Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

  • Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date
Är det någon som har provat dulops sportsmart däck. I så fall är det bra grepp på detta?

Nu kommer jag in och våldgästar i er hondatråd :).
Jag har kört mer än en hel säsong på mitt Sportsmart bakdäck nu. 600 mil gata och 6 bandagar har jag hunnit med. Jag har fortfarande några hundra mil gata kvar innan däcket är slut, så det är det överlägset mest slitstarka däck jag åkt på!

Greppet var också riktigt bra. Men de sista två bandagarna så har jag känt hur det har mattats en del. Inget konstigt med det eftersom däcket gått sammanlagt ca 100 mil bana i ganska hyggligt tempo (amatörhyggligt). Det har nog helt enkelt fått sin beskärda del av tempväxlingar och har inte kvar 100% grepp längre. Men som sagt, för gatkörning duger det mer än väl än!

Överlägset bästa däcket jag har testat i sin helhet!
 
Är där något man ska vara observant på gällande cbr 600 rr abs-10?

eller det är det "vanliga", känna och klämma?
 
Hejsan, funderar på en cbr1000 och då framförallt repsol lacken, kan man köpa eller byta med någon och bara byta kåporna och sen är det klart? Eller är det andra grejer man måste fixa för att få samma som lämnar fabriken?

Är det mycket skillnad mellan 07 och 08 modellen?

Vore toppen nöjd om någon barmhärtig själ skulle vilja hjälpa en novis som jag:)
 
Hejsan, funderar på en cbr1000 och då framförallt repsol lacken, kan man köpa eller byta med någon och bara byta kåporna och sen är det klart? Eller är det andra grejer man måste fixa för att få samma som lämnar fabriken?

Är det mycket skillnad mellan 07 och 08 modellen?

Vore toppen nöjd om någon barmhärtig själ skulle vilja hjälpa en novis som jag:)

Du kan köpa Repsolkåpor i set. Sök på google efter auctsmart eller cbrfairings. Vad jag förstått så är det inte alltid så bra passform men det verkar funka för de flesta. Men fälgarna får man ju lacka orange om man vill ha samma som repsoloriginalet.

Jag har en 07:a men jag har bara haft den i några veckor. Men den är hur grym som helst. Jag älskar verkligen hojen. Men har dock aldrig provat det nya chassiet.
 
Du kan köpa Repsolkåpor i set. Sök på google efter auctsmart eller cbrfairings. Vad jag förstått så är det inte alltid så bra passform men det verkar funka för de flesta. Men fälgarna får man ju lacka orange om man vill ha samma som repsoloriginalet.

Jag har en 07:a men jag har bara haft den i några veckor. Men den är hur grym som helst. Jag älskar verkligen hojen. Men har dock aldrig provat det nya chassiet.

ja just det! bra där, vad man kan missa när man inte tänker längre än näsan räcker :tungan
kanske lika bra att köpa en repsol på en gång, gillar inte halvtaskiga passformer och sånt.

någon som haft både 07 och 08 och kan ge råd?
 
Hejsan, funderar på en cbr1000 och då framförallt repsol lacken, kan man köpa eller byta med någon och bara byta kåporna och sen är det klart? Eller är det andra grejer man måste fixa för att få samma som lämnar fabriken?

Är det mycket skillnad mellan 07 och 08 modellen?

Vore toppen nöjd om någon barmhärtig själ skulle vilja hjälpa en novis som jag:)

Det skedde generationsskifte 07-08 så det är rätt mycket som skiljer, både visuellt och även i motorn.
 
Det skedde generationsskifte 07-08 så det är rätt mycket som skiljer, både visuellt och även i motorn.

jo det har jag läst till mig men det jag undrar är om det är värt dom extrakronorna att ta en 08 emot en 07:a? kort och gott, "måste" man ha 08:an? eller duger 07:an fint?
 
jo det har jag läst till mig men det jag undrar är om det är värt dom extrakronorna att ta en 08 emot en 07:a? kort och gott, "måste" man ha 08:an? eller duger 07:an fint?

Om du ska tävla kanske det kan vara värt dom extra kronorna, annars inte. (om du inte tänkt satsa på ABS som ju bara en del av 08orna har)

jag har provkört -10an i två timmar på bulten och märkte ingen skillnad mot min 06a annat än att kopplingen tog konstigt.

dom första 08orna har garantibyte på koppling och i vissa fall kolvringar, så kolla att det är gjort om det ska göras...
 
Om du ska tävla kanske det kan vara värt dom extra kronorna, annars inte. (om du inte tänkt satsa på ABS som ju bara en del av 08orna har)

jag har provkört -10an i två timmar på bulten och märkte ingen skillnad mot min 06a annat än att kopplingen tog konstigt.

dom första 08orna har garantibyte på koppling och i vissa fall kolvringar, så kolla att det är gjort om det ska göras...

okej, då tävla inte är aktuellt så kan jag lika gärna satsa på en 07:a :)
tackar för infon :)
 
Hallå!

