldigt tight.

Okej
vad är de som felar bak?

för brett mellan skiva o drev, för brett nav för svingen eller för brett däck?

Okej
vad är de som felar bak?

för brett mellan skiva o drev, för brett nav för svingen eller för brett däck?
Allt det du nämde i princip. :tungan

Nej men däcket klarar sig med nöd och näppe.

Kan få göra om bromsadaptern bak för att det skall passa. Men det får jag reda på till helgen då jag skall skruva med det.

Last edited:
För mig med. Första gången jag såg en cr 500 så var jag frälst. En sådan ska jag ha. Och när jag dessutom fick syn på en 500 motor i ett crf 450 chassie så sa det bara klick haha. Helt underbar maskin.

Varför sålde du?

Man ser pengar i allt man har i garaget ( köp o sälj, köp o sälj ) 20k innerstånde, kan jag köpa nå annat roligt för dom pengarna istället? hehe, för de mesta köper man ju nå roligare men ibland säljer man något man bara saknar och just min 500 är praktexempel på det, slänger upp bild på henne.

Hur gör du med allt alu svets förässten? kommer du att bygga om ramen själv och sköta all svetsning? de kanske inte är ett så stort ingrepp? bredda ramen och flytta lite motorfästen?

Bifogat

• IMG_0212.jpg
    IMG_0212.jpg
    198.6 KB · Visningar: 193
  • IMG_5165.JPG
    IMG_5165.JPG
    124.6 KB · Visningar: 241
Man ser pengar i allt man har i garaget ( köp o sälj, köp o sälj ) 20k innerstånde, kan jag köpa nå annat roligt för dom pengarna istället? hehe, för de mesta köper man ju nå roligare men ibland säljer man något man bara saknar och just min 500 är praktexempel på det, slänger upp bild på henne.

Hur gör du med allt alu svets förässten? kommer du att bygga om ramen själv och sköta all svetsning? de kanske inte är ett så stort ingrepp? bredda ramen och flytta lite motorfästen?
Ruggigt fint skick!!

Förstår att du saknar henne. :(

Angående ramen så ska jag först kolla på ett cr 250 chassie av nyare modell om de är något större. För motorfästena är exakt samma på Aluramen från 98:ans 250 nämligen som det är på 500:an. Kanske man har sådan tur på det nyare med. Men det spelar inte så stor roll om inte chassiet är större för då blir det fortfarande lika trångt.

Blir det en 450 ram så kommer motorfästena givetvis få svetsas om samt även höja bågen i fram. Som demonstreras på bilden här. http://www.bikepics.com/pictures/799091/ Det främre mittpartiet måste höjas för att utblåset och kröken skall få plats. Jag kommer dock inte svetsa det men har goda kontakter med alu svetsare. :)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti