Honda CBR900RR Fireblade-tråden.

Last edited:
Så, premiären på CBRen, men va slö den är :)

Sitter Michelin Pilot Sport på min, har inte kört bana själv med den, men Håkan som hade den innan körde hårt utan problem, bra grepp och slets nämnvärt.
 
Hej! Nån som provat Michelin Pilot Sport?

Michelin har lagt ner tilverkningen av 16" Pilot Sport. Jag köpte ett framdäck för nån vecka sedan. Kunde inte köpa av lokala verkstan då dom inte finns att beställa längre.

Finns på mcdackonline.com
 
sportluftfilter

Tjenare

tänkte kolla lite här innan jag gör nått dumt =)har en cbr 900 96:a kan man byta ut luftfiltret mot ett sportfilter från K&N lr måste man göra nått annat då med, typ bestycka om förgasarna. Och om det nu går blir det någe roligare? =)
 
Försäkring till blade

Tja, har ni bladeåkare några försäkringstips, tittar på 3 blade just nu en96 en 99 och en 01as 929. Vilka bolag har bästa premien, hojjarna är importerade så är endast för-reggade så går inte att sitta på nätet och köra igenom offerter. Tacksam för tips.
 
Tjenare

tänkte kolla lite här innan jag gör nått dumt =)har en cbr 900 96:a kan man byta ut luftfiltret mot ett sportfilter från K&N lr måste man göra nått annat då med, typ bestycka om förgasarna. Och om det nu går blir det någe roligare? =)
Du ska både bestycka om förgasarna och använda din Dremel på luftboxen. Främst bör du dock bestycka om, Bladen går magert redan med originalfilter.
 
Tja, har ni bladeåkare några försäkringstips, tittar på 3 blade just nu en96 en 99 och en 01as 929. Vilka bolag har bästa premien, hojjarna är importerade så är endast för-reggade så går inte att sitta på nätet och köra igenom offerter. Tacksam för tips.

Jag kör Folksam, helt klart billigast för mig. Och kör en -99. Skulle man byta upp sig till 929an skulle de bli dyrare. IF är billigast, men har högst självrisker mig veterligen. Ring runt och fråga, Internet-förfrågningen har aldrig stämt för mig.

Du ska både bestycka om förgasarna och använda din Dremel på luftboxen. Främst bör du dock bestycka om, Bladen går magert redan med originalfilter.

Dremel på luftboxen? Då blir det ju ännu mer luft! :) Man ska nog inte Dremla utan bestyckning iaf, eller?
 
Dremel på luftboxen? Då blir det ju ännu mer luft! :) Man ska nog inte Dremla utan bestyckning iaf, eller?
Jag började väl ändå med "bestycka om"? Självklart blir det lite mer luft, men framförallt lugnare luft. Om man bestyckar om med 140 i huvudmunstycke, nålarna höjda 1 mm samt piloten ytterligare 1/2-1 varv ut så funkar det utmärkt till en modifierad luftbox med K&N-filter.

Har man bara bytt till K&N räcker det nog att gå upp till 125 i munstycke tillsammans med den övriga ombestyckningen, gissningsvis.
 
Last edited:
Jag började väl ändå med "bestycka om"? Självklart blir det lite mer luft, men framförallt lugnare luft. Om man bestyckar om med 140 i huvudmunstycke, nålarna höjda 1 mm samt piloten ytterligare 1/2-1 varv ut så funkar det utmärkt till en modifierad luftbox med K&N-filter.

Har man bara bytt till K&N räcker det nog att gå upp till 125 i munstycke tillsammans med den övriga ombestyckningen, gissningsvis.

:krama
Jo det gjorde du, men du vet ju hur ivriga folk är i garaget :) Va lite orolig att någon såg luft-modden som tillhörande lösning på problemet :)

Har du testat de här bestyckningarna i nån bänk, eller haft en bredband-lamdba på cykeln? Blev de någon märkvärdig effektökning som försvarar tiden man lägger på dremeln tänkte jag ;)
 
Jag kör Folksam, helt klart billigast för mig. Och kör en -99. Skulle man byta upp sig till 929an skulle de bli dyrare. IF är billigast, men har högst självrisker mig veterligen. Ring runt och fråga, Internet-förfrågningen har aldrig stämt för mig.

IF är billigast för mig. Med 6000 i självrisk.
Folksam ville ha 7000till i premie.
 
Har du testat de här bestyckningarna i nån bänk, eller haft en bredband-lamdba på cykeln? Blev de någon märkvärdig effektökning som försvarar tiden man lägger på dremeln tänkte jag ;)
Empiriska tester bara för mig, andra har säkert bänkat. Skillnaden är uppenbar när man kör och tillräckligt många CBR900 är moddade på samma sätt med bra resultat för att man ska kunna anse tiden försvarbar. Det tar ändå inte mer än 30 minuter att fixa till boxen... :tummenupp

Först, bestycka om förgasarna: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=130267

Sen kapa och borra lite innan boxen sätts tillbaka: http://sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2774632
 
Kanoners låter ju nästan som en bra ide att lägga lite tid på att dremla o greja lite på hojen! kanske ska passa på nu medans det snöar..=(
 
IF är billigast för mig. Med 6000 i självrisk.
Folksam ville ha 7000till i premie.

If är billigast för mig oxå, men självrisken är helt utanför banan... Men det är ju upp till var och en såklart :)
 
Tjenis Bladare!

Har tyvärr ett problem me min:(-94:a svensksåld) Beter sig som ett övs men på variabelt varvtal c:a 9300-9800????
Bänkad med lamda o går liiiite fett tills detta varvtal dåden blir liiite mager (lite svårt att se pga allt hackande i kurvan.

Vääääännnligen HJÄLP!!!

Mvh/Rikard
 
Last edited:
Någon som har en bild på en Röd/vit/blå/svart CBR900 -99 med mörkt kåpglas? Eller kanske med färgat kåpglas om ni har det... Har svårt att se framför mig hur de skulle se ut...
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top