Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

  • Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date
Tja jag tänkte koppla ur den där flärpen som sitter i ljuddämparen.¨Jag förmodar att det enda syftet med den är att "bladen" ska låta som en otrimmad Pusch Dakota. Är det någon här som vet hur man gör, jag tittade under sadeln och det är tight där batteri ABS mm. Hur hittar jag motorn som styr spjället så att jag kan lossa vajern, den måste väl vara elektriskt inkopplad förmodar jag, oinkopplat ger väl felkoder och varningslampor ? På önskelistan står ett sportsystem, jag har kollat på Taylormade det blir ett ganska "cleant" utseende. Är det någon som har åsikter om detta system, jag tycker Akra och Yoshi är för dyra. Finns det förslag på andra prisvärda system/slipons?

Skruva upp luckan i främre delen av hjulhuset. Sitter med en eller två skruvar har jag för mig. Haka av vajern. Klart.
 
Isjukt att du sneglar på taylormade. Finns bara en åf i sverige och de vill ha dryga 10000kr. Med dollar låg liggger den på 800 dollar på ebay. Men konstigt nog koostar taylormade lika mycket som ett yoshi helssystem. Jag. Undrar helsystem mot en grym clean look? Hojjen har ju motor så det räcker men man vill ju alltid ha mer.
 
Isjukt att du sneglar på taylormade. Finns bara en åf i sverige och de vill ha dryga 10000kr. Med dollar låg liggger den på 800 dollar på ebay. Men konstigt nog koostar taylormade lika mycket som ett yoshi helssystem. Jag. Undrar helsystem mot en grym clean look? Hojjen har ju motor så det räcker men man vill ju alltid ha mer.

Ok. Var köper man ett billigt yoshi helsystem?
 
Hur gäller det med serviceintervallen för Honda? Är det år/mil vilketsom eller uteslutande efter milen?
 
Vad tror ni om att handla från USA?
Enl valutaomvandlaren jag använde ska dom ha 5200sek för helsystem Yoshi rostfritt, det står freeshipping. Vilka extra kostnader som skatter och trasnporter mm kan tillkomma? När det gäller garantier kan man väl glömma och det är väl ok bara systemet är helt när det kommer fram.
http://store.58cycle.com/product_p/yosh c r77 1000rr 08.htm

Med tanke på prisskillnaden så ser jag det som självklart att handla på t.ex. ebay eller dylikt.
 
Vad tror ni om att handla från USA?
Enl valutaomvandlaren jag använde ska dom ha 5200sek för helsystem Yoshi rostfritt, det står freeshipping. Vilka extra kostnader som skatter och trasnporter mm kan tillkomma? När det gäller garantier kan man väl glömma och det är väl ok bara systemet är helt när det kommer fram.
http://store.58cycle.com/product_p/yosh c r77 1000rr 08.htm

handla från usa är toppen med tanke på dollarn just nu. Dock är det lite gambling,du kan åka på tull etc etc
va nån som gjorde en tråd ang att dom gör det på alla varor som lämnar usa, gör dom inte det så gör man såklart bra deal
 
handla från usa är toppen med tanke på dollarn just nu. Dock är det lite gambling,du kan åka på tull etc etc
va nån som gjorde en tråd ang att dom gör det på alla varor som lämnar usa, gör dom inte det så gör man såklart bra deal

Även med tull och skatt blir det ofta en mycket bra deal.
 
Ingen som sitter på ett reg. nr till en CBR 600RR -07? :( Har fan suttit på jobb 8 timmar utan att hitta...
 
Vet inte det här är rätt forum, eller om jag borde vända det till racingdelen istället..

Men är det nån som har koll på bra, lättmonterade och -kalibrerade, billiga quickshifter till CBR600RR 05-06?

Vad borde det kosta, och hur knivigt är det att få på plats? Har PP-tuning racepinnar nu om det spelar nån roll.

Edit:

Och behöver man slirkoppling, eller räcker det att skruva upp tomgången till 3-3500 och hantera kopplingen som jag är van från twin-åkandet?§
 
Last edited:
efter massa timmar, svärande, en o annan blåmärke så kom skiten på plats
Passformen va ju som kineserna själva, lite sne....

21jccwn.jpg


vr795e.jpg
 
Styrhöjare

Hej gott folk min fråga har nog hamnat i fel:confused: forum men jag har märkt att jag tyvärr kommer för långt ner på cykeln. Detta i sin tur innebär att jag måste böja min stela nacke obekvämt mycket för att se vad som händer på vägen. Helt slut i nacken efter 1 timmes körning Jag blir också alldeles för framtung vid inbromsning. Därför undrar jag om det finns styrhöjare till "bladen". Konstigt till en sporthoj men den köptes ny förra året och förlusten på 40k vid en försäljning/byte av hoj känns inte aktuell.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top