Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

  • Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date
Vet inte om det är det här fästet du menar men hade samma "fråga" till tjejens hoj som vi höll på med förra veckan. Hon har en 600RR men jag kan tänka mig att det är ungefär samma fästen.
Är det fästet vid fotpinnen som sitter i orginalsystemet så har vi förstått att man inte behöver något fäste dit.
Körde en sväng igår utan problem, får kolla tråden och se ifall det är det du menar.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=180585


God kväll,

Det är som så att jag har köpt ett GPR slip-on till min CBR1000 -05.
Men jag får inte dit de, det verkar som att det fattas två skruvar. Skruvarna som fattas är de som håller fast dämparen i bakramen.

Jag kan inte rikigt förklara och bilder har jag inga heller. Men finns det någon som har några bilder på när ni har "tailkåpan" borttagen och sliponet är monterat?

Hoppas att nån har någon aning om vad jag menar, är i vilket fall oehört tacksam för svar och några bilder!

Ha en fortsatt trevlig fredagskväll.

MVH Sebastian

En fråga till alla fantastiskt trevliga och kunniga Honda-tokar: Vad är det som skiljer mellan 04-05 och 06-07. Förutom det uppenbara..

Är ramen samma?
Motorn är väl uppdaterad men i stort sett samma?
Är fälgar samma? Vet att broms-skivorna fram inte är exakt lika..

Vore tacksam om någon kunde speca vad som skiljer..

Tack på förhand. :)

Mvh Evers

Kanske hjälper dig lite...

http://www.sporthoj.com/wiki/index.php?id=5
 
Last edited:
Standardfel - plocka loss kopplingscylindern och kolla så att kolven inte kärvar. Händer väldigt lätt om ngn pillar på kopplingshandtaget då det inte finns någon motbelastning. MAn får lirka lite med det och vips så blir allt bra. :)

Tack!
En genomgång av kopplingscylindern och en ordentlig luftning av systemet gjorde susen.
 
Hallohej!
Är de någon som vet om det fin färdiga "skyddsnät" att köpa för kylaren till cbr 600, som minskar risken för att man sprejar sönder kylet men gummirester och sten, eller får man helt enkelt göra ett själv?

tack i förhand
 
Hallå!

Har en snabb fråga:
Vad är det för storlek på muttern till bakhjulet på en CBR1000RR -05. Sitter på annan ort och glömde såklart att mäta upp innan jag åkte. Tänkte nämligen fixa hylsa imorgon söndag.

Tacksam för svar!
 
Köp en 520 kedja istället för 525 iaf, märke är jag mindre insatt i.
Kör själv RK iaf, och det fungerar.

Ja har letat mig fram till vad 520 o allt dedär står för o har väl komme fram till att de blir de iaf, sen e de väl x-ring som gäller me,,
Ska ju ha hela drivpaketet så frågan e väl va man ska ha för drev me :va

http://www.motomummy.com/store/home.php?cat=270 nåt kit där fundera ja på.. men vilket :gnissla
 
Ja har letat mig fram till vad 520 o allt dedär står för o har väl komme fram till att de blir de iaf, sen e de väl x-ring som gäller me,,
Ska ju ha hela drivpaketet så frågan e väl va man ska ha för drev me :va

http://www.motomummy.com/store/home.php?cat=270 nåt kit där fundera ja på.. men vilket :gnissla
Jadu bra fråga, är nog bara att ta det som ser bäst ut!
Sen måste du ta ett svart bakdrev och guldkedja :tummenupp
 
Jepp svart drev o guldkedja e precis va de blir :tummenupp

tror ja satsar på dedär Driven kitet :va

Frågan bara om EK e bra kedjor eller inte så man sparar 10 dollar eller om man ska ta en RK..hmm
EK har jag aldrig hört talas om, men hört mkt possitivt om RK. 10 dollar = en hamburgare mindre. Satsa på kvalitet :tummenupp
 
EK har jag aldrig hört talas om, men hört mkt possitivt om RK. 10 dollar = en hamburgare mindre. Satsa på kvalitet :tummenupp

Jag tror nog EK säkerligen är en bra kedja men de får nog bli en RK, DID kosta på ett par tre burgare extra o dem behöver jag fan för o växa till mig lite :D

Nu måste jag bara bestämma mig för vilken drevning jag ska ha :D :D :gnissla
 
Jag tror nog EK säkerligen är en bra kedja men de får nog bli en RK, DID kosta på ett par tre burgare extra o dem behöver jag fan för o växa till mig lite :D

Nu måste jag bara bestämma mig för vilken drevning jag ska ha :D :D :gnissla
Standard minus en kugg fram om du kör både gata och bana. Så är det.
 

Har ju gjort det :rolleyes:

Nä men om du kör en kugg ner fram får du bättre acceleration samtidigt som du inte tappar allt för mycket toppfart. Kör du mycket på bana kan du gå upp någon kugg på bakdrevet också för att få den där extra knuffen ut ur böjjarna. Men det beror lite på bana till bana också, så du inte måste växla mitt i någon kurva eller på annat olämpligt ställe.

Edit: Böt till en kugg mindre både på r6an och gixxern för gatkörning och bägge blev mycket roligare att köra :tummenupp
 
Har ju gjort det :rolleyes:

Nä men om du kör en kugg ner fram får du bättre acceleration samtidigt som du inte tappar allt för mycket toppfart. Kör du mycket på bana kan du gå upp någon kugg på bakdrevet också för att få den där extra knuffen ut ur böjjarna. Men det beror lite på bana till bana också, så du inte måste växla mitt i någon kurva eller på annat olämpligt ställe.

Edit: Böt till en kugg mindre både på r6an och gixxern för gatkörning och bägge blev mycket roligare att köra :tummenupp

Jaa, jag tänkte lite upponer o bakofram... tänkte bara på kugg upp bak för att få bättre acc men tänkte inte på samma effekt vid ett ner fram.. funderade på vad jag ska me mer toppfart till på bana :D
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top