Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

  • Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date
När jag skulle ner till gotland så köpte jag en modell från Oxford.
Det var inte magnet utan det var spännstroppar, den satt bra men lite bökigt när man skulle tanka och så.

Tror iofs att den egentligen är till för att ha på bönpallen.

Kostade runt tusingen..


Oki. Ja, har kollat lite på sånna m spännband också men det går f*n inte att dra dom under tanken, som man brukar kunna göra.. Och så blir det som du skriver, lite bökigt vid tankning.
 
Oki. Ja, har kollat lite på sånna m spännband också men det går f*n inte att dra dom under tanken, som man brukar kunna göra.. Och så blir det som du skriver, lite bökigt vid tankning.

Jag använde spännstroppar med krokar.
Det finns "hål" på insidan ramen som passar någorlunda för att spänna dom.
Stick in fingrarna och känn på ramen där den går upp vid tanken så hittar du dom.

Ganska pilligt innan man vet var dom sitter, men sen så funkar det någorlunda, den sitter bra men det är som sagt lite pilligt att få av och på.
 
Tjena !!

Tvättade av drottningen idag och hittade en märlig lite slang... verkar inte höra hemma på hojen, då den verkar vara öppen i båda ändar....

då digitalkameran ligger på jobbet så blir det ingen bild, men den sitter till vänster nere vid växelpeten. 2st slangar som gå förbi hydralcylindern för kopplingen... den görvre av dom 2 har bara en plast pryl ner satt, ser ut som det ska sitta en andra ände på den... undra om det är något till tanken för överflödig bensin, jag har ju vickat upp tanken och monterat KN filter...

kanske är obra om det rinner ut bensin på en varm motor.... ??
 
Som någon tidigare skrev, kolla sladdaran till batteriet. Hade själv samma problem, men det visade sig att jordkabeln ej var ordentligt ditsatt utan glappade. Skruvade åt och sen gick den som ett spjut igen! :tummenupp

Det första jag kolla det var batteriet så jag fick späna både + och - kablen så nu går den igen :)

GPR har ett system med dubbla under cutten. Finns ett som har dubbla + ett tredje som sitter vid passagerarpinnen!

Länk!
http://www.gpr.it/scheda.php?idcatveicolo=1&idveicolo=313
Grymt fult om du frågar mig. Liknar hojen från Full Throttle om någon spelat det?

*^


Gött ljud jag tror jag ska kolla upp det men om det blir ett sånt så skiter jag i 3 pipan för det va fan inte snyggt!
Tackar:)
 
Last edited:
Tjena !!

Tvättade av drottningen idag och hittade en märlig lite slang... verkar inte höra hemma på hojen, då den verkar vara öppen i båda ändar....

då digitalkameran ligger på jobbet så blir det ingen bild, men den sitter till vänster nere vid växelpeten. 2st slangar som gå förbi hydralcylindern för kopplingen... den görvre av dom 2 har bara en plast pryl ner satt, ser ut som det ska sitta en andra ände på den... undra om det är något till tanken för överflödig bensin, jag har ju vickat upp tanken och monterat KN filter...

kanske är obra om det rinner ut bensin på en varm motor.... ??

Låter som om det är den slangen från tanken ja, är ju bara att vicka upp den igen och sätta på den igen.
 
Delar säljes CBR 600 rr-03-04!

-Styren både original och PP-tuning
-Broms och kopplingshandtag original
-En läcker bromspump med justering på andra sidan styret (kom ejihåg märket)
-motorkåpor
-Luftrören i kolfiber spruckna men limmade
-Originalgrejer kåpor stag och skruvar sadlar blinkers, v-låda,kammar,kylare,stötdämpare,elsystem en massa saker som är nya avskruvade när hojen var ny.
-valtermoto svarta fotpinnar komplett med extra lösa pinnar
-Bromskivor 2 fram och 1 bak.
-Avgassystem original även med ett ART slip-on
Vi kommer överens om pris så klart.
Nån som kan tipsa om en ny hoj för en bra penning till mej åxå så är jag tacksam. Helst nyare eller omkullkörd,skadad för ban-åkning
-CBR 600 rr -06-07, 1000 rr -04-05, R6 -06-07
:tummenupp 0703384317
 
powercommander??

hej hå jag har rätt nyligt inhandlat en ny skönhet honda cbr1000rr -07

och funderar om de här powercommander är nått o ha till den här hojen?

va o frågade där jag köpt den o han tyckte att med det ljudämpar system som jag har på tyckte han det var klart värt powercomander ljudämpar systemet heter yoshimura rs-5 system.

