Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

  • Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date
Sådärja då har man fått hem yoshi sliponet och nu e det dags för montering. Har dock lite frågetecken jag behöver reda ut och nån här borde kunna hjälpa mig tycker man:)

Första frågetecknat är värmen som systemet avger. Bör man låta orginalvärmeplåten sitta kvar eller kan man sumpa den. Och ifall man sumpar den, är det nån som fått smältskador på plast/dylikt??

Och det andra frågetecknet är avgasventilen som sitter inunder kutsen. Har inte läst igenom monteringanvisningarna från yoshimura än men jag antar att man helt enkelt tar bort avgasventilen. Borde man inte få ett felmedelande då i sånt fall??

Jaja, vore tacksam om någon med erfarenhet kunde hjälpa mig i ärendet. Är inte så sugen på att lämna in för montering av ett slipon. :rolleyes:

Tacksam för svar// Erik

:tungan värmeplåten ska bort har ja sagt, oavsett :D ..
vi sätter dit en foliefilm som skydd istället, ganska säker på att det följer med.

Gå in i min stylingtråd nu o kolla in de ja sa förut...
 
Sådärja då har man fått hem yoshi sliponet och nu e det dags för montering. Har dock lite frågetecken jag behöver reda ut och nån här borde kunna hjälpa mig tycker man:)

Första frågetecknat är värmen som systemet avger. Bör man låta orginalvärmeplåten sitta kvar eller kan man sumpa den. Och ifall man sumpar den, är det nån som fått smältskador på plast/dylikt??

Och det andra frågetecknet är avgasventilen som sitter inunder kutsen. Har inte läst igenom monteringanvisningarna från yoshimura än men jag antar att man helt enkelt tar bort avgasventilen. Borde man inte få ett felmedelande då i sånt fall??

Jaja, vore tacksam om någon med erfarenhet kunde hjälpa mig i ärendet. Är inte så sugen på att lämna in för montering av ett slipon. :rolleyes:

Tacksam för svar// Erik

Hej!

jag har kapat bort den delen som sticker ut av värmeplåten typ från där man har en bult till fästet till sliponet för att vara på den säkra sidan, och för att det inte ska lysa så mycket aluminium under så har jag sprayat det innan montering med mattsvart värmefärg och fått den lite diskretare :tummenupp

när det gäller avgasventilen så behöver du inte alls kopplabort servot (obs! då kommer du att få felmedelande om du kopplar bort det) det räcker bara med att du lossar på vajrarna och då känner inte maskinen att nåt saknas!
är ingen proffs men hoppas att jag kan ha hjälpt lite.


Mvh/ A
 
Last edited:
Hej!

jag har kapat bort den delen som sticker ut av värmeplåten typ från där man har en bult till fästet till sliponet för att vara på den säkra sidan, och för att det inte ska lysa så mycket aluminium under så har jag sprayat det innan montering med mattsvart värmefärg och fått den lite diskretare :tummenupp

när det gäller avgasventilen så behöver du inte alls kopplabort servot (obs! då kommer du att få felmedelande om du kopplar bort det) det räcker bara med att du lossar på vajrarna och då känner inte maskinen att nåt saknas!
är ingen proffs men hoppas att jag kan ha hjälpt lite.


Mvh/ A


Strålande svar. Thanx:tummenupp
Kommer nog använda den medföljande folien istället för orginalplåten dock. Får väl hålla koll.
 
Hej.

Nån som vet om det går att sätta et helsystem från en cbr1000rr ´05 på en cbr1000rr ´06. Eller vad är det som är skildnad.
 
En snabb fråga...

Jag är ingen hejare på tekniken i motorcyklar. Men kan jag ha skjutit insprutningen när jag laddade i vintras? kopplade inte loss batteriet...

Felet yttrar sig som så att H.I.S.S-lampan aldrig tänds och att man inte hör någon pump eller något.

Cykeln i fråga är en 600rr -03
MVH Niclas

EDIT: Det är ju iofs garanti på cykeln så man kanske bara kan slänga in den på verkstad. För övrigt är det ju dags för service också. Vad kostar 1800-milaservicen i runda slängar?
 
Last edited:
En liten bild på min hoj. Och en bild på nya bromsljus bakpartiet som ska dit nån gång under sommaren.
 

Bifogat

  • hondacbr600rr.JPG
    hondacbr600rr.JPG
    57.7 KB · Visningar: 115
  • bakdel.JPG
    bakdel.JPG
    20.6 KB · Visningar: 118
En snabb fråga...

Jag är ingen hejare på tekniken i motorcyklar. Men kan jag ha skjutit insprutningen när jag laddade i vintras? kopplade inte loss batteriet...

Felet yttrar sig som så att H.I.S.S-lampan aldrig tänds och att man inte hör någon pump eller något.

Cykeln i fråga är en 600rr -03
MVH Niclas

EDIT: Det är ju iofs garanti på cykeln så man kanske bara kan slänga in den på verkstad. För övrigt är det ju dags för service också. Vad kostar 1800-milaservicen i runda slängar?

1800mil är bara en liten check de gör... kostade bara några hundringar...

Kan inte hjälpa dig med H.I.S.S-lampan... Du får kanske skynda dig om du ska ha in den under garanti-tiden.. eller det beror ju iofs på när den är uttagen...
 
1800mil är bara en liten check de gör... kostade bara några hundringar...

Kan inte hjälpa dig med H.I.S.S-lampan... Du får kanske skynda dig om du ska ha in den under garanti-tiden.. eller det beror ju iofs på när den är uttagen...

