Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

• Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date
Är det nåpot liv kvar i denna tråden`?

Någon som vet om fälgar från cbr1000rr 2008 passar en cbr600rr 2009? Vad jag förstår skall det va 320mm skivor fram men det går lägga distanser. Hur ser det ut med det övriga?
Bak lär inte passa. Det är väl 190 däck och 6 tum bred fälg på en 1000, och 180 däck och 5,5 tum bred fälg på en 600?

Bak lär inte passa. Det är väl 190 däck och 6 tum bred fälg på en 1000, och 180 däck och 5,5 tum bred fälg på en 600?

190 är det många som kör på 600. Bland annat jag, men osäker om 6" skulle passa om det nu är 5,5" på en 600.

Den uppsättning jag hittat är 190/55-17, samma som jag kör på min 600. Men kanske gör bäst att låta bli, vill inte hålla på kladda för mkt med distanser hit och dit =)

Hej!
Har nu efter ett gäng år utan hoj äntligen inhandlat en, det blev efter mycket funderande och eftertanke en cbr600rr -15.

Det blev en helt original cykel, helt utan eftermarknadsdelar med få mil på mätaren som hittades på den väldigt klena andrahandsmarknaden.

Den försvann ju ett par år från den europeiska marknaden från 2017 - 23.
Men föga kunde jag ana att denna modell/år skulle vara så svår att hitta delar till för att ersätta vissa originaldelar?! (finns ju mängder av del mellan åren 03-09).

Någon som har koll på vart jag kan hitta vissa delar?
Jag har letat på i princip alla sidor/forum; Beg, nytt, japanska för att hitta delar.

Det jag i första hand eftersöker är, kåpglas (typ race) då jag upplever att vindfånget som uppstår runt huvudet med originalrutan blir stökigt även i lägre hastigheter och jag har känslan av att det kommer bli det även på bana.

Sen så hade det ju möjligen varit kul med en nytt avgassystem. :gnissla

Hej!
Har nu efter ett gäng år utan hoj äntligen inhandlat en, det blev efter mycket funderande och eftertanke en cbr600rr -15.

Det blev en helt original cykel, helt utan eftermarknadsdelar med få mil på mätaren som hittades på den väldigt klena andrahandsmarknaden.

Den försvann ju ett par år från den europeiska marknaden från 2017 - 23.
Men föga kunde jag ana att denna modell/år skulle vara så svår att hitta delar till för att ersätta vissa originaldelar?! (finns ju mängder av del mellan åren 03-09).

Någon som har koll på vart jag kan hitta vissa delar?
Jag har letat på i princip alla sidor/forum; Beg, nytt, japanska för att hitta delar.

Det jag i första hand eftersöker är, kåpglas (typ race) då jag upplever att vindfånget som uppstår runt huvudet med originalrutan blir stökigt även i lägre hastigheter och jag har känslan av att det kommer bli det även på bana.

Sen så hade det ju möjligen varit kul med en nytt avgassystem. :gnissla

Mitt tips är att leta i övriga europa. Tyskland har ju louis.de för eftermarknadprylar och Holland har cmsnl.com för originalgrejer. U.K har hur mycket som helst både nytt och begagnat på ebay.uk om man kan leva med extra tull och moms.

Kåpglas skulle jag dock vilja slå ett slag för S-racing.se som tar hem högre glas från Powerbronze. Har kört det på min -09 sedan den var ny och tycker verkligen att de har lyckats med en form som passar både mig och hojens design.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park