Jag har en Cbr 600rr -03 som det sitter originalsystem på.

Jag har läst här på SP att det tydligen går att fixa bättre ljud på en Cbr 1000rr genom att haka loss någon vajer från något plasthjul som sitter inuti en liten lucka bredvid/innanför högra passagerarfotpinnen.

Finns det något liknande sätt att göra på min Cbr 600rr????
Denna lucka finns nämligen inte på min hoj (eller så är jag blind), men det kanske finns någon annan variant?
Annars får det bli till att köpa ett system! :)

Mvh/ Kristoffer!
 
Hejsan, funderar på en cbr1000 och då framförallt repsol lacken, kan man köpa eller byta med någon och bara byta kåporna och sen är det klart? Eller är det andra grejer man måste fixa för att få samma som lämnar fabriken?

Är det mycket skillnad mellan 07 och 08 modellen?

Vore toppen nöjd om någon barmhärtig själ skulle vilja hjälpa en novis som jag:)

Hmm. Har själv en repsol -07 och min ram är silver. Är den inte svart på någon annan färg. Eller är det bara svingen?
Iaf silver på repsol både sving och ram..
 
Hallå!

Jag har en Cbr 600rr -03 som det sitter originalsystem på.

Jag har läst här på SP att det tydligen går att fixa bättre ljud på en Cbr 1000rr genom att haka loss någon vajer från något plasthjul som sitter inuti en liten lucka bredvid/innanför högra passagerarfotpinnen.

Finns det något liknande sätt att göra på min Cbr 600rr????
Denna lucka finns nämligen inte på min hoj (eller så är jag blind), men det kanske finns någon annan variant?
Annars får det bli till att köpa ett system! :)

Mvh/ Kristoffer!

du menar avgasventilen antagligen, kolla in 600rr.net, och sök på "exhaust valve mod"
 
usa sålda cbr1000 08or har väl inge konstigare gaffelben än svensk/europa sålda?
Vad betyder beteckningen STR8 ?
08 09 10 Honda CBR1000RR CBR 1000RR Front Forks STR8 M006530 ?
 
usa sålda cbr1000 08or har väl inge konstigare gaffelben än svensk/europa sålda?
Vad betyder beteckningen STR8 ?
08 09 10 Honda CBR1000RR CBR 1000RR Front Forks STR8 M006530 ?

De har reflexer på benen samt annan färgvill jag mnnas. Dock helt kmparibelt
 
Hejsan gott folk!

Funderar på att bli ägare till en CBR 600 RR, men sneglar även på Fireblade typen 954. Vad är det man bör tänka på med dom hojarna, årsmodeller mellan 2003/2005.

Anledningen till att jag funderar på en sådan hoj i första hand är ju att de är en favorit sedan länge tillbaka utseende mesigt. Men fick även reda på att strypa hojarna till 25kw gör ju att försäkringen också sjunker vilket gjorde det mer intressant att eventuellt skaffa en sådan hoj till nästa säsong.

Har aldrig kört en sådan hoj men de är väl egentligen de som avgör om de är en favorit eller inte?

Några tips o trix att fundera/se över om man skall köpa en sådan hoj
 
Taylormade till CBR 1000 RRA -10

Hej!

Tänkte höra om någon på forumet har erfarenhet av Taylormade exhaust till en Blade 2010 (från 2008 och uppåt misstänker jag är samma).

Någon som kör med ett sådant? Funkar det bra?(= Nöjd???)

Bör man köra med PC och mappa om hojen?

Finns det någon svensk återförsäljare?

Denna fråga kanske redan tagits upp men tyvärr alldeles för slö för att söka igenom drygt 200 sidor med inlägg... Tacksam för svar eller länk till tidigare inlägg.
 
Honda cbr600rr

Lägg detta i rätt tråd kommer säkert någon å säga nu.
Vill prova här med ,det är säkert många som har delar liggande.

Så jag undrar om det är någon som har en komplett bakdel till
CBR600rr -03-04-05 som den på bilden.:)
 

Bifogat

  • cbr600rr-05.jpg
    cbr600rr-05.jpg
    169 KB · Visningar: 35
Skulle starta upp hojen idag efter vurpa.. Den startade dagen efter den varit omkull och var igång tills den kom upp i arbetstemp, ett tryckrör läckte ifrån kylaren så det är bytat.. Har även bytat gafflar och styrlager i övre och undre kronan.
Men som sagt skulle jag starta upp den idag och bränslepumpen drar inte igång!.. Tilt sensorn ligger som den ska och säkringar är hela.
Hesd lampan lyser också vilket den inte gjort innan:(
Tacksam för hjälp!
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top