men för o va på säkra sidan frågar jag er

vad ger det egentligen bara en jämnare gång på cykeln eller vad händer egentligen med maskinen?

nån som gjort detta på sin hoj!??

tacksam för svar
 
Last edited:
hej hå jag har rätt nyligt inhandlat en ny skönhet honda cbr1000rr -07

och funderar om de här powercommander är nått o ha till den här hojen?

va o frågade där jag köpt den o han tyckte att med det ljudämpar system som jag har på tyckte han det var klart värt powercomander ljudämpar systemet heter yoshimura rs-5 system.

men för o va på säkra sidan frågar jag er

vad ger det egentligen bara en jämnare gång på cykeln eller vad händer egentligen med maskinen?

nån som gjort detta på sin hoj!??


tacksam för svar

Powercommander ger dig möjligthet att ställa in luft/bränsle. Det ska helst göras under bänkning för att man ska kunna plocka ut så mycket effekt som möjligt. Monterar man ett Slip-on eller Helsystem så kan hojen gå för fett eller för snålt. Detta kan man återgärda genom att koppla in en Powercommander och göra lite fine tuning.

Mer kräm helt enkelt. Dock att bara koppla in den gör inte så mycket. Hojen måste bänkas och ställas in optimalt.
--------------------------------------------------------------------------
Tja!
Jag har monterat ett Laser Helsystem på min Cbr 600 04:a. Och på systemet finns det bara ett uttag för O2 mätare. På orginal så sitter det två, en på varje sida om motorn.

Hur ska man lösa detta? ska man koppla in en? vilken? Ska man bara slita väck den andra? Skarva ihop båda till en mätare?

Tacksam för svar.
 
Last edited:
powercommander igen

ok,, låter jhu lovande

men hur mycket vinner man med den i hk väg?

märkes stor skillnad på hojen med powercommandern?
 
ok,, låter jhu lovande

men hur mycket vinner man med den i hk väg?

märkes stor skillnad på hojen med powercommandern?


Tycker alltid det är så märkligt att effekten på en 07.a aldrig räcker? Kör du hojen till max och kan ändå ge mer?

Ingen kritik utan bara en stilla undran?

/Martin
 
ok,, låter jhu lovande

men hur mycket vinner man med den i hk väg?

märkes stor skillnad på hojen med powercommandern?

Ursäkta att jag lägger mej i, (har själv varit i dessa tankar att krama ur så mycket det går ur en hoj) men en 07:a 1000 RR äju hur jÄ__a grym som helst. Glöm bort dessa griller man kan få in sin "gärna" med hästar hit och dit. Ut och åk, utnyttja hojen till max. Har svårt att tänka mej att skillnaden 180hk och 193.24hk är det som avgör om man är nöjd med hojen och åkningen eller inte. Det ä den där jä__a Bushs fel och hans u.s.a. (handla,handla bli aldrig nöjd, köp, köp, köp,) Ta hojen och åk å bada i nån fin liten sjö och sätt på flickvännen å var nöjd med att hojen går utav hel___e och kanske damen samtycker åxå. (Faan, tänk vad lite Whiskey kan göra med en "hjärna"). Fånga dagen, var nöjd med allt som livet ger .......
Tror att jag skulle va nöjd me din hoj, men jag ä lika "lost" som alla andra. Uppskatta att hojen reser sig på 3-dje växeln, och att damen frustar i gräset och vill ha mera (får man skriva sånt hära). Ja ni måste va lobotomerade om ni inte fattar vad jag menar. Använd grejerna ni har, skulle vilja citera J. Lindström " Du säga de sladda, jag säga gasa mera." Kungen har talat :tummenupp
 
Köpte ju en litersblejd för några månader sedan. Glad som *pip* blev jag när jag gränslade den de första veckorna.
Men mycket vill ha mer heter det ju så, köpte ett RS-5 system & *pip pip* vilket gött ljud det blev & jag blev som pånyttfödd.
Ett par veckor till gick & jävulen i mig hade vant sig igen. Då blev det PcIII, Kn-filter & en bänkning till det. Nu var gränsen nådd kändes det som min plastraket flög nästan fram! Tjoho!
Ja, & veckorna gick & man vande sig & tyckte att man kunde hantera hojen o alla testosteronhästar, så igår drevade jag om henne. Ojojoj & *pip* vilken skillnad det blev. Det förväntade jag mig verkligen inte! Så nu är jag glad som en speleman igen... Men hur länge?? :va
Tar detta begäret Aldrig slut?

