Honda CBR900RR Fireblade-tråden.

jontezan

Ny medlem
Gick med
22 Oct 2010
Ort
västerås
Hoj
1997 Honda Cbr 900RR Fireblade
Aj då, var inte kul. Men När du är klar med modden, så kommer du bli glatt överaskad. Det blev iaf jag vid premiären nu i fredags :)
 

Svenesse

Streetfighter
Gick med
9 May 2007
Ort
Dalsjöfors
Hoj
Honda VFR800 -98
Aj då, var inte kul. Men När du är klar med modden, så kommer du bli glatt överaskad. Det blev iaf jag vid premiären nu i fredags :)


Måste beställa en nål :( men jag fick låna en så länge på Mc Team 1 i Borås är kanon :D
allt är tillbaka som det ska nu ska jag bara hitta hur man gör med filterburken
 

Svenesse

Streetfighter
Gick med
9 May 2007
Ort
Dalsjöfors
Hoj
Honda VFR800 -98
Nu är filterburken fixad hoppas nu bara min sambo inte jobbar i morgon så jag kan ut & prova hur det blev:D

en fundering läste tidigare i tråden försent såklart att man sätter ju två m3 brickor för att höja nålen någon skrev att han satte bara en för det va ju redan en bricka där....nu e de så att jag hade en bricka där med men jag satte ju två så nu har jag tre totalt på varje nål??? hur har det vart på era hojar? & hur gjorde ni?
 

centertanksen

Medlem
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR900RR
Nu är filterburken fixad hoppas nu bara min sambo inte jobbar i morgon så jag kan ut & prova hur det blev:D

en fundering läste tidigare i tråden försent såklart att man sätter ju två m3 brickor för att höja nålen någon skrev att han satte bara en för det va ju redan en bricka där....nu e de så att jag hade en bricka där med men jag satte ju två så nu har jag tre totalt på varje nål??? hur har det vart på era hojar? & hur gjorde ni?

Håller också på att trixar. Har precis bytt ut huvdmunstyckena däremot passar inte de brickor jag köpte då de är för stora. Köpte de minsta de hade på biltema men de är större än de som satt på. Så nu har arbetet avstannat lite :).
 

2.3-16

Ny medlem
Gick med
30 May 2010
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 900 RR
@Svenesse.
Prova. Jag åker med originalet +2. Funkar klockrent. Det,åsså har jag för mig jag la ut tomgångsblandskruvarna 3.5 varv+.
Skall fö kolla om jag inte jag kan ha nån extra nål. Isf e den gratis. Återkommer med besked.
 

Svenesse

Streetfighter
Gick med
9 May 2007
Ort
Dalsjöfors
Hoj
Honda VFR800 -98
@Svenesse.
Prova. Jag åker med originalet +2. Funkar klockrent. Det,åsså har jag för mig jag la ut tomgångsblandskruvarna 3.5 varv+.
Skall fö kolla om jag inte jag kan ha nån extra nål. Isf e den gratis. Återkommer med besked.

Kolla det snabbt om du har så jag kan ringa
& tala om att han inte beställer en ny :)
 

jontezan

Ny medlem
Gick med
22 Oct 2010
Ort
västerås
Hoj
1997 Honda Cbr 900RR Fireblade
Dom brickor jag köpte var så pass tjocka, så fick ta bort orginal brickorna, för lite bibehållen fjädring i nålarna. 135 munstycken kör jag med, samt att jag skruva alla blandskruvar i botten, sen ut 3.5 varv. Jag har skippat att borra hålen i luftburken. Men den är rensad invändigt från skiljeväggar samt den äckliga lilla tratten. Men som sagt det är skillnad från förra sommaren :yoparty
 

blysläden

Kör gärna många mil men bana är roligast
Gick med
10 Oct 2006
Ort
I en lite 2:a
Hoj
En liten Honda och en stor Yamaha.
Hej.
Hittat mig en blade från -99 som jag funderar på att köpa men den har dynojet kit installerat. Exakt vilka delar är utbytta? Inga originalprylar finns med. Tänkte kolla vad det kostar att köpa nya grejer från honda innan jag slår till. En del andra problem med hojen men jag väntar med frågor på det tills jag köpt hojen. :D
 

blysläden

Kör gärna många mil men bana är roligast
Gick med
10 Oct 2006
Ort
I en lite 2:a
Hoj
En liten Honda och en stor Yamaha.
Svarar mig själv. Ringde hondaåterförsäljare och frågade om delar. Original kostade nålar, munstycken och emulsionsrör runt 3300kr till alla förgasarna..... jotack. Byter man inte fjädrar? Surfat lite och sett en del bilder med kit där det verkar ingå fjädrar?

