Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Ort
Norrbotten
Hoj
Yamma
Tjena - någon expert här av er CBR1000RR ägare som vet de korrekta namnen samt färgkoderna för den Orange och röda färgen på en 07:as Repsol Replika??
 

Andreas70

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Honda CBR1000RR 2008
Finns det någon här som kan svara på vad det sitter för typ av lampor i hel och halvljuset på nya Bladen 2008. Har inte fått min ännu så jag kan inte kolla själv.
Tänkte sätta xenonbelysning på hojen och behöver veta vad jag skall beställa.
 

Biohazard

BKK-instruktör
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Skåneland
Hoj
Nightrod
Funderar på att byta in min "gamla" 1000RR & kvittera ut en ny -08, men tänkte höra om nån vet om/var man kan köpa lullull till denna i så fall?
Finns ju inte på de vanliga ställena än.
Tänkte på t.ex slip-on, PCIII, kolfibergrejer, kåpglas, blinkers m.m.
Så nån som har några bra länkar blir jag tacksam!
:tummenupp
 

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Partille
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
Funderar på att byta in min "gamla" 1000RR & kvittera ut en ny -08, men tänkte höra om nån vet om/var man kan köpa lullull till denna i så fall?
Finns ju inte på de vanliga ställena än.
Tänkte på t.ex slip-on, PCIII, kolfibergrejer, kåpglas, blinkers m.m.
Så nån som har några bra länkar blir jag tacksam!
:tummenupp

Alla delarna du räknade upp finns på Honda MC Center i Göteborg.. Det mesta sitter på demo Bladen så du kan se hur det ser ut på och låter!

Finns det någon här som kan svara på vad det sitter för typ av lampor i hel och halvljuset på nya Bladen 2008. Har inte fått min ännu så jag kan inte kolla själv.
Tänkte sätta xenonbelysning på hojen och behöver veta vad jag skall beställa.

Sitter H7
 
Last edited:

Putte600rr

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Mellan hojar
Min chef var i Brasilien förra veckan... Jag hade då frågat honom om han kunde kolla upp vad ett slip-on skulle gå på där...

Han ringde och berättade att han inte hade hittat någon mc-återförsäljare...


Nu har han kommit hem men ska åka till Taiwan och Australien nästa vecka...

Vet ni vad jag bad honom om??
 

kanske?

försöka duger inte
Gick med
23 Jan 2008
Ort
Mariestad
Hoj
04 - zx10r
hej på er i 1000, 600 forumet...
har planer på att byta till en 1000rr 04 denna säsong och undrar vad man ska titta på lr vara vaksam över... barnsjukdomar??
Tack på förhand
 

666

Hatar höst/vinter
Gick med
18 Aug 2007
Ort
Göteborg/Jonsered
Hoj
Gsxr 1000 K8
Hej RR vänner!
Jag har märkt att efter jag har ute med hojen och kört, typ efter ca: 4 minuter när jag har stängt av motorn så immar det inne i min lyckta, har varit i kontakt med honda-center då ville dem att jag skulle ta bild på det för att skicka till honda, är det fler som har råkat ut för det och isåfall tacksam för en lösning, har ju 5års garanti på det , tänkte bara kolla om det är nån annan oxå som ...

Mvh/ A
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
Hej RR vänner!
Jag har märkt att efter jag har ute med hojen och kört, typ efter ca: 4 minuter när jag har stängt av motorn så immar det inne i min lyckta, har varit i kontakt med honda-center då ville dem att jag skulle ta bild på det för att skicka till honda, är det fler som har råkat ut för det och isåfall tacksam för en lösning, har ju 5års garanti på det , tänkte bara kolla om det är nån annan oxå som ...

Mvh/ A

Kan väl kanske ha lite att göra med den kalla temperaturen ute just nu så det immar igen när hojen står o de strålar upp värme från grenrör o motor...
 

666

Hatar höst/vinter
Gick med
18 Aug 2007
Ort
Göteborg/Jonsered
Hoj
Gsxr 1000 K8
Kan väl kanske ha lite att göra med den kalla temperaturen ute just nu så det immar igen när hojen står o de strålar upp värme från grenrör o motor...

tack för svaret Andreas :) , du är alltid den som har svarat mig på mina frågor.. TnX

jo du har rätt tror me att det är därför, hade nämligen det problemet på kvällar förra sommaren me, men som du säger kan det vara temp ändringen.
har du sett det på din ?
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
tack för svaret Andreas :) , du är alltid den som har svarat mig på mina frågor.. TnX

jo du har rätt tror me att det är därför, hade nämligen det problemet på kvällar förra sommaren me, men som du säger kan det vara temp ändringen.
har du sett det på din ?

Man gör vad man kan =)..

Ja kan inte minnas att jag lagt märke till det nångång direkt men de e väl precis som på visiret att de blir imma vid vissa förhållanden o tror nog man får leva med det. Vet jag sett samma grej på olika bilar jag haft i endel väderförhållanden..
De du kan kolla är så avluftningshålen inte är igentäppta men de känns inte så troligt på en 07a om man inte vare där o skruvat o råka täppa till nåt.
 

666

Hatar höst/vinter
Gick med
18 Aug 2007
Ort
Göteborg/Jonsered
Hoj
Gsxr 1000 K8
Man gör vad man kan =)..

Ja kan inte minnas att jag lagt märke till det nångång direkt men de e väl precis som på visiret att de blir imma vid vissa förhållanden o tror nog man får leva med det. Vet jag sett samma grej på olika bilar jag haft i endel väderförhållanden..
De du kan kolla är så avluftningshålen inte är igentäppta men de känns inte så troligt på en 07a om man inte vare där o skruvat o råka täppa till nåt.


så sant så... ska kolla det

Ha d bäst ;)
 

Putte600rr

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Mellan hojar
så sant så... ska kolla det

Ha d bäst ;)



Har haft det problemet. Fast på en gammal bil jag hade. Det var då tätningslisten mellan glas och reflektor som inte satt som den skulle.

Tror de ska vara så pass täta att det inte blir kondens. Blir det kondens så kan reflektorn (om den är av metall) rosta... vilket det gjorde på min gamla Opel kadett från -82 :)
Men det kan ju även vara som AndreasNo skrev... att vid vissa väderförhållanden så blir det så...

Lämna in till Honda så får de kolla/fixa till det... Jag har aldrig sett det på min hoj oavsett temperaturskillnader... iofs så brukar jag sällan kolla heller...
 
Last edited:

Kosken

2 fast 4 u
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Gbg
Hoj
såld
Såg denna bakdel :arsele på sporthoj sidorna för ett tag sen, undrar var man får tag i en sådan undertail?? Jävligt snygg ialla fall!!! :tummenupp

Jag hittade inte den på länken som det tipsades om,vet någon var man hittar denna undertail och är det nåt och ha.Godkänd på besiktningen?
 

Bifogat

  • RR Ass.jpg
    RR Ass.jpg
    16.9 KB · Visningar: 825
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top