Hjälp mig med rolig sport att utöva!!!

The Duck

Tvivelaktig figur
Gick med
5 Oct 2006
Hoj
Kawasaki Z750 -07
Jag och en kamrat har kommit fram till att det är dags att hitta på något någon/några gånger i veckan för att bli snabbare, starkare och få bättre flås, och vi tycker båda att styrketräning är sjukt tråkigt. Kort sagt, dags att börja sporta! Vi har funderat lite på inomhusklättring, men det verkar å andra sidan lite dyrt. Snälla, kom med tips och råd, gärna något ni provat själv, och som går att utöva året runt. En sport som är rolig men ger både kondition och styrka. Kom igen, ge mig förslag...

Bara göra upp om något fint (helst förnedrande) vad om vem som vinner valfritt marathon nästkommande år. Att ta sluttiden är inte roligt, roligare att räkna vem som sprang snabbast per km. Runt 2.5-3mil är väl lagom distans kan jag tänka mig (beror på vilken kondis man utgår ifrån iofs). Är ni lika tävlingsinriktade och dåliga förlorare som vi är här i trakterna kommer ni kuta som svin hela vintern!

Roligare än tennis och squash, men billigare och mindre kallt på vintern än cross

Kampsport. Leta rätt på en lättsinnig klubb. Typ kickboxning.

Låter som om ni söker nån form av kampsport. :tummenupp

Tränar koordination, uthållighet och styrka. Mycket bra för kroppen. Se bara till att hitta nåt som låter intressant, kolla vad som erbjuds nära er och läs lite om grenarna på nätet.
Jag tänker inte rekommendera nån speciell gren utan se vad som låter intressant. Har själv tränat lite boxning och på senare tid prövat på diverse kampsporter men haft otur med tränare/klubbar inte inte fastnat för nåt :(

Är ju perfekt om ni är två bekanta som börjar samtidigt, upplagt för rolig träning om ni hittar en bra klubb.

Här i stan har dom börjat med Afrikansk powerdans.
Det är gratis dessutom, man håller till mitt i en park, till allas beskådan!

3122291 Här i stan har dom börjat med Afrikansk powerdans.
Afrikansk powerdans i en park och -20 å snö låter inte som någon vidare kombination :va

Kampsport! :tummenupp
Nästan oavsett vad ni börjar med så kommer ni att bli starkare och få upp flåset. Kanske gå på ett gym som har kick 'n box, efter ett sånt pass lär ni vara rätt slut :)

Fickpingis.
Runka bulle.
Blotta sig för tjänstemän.
Välta kossor.
Fånga duvor med håv.
klappa vildkatter.
Stjäla skattekvitton från bilar i fart.
Låna pengar av juggemaffian och ge fan i att betala tillbaka.
Brottas med cementblandare.
Finns hur många trevliga sporter som helst.

glömde den bästa av alla idroter (idroter luktar svett sport bensin)

Amerikansk fotboll!

3122291 Här i stan har dom börjat med Afrikansk powerdans.
Du ska det där va nått nytt? det har dom bedrivigt i 2 årstid i min skola, på lektionstid. :tummenupp

Last edited:
Fäktning...det tränade jag i flera år & har aldrig varit i bättre form, blåste i snitt 4-5 liter vätska / träning, + koordinationsträning, styrka & kondition. :tummenupp

Kolla upp Djurgårdens fäktningsklubb t.ex

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...