RGV250
När jag varmkört motorn så händer detta fenomen. Man skulle kunna förklara det med att gasen hänger sig.
Den går normalt på tomgång men så fort man gasar så hänger sig varvet på 5k, gasar man då upp den över 5 så hänger den sig vid 6k och om man gasar över 8 så börjar den varva ur helt och hållet då fick jag panik och stängde av dödaren men motorn gick endå. Provade att slå av tändningen men den gick fortfarande och rusade ennu mer för varje sekund. När jag sedan gasade till på gasen bara lite så dog den. Provade att återupprepa detta genom att varva 8k då rusade den igen och gick utan tändning. Det är alltså bara vid 8k+ som den inte stänger av sig när man vrider av tändning eller dödaren. Enda sättet då för att slå av motorn är som sagt att gasa.
När motorn är kall så förekommer inget av åvanstående förutom att den hänger sig vid 5k.
Tjuvluft?. men hur förklarar man att den går utan gnista för det borde de ju inte vara någon utan tändning.
Väldigt tacksam för svar.
När jag varmkört motorn så händer detta fenomen. Man skulle kunna förklara det med att gasen hänger sig.
Den går normalt på tomgång men så fort man gasar så hänger sig varvet på 5k, gasar man då upp den över 5 så hänger den sig vid 6k och om man gasar över 8 så börjar den varva ur helt och hållet då fick jag panik och stängde av dödaren men motorn gick endå. Provade att slå av tändningen men den gick fortfarande och rusade ennu mer för varje sekund. När jag sedan gasade till på gasen bara lite så dog den. Provade att återupprepa detta genom att varva 8k då rusade den igen och gick utan tändning. Det är alltså bara vid 8k+ som den inte stänger av sig när man vrider av tändning eller dödaren. Enda sättet då för att slå av motorn är som sagt att gasa.
När motorn är kall så förekommer inget av åvanstående förutom att den hänger sig vid 5k.
Tjuvluft?. men hur förklarar man att den går utan gnista för det borde de ju inte vara någon utan tändning.
Väldigt tacksam för svar.
Last edited: