Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

  • Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date
Förbannat!! Honda är en jävligt stöldsäker hoj alltså! H.I.S.S.
Det visade sig idag att det inte går att ta ett begagnat tändningslås med helt nya 2 st nycklar, och försöka "koda om" så att de passar.
En använd nyckel (i annan hoj) är en förbrukad nyckel, sa de på verkstad.
En gång kodad, sen förbrukad alltså.

Egentligen ganska bra....men jag vill ut o köra...

PS. Jag har inte stulit ngn hoj, utan det var andra som försökte sno min hoj, därav söndrigt tändningslås ( till er som inte läst vad det rör sig om) DS.

Då gör du så här:
Ta det begagnade tändningslåset, köp nya nyckelämnen, slipa in dem som de beggade nycklarna, koda om de nyfrästa nycklarna till HISSen. När allt funkar, förstör alla gamla nycklar. OBS! koda minst två nycklar till boxen, om du bara gör en nyckel och tappar bort den måste du köpa en ny insprutningsbox.

Sådär ja. Fick liv i 600an idag. Det var reläet till insprutet eller vad det är som sitter längst fram av de tre som sitter innanför vänster sidokåpa. Nu är bara frågan, vad är det mittersta till? Jag skiftade nämligen med det och har inte märkt något speciellt.

Det kan vara reläet till kylfläkten. Om du inte kör sakta inne i stan en varm dag borde du klara dig utan den. Annars köper du ett begagnat relä från ex.v. BIKE mc-demontering, de har två demonterade 600rr -04 där.
 
Last edited:
Då gör du så här:
Ta det begagnade tändningslåset, köp nya nyckelämnen, slipa in dem som de beggade nycklarna, koda om de nyfrästa nycklarna till HISSen. När allt funkar, förstör alla gamla nycklar. OBS! koda minst två nycklar till boxen, om du bara gör en nyckel och tappar bort den måste du köpa en ny insprutningsbox.



Det kan vara reläet till kylfläkten. Om du inte kör sakta inne i stan en varm dag borde du klara dig utan den. Annars köper du ett begagnat relä från ex.v. BIKE mc-demontering, de har två demonterade 600rr -04 där.

Jag funderade faktiskt på om det kunde vara den. Men det är ju garanti till sommaren så Tibro MC-service får väl helt enkelt skänka mig ett nytt relä! =)
 
Köp?

Vad ska jag tänka på vid köp av en 1000 rr -04?
Tänkte på om det är nåt speciellt med modellen.
 
tjena!
tyvärr lyckades jag lägga ner hojen i 10km/h fart i en vändning igår, som tur hände det inget mer än jag fick lite skrap på stator kåpan, otroligt nog inte en enda repa på kåpor och annat...*huh*
undrar om det är nån som vet vad ensån kan gå på i kostnad?!?!
har fått en billig läxa nu och ska beställa krasch puckar idag, :)
 
Pc3

Tja! Nån som hört att nån haft en Pc3 på en 1000rr -05 har lagt av när den blive varm? Den är monterad på firma med laser pipor och chip mapning. Men den lägger av typ att det blir för varmt under sadeln.

Har nån hört någe liknande och vad det beror på?
 
Är det krångligt att byta framdrev på en 1000rr -04?
Nåt spec man bör tänka på med hydralkopplingen å så?

Ser lite trångt ut :)
 
Är det krångligt att byta framdrev på en 1000rr -04?
Nåt spec man bör tänka på med hydralkopplingen å så?

Ser lite trångt ut :)

Måste släppa på vattenpumphuset (ej demontera det) och ta dän drevkåpan + den långa axeln, men det borde du listat ut redan. Sen behövs en rejäl förlängare till muttern och nån som håller på bakbromsen eller ett träd mellan svingen och fälgen.:D
 
Måste släppa på vattenpumphuset (ej demontera det) och ta dän drevkåpan + den långa axeln, men det borde du listat ut redan. Sen behövs en rejäl förlängare till muttern och nån som håller på bakbromsen eller ett träd mellan svingen och fälgen.:D

Hehe ok, tack för hjälpen!
 
Måste släppa på vattenpumphuset (ej demontera det) och ta dän drevkåpan + den långa axeln, men det borde du listat ut redan. Sen behövs en rejäl förlängare till muttern och nån som håller på bakbromsen eller ett träd mellan svingen och fälgen.:D

:D :D el så använder man en mutterpicka...
 
