Hjullager,gummi eller plåttätning?

Det har ingen betydelse.
Jag skulle valt gummi eftersom jag gissar att det kan hålla emot vatten ngt bättre.
 
Gummi är helt (nåja..) täta, har viss friktionsförlust men ej märkbart på en hoj.
Plåt har en oftast en minimal spaltöppning som teoretiskt sett kan släppa igenom fukt, bös och annat mög Dock mindre friktionsförlust, populärt på inlineshjul.

Jag skulle valt gummitätnig.
 
Det är smutsen som dödar lagren och endast gummitätningar stänger ute damm.

Enda undantaget är väl om du siktar på hastighetsrekord och verkligen vill ha lättrullande hjul men skiter i livslängden.
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top