Blir hur som haver mycket pengar.... tyvärr startar inte hojen i dagsläget, obes, stått i ca 4 år, 2400mil service är dags med ventiljustering, däcken gamla och slitna, batteriet helt dött, + ev. felsökning.... ja ni fattar - en del att bita i kort sagt. Tanken är inte bra då den vält in i en dörrkarm - annars ok skick vad jag kan se. Vad hade ni bjudit för denna hojen?
 
Last edited:

jontezan

Ny medlem
Gick med
22 Oct 2010
Ort
västerås
Hoj
1997 Honda Cbr 900RR Fireblade
Runt 20-25 kanske, att den inte startar kan ju vara ett väldigt enkelt fel. Men service och nya däck lär gå på ett par tusen. Nu har jag inte sett hur den ser ut, men 99:eek:r ligger väll generelt runt 35k i fint skick
 

blysläden

Kör gärna många mil men bana är roligast
Gick med
10 Oct 2006
Ort
I en lite 2:a
Hoj
En liten Honda och en stor Yamaha.
Kollat lite mer under dagen. Tanken kostar 7400kr, servicen ca 7000kr (2400mils service), däck ligger på en 3-4000kr beroende på märke och var man köper. Ägaren har försökt starta med annan cdi-box (beg från skroten-vet ej vilken version), kollat stiften, mätt spolar, använt startgas, laddat batteriet så klart. Inte ett liv i maskinen - detta för ca 2 år sedan. De gav upp. Kostar mer en några tusen tyvärr att få den fin och rullande på vägen igen.

Hade en blade för några år sedan och vore nice att äga en igen.
Är runt 20 tusen ett rimligt pris som jontezan säger?
 
Last edited:

jontezan

Ny medlem
Gick med
22 Oct 2010
Ort
västerås
Hoj
1997 Honda Cbr 900RR Fireblade
Är det en helt ny tank för 7400 kr?? Man har ju hört om fall, visserligen bilar där man felsökt förgäves, och senare upptäckt soppatorsk. Men självklart vill man ju pruta på priset om det är mycket att lägga pengar på. 20-25 var en höftning, med tanke på hur mycket man behöver lägga ner på hojen efter inköp :)
 

Svenesse

Streetfighter
Gick med
9 May 2007
Ort
Dalsjöfors
Hoj
Honda VFR800 -98
Håller också på att trixar. Har precis bytt ut huvdmunstyckena däremot passar inte de brickor jag köpte då de är för stora. Köpte de minsta de hade på biltema men de är större än de som satt på. Så nu har arbetet avstannat lite :).

jag har på jobbet kan skicka upp några till dig :)
 

centertanksen

Medlem
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR900RR
jag har på jobbet kan skicka upp några till dig :)

Nä det är lungt, men tack iallfall! Var förbi Classe och köpte några idag och funderar nu på om man ska köra två eller tre brickor (med den som redan sitter där). Blir ju knappt någon fjädring om man kör med tre men gör det något?

Vad ska man sen hitta på med luftburken. Finns det några bilder någonstans på vad man ska göra?

Annars kan man ju säga att det är liiiite jobbigare att byta munstycken på cbren än min förra hoj (KTM 625). På ktmen kunde man ju byta munstycke och flytta upp nålen på max 10minuter.
 

centertanksen

Medlem
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR900RR
Kollat lite mer under dagen. Tanken kostar 7400kr, servicen ca 7000kr (2400mils service), däck ligger på en 3-4000kr beroende på märke och var man köper. Ägaren har försökt starta med annan cdi-box (beg från skroten-vet ej vilken version), kollat stiften, mätt spolar, använt startgas, laddat batteriet så klart. Inte ett liv i maskinen - detta för ca 2 år sedan. De gav upp. Kostar mer en några tusen tyvärr att få den fin och rullande på vägen igen.

Hade en blade för några år sedan och vore nice att äga en igen.
Är runt 20 tusen ett rimligt pris som jontezan säger?
Det är ju en stor chansning från din sida när du inte vet vad det är för fel. Visst kan det vara något enkelt men det kan ju också vara något riktigt jobbigt och det lär ju i vilket fall som helst bli en del felsökande. Tycker 15' lät som ett bra pris där då du har lite utrymme att t ex byta ut motorn om det skulle krisa.
 
Nyheter
Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top