(Bara lite tankar såhär på eftermiddagen, med kaffekoppen i högsta hugg.)
 
Köpte ju en litersblejd för några månader sedan. Glad som *pip* blev jag när jag gränslade den de första veckorna.
Men mycket vill ha mer heter det ju så, köpte ett RS-5 system & *pip pip* vilket gött ljud det blev & jag blev som pånyttfödd.
Ett par veckor till gick & jävulen i mig hade vant sig igen. Då blev det PcIII, Kn-filter & en bänkning till det. Nu var gränsen nådd kändes det som min plastraket flög nästan fram! Tjoho!
Ja, & veckorna gick & man vande sig & tyckte att man kunde hantera hojen o alla testosteronhästar, så igår drevade jag om henne. Ojojoj & *pip* vilken skillnad det blev. Det förväntade jag mig verkligen inte! Så nu är jag glad som en speleman igen... Men hur länge?? :va
Tar detta begäret Aldrig slut?

(Bara lite tankar såhär på eftermiddagen, med kaffekoppen i högsta hugg.)


Jo det äju så det är, här i jordelivet.:D

1000 rr -04-05, 600 rr -05-06 ingen som vet nåt förutom blocket,annonserna här på sporthoj.:tummenupp
 
Last edited:

Tar detta begäret Aldrig slut?

(Bara lite tankar såhär på eftermiddagen, med kaffekoppen i högsta hugg.)

Nästa steg är väl turbo och lustgas :D

Jag har precis lagt beställning på en 1000RR. Jag vill ha tag på krachpuckar och bobiner till hojen. Jag vill gärna ha förslag på fabrikat. Waltermoto och RG racing har jag hittat. Jag vill gärna hitta någon modell där jag slipper ta hål i kåporna. Finns det? Finns det något fabrikat som man bör undvika?

Kraschkåpor av gatmodell. Känner ni till något där? Sebimoto har racekåpor. Jag vet inte om de går att konvertera för gata.
 
Nästa steg är väl turbo och lustgas :D

Jag har precis lagt beställning på en 1000RR. Jag vill ha tag på krachpuckar och bobiner till hojen. Jag vill gärna ha förslag på fabrikat. Waltermoto och RG racing har jag hittat. Jag vill gärna hitta någon modell där jag slipper ta hål i kåporna. Finns det? Finns det något fabrikat som man bör undvika?

Köpte mina kraschpuckar på NGC-Racing. De är av No cut modell & passade nästan perfekt.
Vet att dom har kraschkåpor också med uttag för lampor & i övrig anpassade till "gatmodell". Superbra priser, men jag fick vänta väääldigt länge på mina puckar, typ 3 månader..
 
Nästa steg är väl turbo och lustgas :D

Jag har precis lagt beställning på en 1000RR. Jag vill ha tag på krachpuckar och bobiner till hojen. Jag vill gärna ha förslag på fabrikat. Waltermoto och RG racing har jag hittat. Jag vill gärna hitta någon modell där jag slipper ta hål i kåporna. Finns det? Finns det något fabrikat som man bör undvika?

Kraschkåpor av gatmodell. Känner ni till något där? Sebimoto har racekåpor. Jag vet inte om de går att konvertera för gata.

Köpte mina hos en brödrarna nilsson i hbg fick vänta tre dagar sen hade jag dom hemma för montering och det var inget sågande, passade perfekt!
 
Köpte ju en litersblejd för några månader sedan. Glad som *pip* blev jag när jag gränslade den de första veckorna.
Men mycket vill ha mer heter det ju så, köpte ett RS-5 system & *pip pip* vilket gött ljud det blev & jag blev som pånyttfödd.
Ett par veckor till gick & jävulen i mig hade vant sig igen. Då blev det PcIII, Kn-filter & en bänkning till det. Nu var gränsen nådd kändes det som min plastraket flög nästan fram! Tjoho!
Ja, & veckorna gick & man vande sig & tyckte att man kunde hantera hojen o alla testosteronhästar, så igår drevade jag om henne. Ojojoj & *pip* vilken skillnad det blev. Det förväntade jag mig verkligen inte! Så nu är jag glad som en speleman igen... Men hur länge?? :va
Tar detta begäret Aldrig slut?

(Bara lite tankar såhär på eftermiddagen, med kaffekoppen i högsta hugg.)


tjena!
vad har du satt på för drevning? jag e lite småsugen jag med =) hur pass mkt skillnad gjorde det?
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top