Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

  • Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date
tjena!
vad har du satt på för drevning? jag e lite småsugen jag med =) hur pass mkt skillnad gjorde det?

Blev lite "latmansdrevning". Har drevat Ner alla mina andra blades Fram, men var lite besvärligare på denna. Så drevade Upp Bak istället, och för att slippa byta kedja (hade nytt drivpkt) så gick jag bara upp 2 kugg. Men det blev en otrolig skillnad! :Rockbanan
Väl värt pengarna & besväret!
 
powercommander igen

klert effekten på hojen räcker det är ingen moped direkt men mycket vill alltid ha mer!

så är jag mycket nyfiken på denna lilla manik!
 
cbr 600 som är strypt till 25kw,
sitter ett slipon på är det bra för motorn ??
måste den bänkas ?
 
Last edited:
har läst att det snackas lite om power commander :) för er som är intresserade så har jag effektkurva på min cbr600 (07a) med powercommander och akra helsystem i titan.
nästa steg blir te att köra henne på etanol, fast det väntas nog med tills hösten.
undrar också om någon har drevat ner sin 600rr och kan berätta hur dan skildnaden är.
 

Bifogat

  • Jim2.jpg
    Jim2.jpg
    101.9 KB · Visningar: 139
Är det någon vänlig själ som skulle kunna kolla hur sladdarna sitter i kontakten på instrumentet. Hojen är en -05 600 rr. Kontakten gick sönder och det har blivit nåt fel bland sladdarna
 
hej cbr-tråden igen. länge sen sist men jag har inte haft nåt att tillföra förräns nu...
köpte en kvaddad 05:a och fixade till den - kommer se ut ungefär så här fast med 1000rr 06 framgafflar och originalblås:
bikepics-916505-800.jpg

extremt nöjd med kåporna (US&A-versionen)
om ni ser mig på gatan så tuta på mig :banana
 
hej cbr-tråden igen. länge sen sist men jag har inte haft nåt att tillföra förräns nu...
köpte en kvaddad 05:a och fixade till den - kommer se ut ungefär så här fast med 1000rr 06 framgafflar och originalblås:
bikepics-916505-800.jpg

extremt nöjd med kåporna (US&A-versionen)
om ni ser mig på gatan så tuta på mig :banana

Du e inte sugen på en grå magkåpa istället? =)
 
Du e inte sugen på en grå magkåpa istället? =)

HA HA - kul kille...
nä, jag har redan haft en sån och va inte nöjd. gick till en lackerare och trollade den svart för 200 pix. nästan billigare än bussfrakt mellan karlskoga och sthlm.
och lacka den grå magkåpan svart är något som alla 03-04-svart-cbr-ägare med lite självaktning borde göra, det blev typ 7 ggr snyggare.
ont om bilder från den tiden men så här såg det ut:
http://w1.bikepics.com/pics/2005/03/28/bikepics-319197-full.jpg
 
HA HA - kul kille...
nä, jag har redan haft en sån och va inte nöjd. gick till en lackerare och trollade den svart för 200 pix. nästan billigare än bussfrakt mellan karlskoga och sthlm.
och lacka den grå magkåpan svart är något som alla 03-04-svart-cbr-ägare med lite självaktning borde göra, det blev typ 7 ggr snyggare.
ont om bilder från den tiden men så här såg det ut:
http://w1.bikepics.com/pics/2005/03/28/bikepics-319197-full.jpg

:D..
mjo, jag har tänkt göra det sen ja köpte hojen men har inte bleve av... men ska ner o snacka me lackerarna som lacka förra hojen o se ifall de e sugna på o göra den o fotpinnarna svarta för en vettig peng...
 
Jag undrar om 1000RR krachkåpor för 04 -05 passar på 06 - 07 modellerna? Har någon här provat?

Det ser ut som om man skulle kunna montera krachpuckar på gaffeln, eftersom axeln är ihålig. Någon som har något att föreslå här?
 
Är det ingen som skulle kunna kolla hur sladdarna sitter i kontakten på instrumentet. Hojen är en -05 600 rr. Kontakten gick sönder och det har blivit nåt fel bland sladdarna. Lite brådis eftersom jag ska till Gelleråsen nästa vecka. Det framgår inte hur sladdarna skall sitta i kontakten i service manualen
 
Vafan, min har också börjat ticka nu..:skrämd hur långt har din gått?
Är det ventiljustering på 1200mila servicen? och btw.. är det nån här som vet vad man får pynta för 1200mila servicen?
 
Vafan, min har också börjat ticka nu..:skrämd hur långt har din gått?
Är det ventiljustering på 1200mila servicen? och btw.. är det nån här som vet vad man får pynta för 1200mila servicen?

Jag pyntade ca 1900 för min 1200 service + lite extra olja, vet inte om det är dyrt eller billigt, men jag är nöjd, fick svar på många frågor.
kostnad ca 50/50 arbete och delar.

Service schemat säger att vid 2400 skall tändstift kollas, men de byts inte förrän 4800 mil (om det inte behövs tidigare).

Tillägg: Gäller CBR 1000rr
 
Last edited:
Vafan, min har också börjat ticka nu..:skrämd hur långt har din gått?
Är det ventiljustering på 1200mila servicen? och btw.. är det nån här som vet vad man får pynta för 1200mila servicen?

Fan va wierd... jag har pressat upp min i 1880mil, över 600 mil i år trots regn o 180h jobb/månad :yoparty

Kolla upp din o se va de e som tickar så kan vi bråka lite me Honda sen om de e samma grej.
 
Fan va wierd... jag har pressat upp min i 1880mil, över 600 mil i år trots regn o 180h jobb/månad :yoparty

Kolla upp din o se va de e som tickar så kan vi bråka lite me Honda sen om de e samma grej.

Å fan, du har lyckats gasa rätt mycke trots vädret o jobbet då :tummenupp
Japp, ska kolla upp det så fort jag får tid. (Nån gång nästa vecka).


Sir-väs: Tack för info, då vet jag på ett ungefär vart jag lär landa i pris :tuttar
 
Å fan, du har lyckats gasa rätt mycke trots vädret o jobbet då :tummenupp
Japp, ska kolla upp det så fort jag får tid. (Nån gång nästa vecka).


Sir-väs: Tack för info, då vet jag på ett ungefär vart jag lär landa i pris :tuttar

Jag ska kolla upp min på månd-tisd... hör av dig när du fått reda på felet på din så får vi se... hoppas på samma fel så vi kan bråka me Honda om de :tummenupp
 
vad är en övre torped till 600 rr och vad gör den?va har den för funktion?

mvh
 
såhär står det på offerten jag fick från verkstan på vad som behöver bytas efter en liten händelse:

torped, övre (WL) *type 1 1 * (type 1 1),


finns även en torped undre höger *type 2 2 * (type 2 2)


ganska dyra grejer iaf

mvh
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top