Den är uttagen någon gång i juni/juli. Kommer inte ihåg. Ska in med den vecka 18 så det är mer ellr mindre löst nu :tummenupp
 
Hallå hej..
Nu äntligen har jag kåpt mig en 1000rr -06
nu undrar jag om det är någon här som har rephandbok till ovanstående i pdf format eller liknande.
 
Är det någon som vet vad ett nytt tändningslås kostar till Honda CBR600RR -03 ? Fick tändningslåset söndervridet häromnatten på hemmaplan.
Självrisken på 15 000kr för "stöldförsök" lockar verkligen inte.
Det är säkert lång väntetid nu till auktoriserad verkstad *suck*

H-vete! vad förbannad..och i slutändan "ledsen" man blir :mad:
 
Last edited:
Är det någon som vet vad ett nytt tändningslås kostar till Honda CBR600RR -03 ? Fick tändningslåset söndervridet häromnatten på hemmaplan.
Självrisken på 15 000kr för "stöldförsök" lockar verkligen inte.
Det är säkert lång väntetid nu till auktoriserad verkstad *suck*

H-vete! vad förbannad..och i slutändan "ledsen" man blir :mad:


Tändningslås 2400:- Men då får du olika nycklar till tank och tändning, en låssats kostar 3410:- I bägge fallen måste nykeln kodas om till din box så ett verkstads besök är nog nödvändigt, tror inte det är så jätte lång kö, testa och ring verkstaden på Honda MC Center 031-7466092
 
Tjena!
Fick på mitt Yoshi slipon i helgen!

I samband med det tog jag bort både regplåt o blinkers, har mini blinkers liggande!

Då till frågan om någon byggt sin egen skylthållare? eller om ni har fäst miniblinkersen någonannastans!
Vart det svårt o bygga isf?
Bilder?

Hoj : Cbr 1000RR -04
Tacksam för svar!

MVH

//Joacim
 
Tänkte att jag ska skaffa kraschkåpor eftersom jag ska ut på bana med pärlan några gånger nu,men vilka är bäst?
Vill ha bästa passformen...
Tacksam för svar.
 
Finns det någon här som vet hur man gör för att plocka av sidokåporna på nya CBR1000RR - 08. Har kollat lite men blir inte riktigt klok på hur de sitter fast upptill och i framkant. Nu menar jag de stora sidokåporna och inte de små vid sadeln.
 
Last edited:
Är det någon som vet vad ett nytt tändningslås kostar till Honda CBR600RR -03 ? Fick tändningslåset söndervridet häromnatten på hemmaplan.
Självrisken på 15 000kr för "stöldförsök" lockar verkligen inte.
Det är säkert lång väntetid nu till auktoriserad verkstad *suck*

H-vete! vad förbannad..och i slutändan "ledsen" man blir :mad:

Gissar att det inte passar men kan ju chansa.
Har ett lås med nyckel och tanklock samt cutslås till CBR1000 -04
Även en CDIsom suttit med detta.

Ett långskott om du vill kolla om det går att använda.

Suttit på min CBR -04 som är importerad kvaddad från USA.
Byggs om med HRC kabelstam och box så dessa grejjor är till övers.

Tänkte att jag ska skaffa kraschkåpor eftersom jag ska ut på bana med pärlan några gånger nu,men vilka är bäst?
Vill ha bästa passformen...
Tacksam för svar.


Rekomenderar dessa.
http://www.ngc-racing.com/index.php?page=category&cat=146
Har inte monterat mina som jag köpte men är riktigt nöjd med finish på dem.
 
Last edited:
Gissar att det inte passar men kan ju chansa.
Har ett lås med nyckel och tanklock samt cutslås till CBR1000 -04
Även en CDIsom suttit med detta.

Ett långskott om du vill kolla om det går att använda.

Suttit på min CBR -04 som är importerad kvaddad från USA.
Byggs om med HRC kabelstam och box så dessa grejjor är till övers.

Tack så mycket, men jag redan fått tag på det jag behöver. Väntar på tid till verkstad för omkodning nästa vecka:rolleyes:
 
Förbannat!! Honda är en jävligt stöldsäker hoj alltså! H.I.S.S.
Det visade sig idag att det inte går att ta ett begagnat tändningslås med helt nya 2 st nycklar, och försöka "koda om" så att de passar.
En använd nyckel (i annan hoj) är en förbrukad nyckel, sa de på verkstad.
En gång kodad, sen förbrukad alltså.

Egentligen ganska bra....men jag vill ut o köra...

PS. Jag har inte stulit ngn hoj, utan det var andra som försökte sno min hoj, därav söndrigt tändningslås ( till er som inte läst vad det rör sig om) DS.
 
Last edited:
Förbannat!! Honda är en jävligt stöldsäker hoj alltså! H.I.S.S.
Det visade sig idag att det inte går att ta ett begagnat tändningslås med helt nya 2 st nycklar, och försöka "koda om" så att de passar.
En använd nyckel (i annan hoj) är en förbrukad nyckel, sa de på verkstad.
En gång kodad, sen förbrukad alltså.

Du kan inte få tag i databoxen som var till det "nya" tändningslåset, det är väl den och låset/nyckeln som ska synka med varandra för att spärren ska släppa? :va
 
Sådär ja. Fick liv i 600an idag. Det var reläet till insprutet eller vad det är som sitter längst fram av de tre som sitter innanför vänster sidokåpa. Nu är bara frågan, vad är det mittersta till? Jag skiftade nämligen med det och har inte märkt något speciellt.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top