Tjena! Ny på forumet by the way. Har harvat i garaget senaste dagarna för att komma tillrätta med varför i H*vete hojen är stendöd. (cbr 900rr - 99)
Jag börjar från början..
Körde hem hojen från jobbet (max 10-15min), hann nå arbetstemp. Ställde den utanför mitt, och just som jag skulle slå av tändningen stendog den!
Slog av tändningen. Slog på igen, alla mätare funkar, drar på starten, startmotorn går, oljelampan slocknar. Men inte minsta tillstymelse till tändning. Wtf
Och så har det nu varit dom senaste dagarna.
Jag har testat och köra den längre än behövligt på startmotorn, men resulterar endast i bensin odör.
Plockat av och mätt upp batteriet till ganska exakt 12v (brukar dom inte ligga lite högre)
Kollat så den får soppa från tanken. (ej kikat förgasarna än)
Kollat säkringar
Kollat gnista, Vilket den ingen har...
Och varför får den ingen gnista då?
På denna maskin finns två tändspolar Och risken att bägge lagt av samtidigt är väl utesluten?
Va kan jag göra för att felsöka fram ett fel?
Ska sticka iväg och köpa kontaktspray, och lossa alla kontakter från batteriet fram till stiften, samt rengöra alla jordansl.
Men kan det vara nått annat j*vla piss fel?
Hojen har gått 2400 mil (ej gjort den stora servicen)
Gick klockrent fram till "insidenten"
Vore mycket givande om ni ville komma med tips. Kanske tom är någon här inne som haft samma bekämmer som jag?
VILL UT OCH ÅKA!!!
Jag börjar från början..
Körde hem hojen från jobbet (max 10-15min), hann nå arbetstemp. Ställde den utanför mitt, och just som jag skulle slå av tändningen stendog den!
Slog av tändningen. Slog på igen, alla mätare funkar, drar på starten, startmotorn går, oljelampan slocknar. Men inte minsta tillstymelse till tändning. Wtf

Och så har det nu varit dom senaste dagarna.
Jag har testat och köra den längre än behövligt på startmotorn, men resulterar endast i bensin odör.
Plockat av och mätt upp batteriet till ganska exakt 12v (brukar dom inte ligga lite högre)
Kollat så den får soppa från tanken. (ej kikat förgasarna än)
Kollat säkringar
Kollat gnista, Vilket den ingen har...
Och varför får den ingen gnista då?
På denna maskin finns två tändspolar Och risken att bägge lagt av samtidigt är väl utesluten?
Va kan jag göra för att felsöka fram ett fel?
Ska sticka iväg och köpa kontaktspray, och lossa alla kontakter från batteriet fram till stiften, samt rengöra alla jordansl.
Men kan det vara nått annat j*vla piss fel?
Hojen har gått 2400 mil (ej gjort den stora servicen)
Gick klockrent fram till "insidenten"

Vore mycket givande om ni ville komma med tips. Kanske tom är någon här inne som haft samma bekämmer som jag?
VILL UT OCH ÅKA!!!