Har haft nere och bytt drev nu, men efter att jag satt ihop allt så fungerar inte kopplingen.

Inget motstånd öht i kopplingshantaget.

Vad gjorde jag för fel? :)
 
Har haft nere och bytt drev nu, men efter att jag satt ihop allt så fungerar inte kopplingen.

Inget motstånd öht i kopplingshantaget.

Vad gjorde jag för fel? :)

Skulle gissa på att du har en kopplingsaxel som går genom motorn som inte är rätt monterad.
 
Här är min pärla. med det usa-beställda yoshiröret.:yoparty
Riktigt nöjd med hojen. Går som en dröm. Men tankarna på pc3á och mappning börjar växa sig allt starkare. Löder ju inte stumt på gatan men det lär blien hel del bana i år så frågan e om det e nödvändigt men pc3á??
 

Bifogat

  • sh1000rr.JPG
    sh1000rr.JPG
    90.4 KB · Visningar: 96
  • sh1000rr1.JPG
    sh1000rr1.JPG
    74.4 KB · Visningar: 94
  • sh1000rr2.JPG
    sh1000rr2.JPG
    83.9 KB · Visningar: 99
Skulle gissa på att du har en kopplingsaxel som går genom motorn som inte är rätt monterad.

Ok, har haft isär det igen och kollat men känns som det sitter rätt.
Kan nåt ha hamnat fel om kopplingsaxeln glidit ut för långt i samband med att jag hade isär det?

Har även lossat på luftnippeln utan att det kommit luft. Hade dock ingen bromsvätska hemma så kunde inte lufta igenom hela systemet.
 
Ok, har haft isär det igen och kollat men känns som det sitter rätt.
Kan nåt ha hamnat fel om kopplingsaxeln glidit ut för långt i samband med att jag hade isär det?

Har även lossat på luftnippeln utan att det kommit luft. Hade dock ingen bromsvätska hemma så kunde inte lufta igenom hela systemet.

Standardfel - plocka loss kopplingscylindern och kolla så att kolven inte kärvar. Händer väldigt lätt om ngn pillar på kopplingshandtaget då det inte finns någon motbelastning. MAn får lirka lite med det och vips så blir allt bra. :)
 
Slipon

God kväll,

Det är som så att jag har köpt ett GPR slip-on till min CBR1000 -05.
Men jag får inte dit de, det verkar som att det fattas två skruvar. Skruvarna som fattas är de som håller fast dämparen i bakramen.

Jag kan inte rikigt förklara och bilder har jag inga heller. Men finns det någon som har några bilder på när ni har "tailkåpan" borttagen och sliponet är monterat?

Hoppas att nån har någon aning om vad jag menar, är i vilket fall oehört tacksam för svar och några bilder!

Ha en fortsatt trevlig fredagskväll.

MVH Sebastian
 
En fråga till alla fantastiskt trevliga och kunniga Honda-tokar: Vad är det som skiljer mellan 04-05 och 06-07. Förutom det uppenbara..

Är ramen samma?
Motorn är väl uppdaterad men i stort sett samma?
Är fälgar samma? Vet att broms-skivorna fram inte är exakt lika..

Vore tacksam om någon kunde speca vad som skiljer..

Tack på förhand. :)

Mvh Evers
 
En fråga till alla fantastiskt trevliga och kunniga Honda-tokar: Vad är det som skiljer mellan 04-05 och 06-07. Förutom det uppenbara..

Är ramen samma?
Motorn är väl uppdaterad men i stort sett samma?
Är fälgar samma? Vet att broms-skivorna fram inte är exakt lika..

Vore tacksam om någon kunde speca vad som skiljer..

Tack på förhand. :)

Mvh Evers

Ptjaru, kan tyvärr inte svara på dina frågor, men hojen din verkar bli jävla fin me lite nya trevliga komponenter :tummenupp
 
var och provkörde nya honda 1000 igår och blev grymt impad av hur lätt den är att hantera..
Bara lägga ena pungkulan åt det håll du vill svänga åt så svänger du..

enda besvikelsen var motorn..kändes trött och kickae inte ifrån som jag kanske förväntat mig..
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top