Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

  • Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date
Dåså .... Då var hon inne på 1800 mila service på honda city i upplandsväsby.
mmm kopplingen känns som ny... vaför blir den så svamping och hmm lös på ngt sätt efter ett tag..

ni som undrar gick kalaset på 950 kr då ingick även halv liter motorolja.
 
Dåså .... Då var hon inne på 1800 mila service på honda city i upplandsväsby.
mmm kopplingen känns som ny... vaför blir den så svamping och hmm lös på ngt sätt efter ett tag..

ni som undrar gick kalaset på 950 kr då ingick även halv liter motorolja.

på 1098an?
eller fyllde dom på en halvliter olja i CBRen?
 
ojfan, det stämmer ja, jag som trodde det var var 600e mil =D
well well no harm done =)
 
Någon som köpt och monterat kraschpuckar av märket Lightech? Puck med en långbult. Enl. den enkla ritningen så ser man inte vart man ska montera den. Byter man ut någon befintlig bult isf vilken?
 
Någon som köpt och monterat kraschpuckar av märket Lightech? Puck med en långbult. Enl. den enkla ritningen så ser man inte vart man ska montera den. Byter man ut någon befintlig bult isf vilken?

du måste bort med sido kåporna för att komma åt bulten, du måste borra i kåporna med.
 
Någon som sitter på ett kopplingsschema till en 600RR 05-06?

Skulle också vilja veta vad originalutväxlingen är, och om det är möjligt att på något enkelt sätt kalibrera om hastighetsmätaren? Dels visar den fel nu, dels har ju hojen inte alls gått så långt som mätaren påstår :(.
 
Någon som sitter på ett kopplingsschema till en 600RR 05-06?

Skulle också vilja veta vad originalutväxlingen är, och om det är möjligt att på något enkelt sätt kalibrera om hastighetsmätaren? Dels visar den fel nu, dels har ju hojen inte alls gått så långt som mätaren påstår :(.

Sitter på en manual men står ej år, men från 03 är den minst.

Primary reduction 2.111 ( 76/36 )
Final reduction 2.625 ( 42/16 )
1st 2.666 ( 32/12 )
2an 1.937 ( 31/16 )
3rd 1.611 ( 29/18 )
4th 1.409 ( 31/22 )
5th 1.260 ( 29/23 )
6th 1.666 ( 28/24 )

Har för mig det finne en liten dosa man köper som man kopplar in som man kan ändra om man har annan drevning från org.

Hur mycke felar din mätare ?

Blir svårare att ändra miltalet när det ligger lagrat i ett chip i instrumenteringen, men vet man hur man gör går det programera om ;)
 
om det är möjligt att på något enkelt sätt kalibrera om hastighetsmätaren? Dels visar den fel nu, dels har ju hojen inte alls gått så långt som mätaren påstår :(.

Hastighetsmätaren fixar du lätt med en speedohealer

Jag har en på min efter drevning och det funkar kanon.

//Danne
 
Slip-on utan power commander

Hej jag kör en cbr1000rr med leovince gp pro, utan power commander. Den går lite ojämnt på tongång. Men annars så går den hur fint som helst. Måste man installera en power commander, eller kan jag ha det som det är. Då jag inte tycker alls att den går illa.

Tack på förhand för alla svar.
 
honda cbr

Inskickat av Fotrally
Hur enkelt som helst!

Du har en liten lucka bredvid/innanför din högra passagerarfotpinne, lossa den.
Där under hittar du ett litet "plasthjul" som sitter på en liten servomotor.
Vrid den till fullt öppet, haka lös vajern från plasthjulet. Vrid sedan tillbaka plasthjulet. Skruva tillbaka luckan. Klart!

Glömmer du att vrida tillbaka plasthjulet så kommer motorlampan att lysa!




Någon som vet något liknande tips för en cbr 600 rr -03???? Måste få lite mera ljud! :)

mvh/ kristoffer
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top