Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

  • Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date
Sitter och räknar på hur jag ska få ihop ekonomin till en 1000RR 07:a och undrar nu över serviceintervallerna.

Vilka service:ar är det upp till 1000 mil? Ca-kostnad?
 
Sitter och räknar på hur jag ska få ihop ekonomin till en 1000RR 07:a och undrar nu över serviceintervallerna.

Vilka service:ar är det upp till 1000 mil? Ca-kostnad?

100, 600, 1200, 1800, 2400 osv borde de vara..

Kostnad har ja ingen koll på.. 1800 med olja o filter på min 600 gick på 1300 förra veckan...600 mila är nog ganska likvärdig, 1200 e väl en större service så kanske dubbla priset iaf på den...

Inte mkt till hjälp då jag egentligen inte har en susning men en liten fingervisning iaf...
 
Cbr1000rr 2008 ??????????????

Talas om en V4;a i ett kompakt chassie till 2008
 

Bifogat

  • 2008.jpg
    2008.jpg
    137.1 KB · Visningar: 118
Last edited:
Är det nån som har koll om det går slänga på CBR 600 RR 03-06 fram fälg på en CBR 1000 RR och tvärt om ??? (fram alltså)
Tintin
 
Har kommit över en 600 rr fälg som skulle vara en 1000 rr fälg... Därav frågan... Köt via eBay så det kan bli problematiskt...
Är samma lager på både 600 o 954 o 1000 rr
Skillnaden är själva distansen mellan lagrerna. Hållbilden för skivorna är också samma som på 954 o 1000. Så det som skulle vara annorlunda är distansen och själv damm ringarna vid lagrerna...
Om inte nån har en 1000 rr o vill byta till 600 rr.
 
Någon som har haft något liknande problem med sin cbr1000rr!
Jag var ute ock körde en riktigt lång runda och sen börja hojen rycka,hacka,oljetrycks lampan och hissen lysa:confused:
och det sluta inte där utan till sist slåkna hela instrumenpanelen så fick jag slå av täningen så fuka den igen ett tag sen börja den igen:confused:
Och så håller den på??
 
Någon som har haft något liknande problem med sin cbr1000rr!
Jag var ute ock körde en riktigt lång runda och sen börja hojen rycka,hacka,oljetrycks lampan och hissen lysa:confused:
och det sluta inte där utan till sist slåkna hela instrumenpanelen så fick jag slå av täningen så fuka den igen ett tag sen börja den igen:confused:
Och så håller den på??

Garantiärende?! :tummenupp
 
Någon som har haft något liknande problem med sin cbr1000rr!
Jag var ute ock körde en riktigt lång runda och sen börja hojen rycka,hacka,oljetrycks lampan och hissen lysa:confused:
och det sluta inte där utan till sist slåkna hela instrumenpanelen så fick jag slå av täningen så fuka den igen ett tag sen börja den igen:confused:
Och så håller den på??

Har du kollat så verkligen alla kabelskarvar sitter fast med varandra ordentligt? speciellt under kåpglaset så finns det en hel del skarvar.
Kolla även så battersladdarna är ordentligt åtdragna.
 
nu har jag oxå inskaffat mej en cbr 600 rr -03 :yoparty

nått spec jag bör tänka på,råd och "detta-tänkte-inte-jag-på-när-jag-skaffa-en-sånn" mottages gärna!
 
Tvärt om.
Det talas om att det INTE är en V4 utan en R4 med RC212V-inspirerad design.

CBR kommer alltid att ha R4, Kommer en V4 så kommer den heta något annat

Är det någon som vet var man får tag i HRC Trattar till en CBR1000RR-07:eek:

Hos din lokala Honda handlare, det lär ju dock inte vara lagervara..
 
Last edited:
Någon som har haft något liknande problem med sin cbr1000rr!
Jag var ute ock körde en riktigt lång runda och sen börja hojen rycka,hacka,oljetrycks lampan och hissen lysa:confused:
och det sluta inte där utan till sist slåkna hela instrumenpanelen så fick jag slå av täningen så fuka den igen ett tag sen börja den igen:confused:
Och så håller den på??

Som någon tidigare skrev, kolla sladdaran till batteriet. Hade själv samma problem, men det visade sig att jordkabeln ej var ordentligt ditsatt utan glappade. Skruvade åt och sen gick den som ett spjut igen! :tummenupp
 
Mm, jag vet, en CBR1000RR e´ Inte en touringhoj Men om man trots det vill ha m. sig lite grejer, är det någon som har nåt tips på en bra tankväska till den modellen? :va
Funkar ju inte m. den jag hade till förra Blejden eftersom den nuvarande ej har tank i plåt o därför fäster inte magneterna.
Obs! Inga tankväskor som kostar flera miljoner nu va..
 
Som någon tidigare skrev, kolla sladdaran till batteriet. Hade själv samma problem, men det visade sig att jordkabeln ej var ordentligt ditsatt utan glappade. Skruvade åt och sen gick den som ett spjut igen! :tummenupp

Var och hämta den i dag och ska riva ner kåperna och kolla alla sladar och kablar!
Han sa att han hade tittat på den men jag vet inte hur mycket man ser utan att skruva lös kåpora:va
 
Mm, jag vet, en CBR1000RR e´ Inte en touringhoj Men om man trots det vill ha m. sig lite grejer, är det någon som har nåt tips på en bra tankväska till den modellen? :va
Funkar ju inte m. den jag hade till förra Blejden eftersom den nuvarande ej har tank i plåt o därför fäster inte magneterna.
Obs! Inga tankväskor som kostar flera miljoner nu va..

När jag skulle ner till gotland så köpte jag en modell från Oxford.
Det var inte magnet utan det var spännstroppar, den satt bra men lite bökigt när man skulle tanka och så.

Tror iofs att den egentligen är till för att ha på bönpallen.

Kostade runt tusingen..
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top