Hittar ingen hoj som fyller mina önskemål. Är jag för kräsen???

Pebl

Flyter fram
Gick med
17 Oct 2003
Ort
Lidköping
Hoj
-06 BMW R1200S,-99 BMW K1200LT
BMW r1200s kanske vore något? Skall tydligen behövas mycket inställning av fjädringen innan de blir riktigt bra men de är ju starkare än r1100s iaf.
-Billig försäkring
-Skapligt bekväma
-Twin
-Högt uppdraget avgasrör (dubbla pipor om man har effektsystem)
-dubbla inbyggda brödrostar/kraschpuckar på sidorna
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Såg att någon annan redan sagt det, men Suzuki TL1000R är ju en sportig V-twin med massor av effekt och trevlig försäkring. R-modellen har ju full-kåpa oxå. Inte att misstas med TL1000Sen som enligt mig ser missbildad ut...
 

Blomkvist_86

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2009
Ort
Eskilstuna
Hoj
Yamaha XT 600 E
Är själv ute efter något liknande. Just nu står väl valet mellan Firestorm, SV1000 och TL1000R.

SV1000 får man riktigt bra pris på hos Suzuki Märkesförsäkring via länsförsäkringar, har inte kollat upp TL1000R ännu, firestormen känns för dyr med tanke på vad man åker(beror på min ålder) :p
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
En SV1000? Inget som du nämner och kanske något som du redan räknat bort? Annars en potent och kul hoj! med V-twin!
EDIT: Nu var jag sen! :)
 

Bifogat

  • DSC_0004.jpg
    DSC_0004.jpg
    252.7 KB · Visningar: 107

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
TS efter läsningen inser jag att du är nu mogen att ta klivet över till HD sportser. Hört rykten om att de kicklar fint i analen :)
 

J-Rock

Hell Yeah !!!
Gick med
6 May 2003
Ort
GBG
Hoj
Honda CB1000RA
Har en Aprilia RSV Mille -99:a till salu. Knappt 3500mil, nybes. Lakackad i italiens färger.

35000:- säger jag, men helt klart en förhandlingsfråga.
 

MaS

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2007
Ort
Sumpan
Hoj
Tl1000R
Är själv ute efter något liknande. Just nu står väl valet mellan Firestorm, SV1000 och TL1000R.

SV1000 får man riktigt bra pris på hos Suzuki Märkesförsäkring via länsförsäkringar, har inte kollat upp TL1000R ännu, firestormen känns för dyr med tanke på vad man åker(beror på min ålder) :p

Samma här och har typ bestämt mig för TL1000R bara jag hittar en med "bra" pris, Märkesförsäkring hel/hel var 5k nånting för mig, sthlm, 31 år. :tummenupp
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
En sak du förbisåg...DRIFTSÄKERHET!! Jag gillar att köra hoj, det finns hojar jag mycket hellre skulle välja med hjärtat, men då jag kör mycket och gillar pålitlighet, så fick det bli en skramlaha dussinhoj, som man dock njuter fulla drag av att köra:)

På det har den bra effekt, fint chassi, bra bromsar, mycket hygglo försäkring, relativt problemfri och framför allt driftsäkerhet..kul o underhållande, så i brist på annat så anser jag en R1 vara kanon:tummenupp(skulle det vara gixxer, kawwa, honda så är det nästan same shit different name)
 
Last edited:

drm4rtin

med lem
Gick med
9 Mar 2010
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
2007, Suzuki DL1000, 2002, Yamaha FZS600.
En SV1000? Inget som du nämner och kanske något som du redan räknat bort? Annars en potent och kul hoj! med V-twin!
EDIT: Nu var jag sen! :)

Sen!? Det verkar som om vi var 3 st inom samma minut som svarade SV1000. Kan inte vara en tillfällighet! En SV1000 måste trådägaren skaffa. Så blir det! :banana
 

out4speed

Tabernakel
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Växjö
Hoj
Ducati 1000ss
kolla in Ducatis 1000 ss och 900ss , inga effektmonster men likväl skitskoj att köra, ser hyffsat läckra ut och billiga i försäkring.

Dock är servicen dyr :-(
 

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
Nu börjar svaren komma in.. härligt!

SV1000 har jag faktiskt helt missat. Den ska studeras närmare! Undrar om det går att modda om den med högdragna pipor på ett snyggt sätt.

//KaliZ
 

Blomkvist_86

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2009
Ort
Eskilstuna
Hoj
Yamaha XT 600 E
Nu börjar svaren komma in.. härligt!

SV1000 har jag faktiskt helt missat. Den ska studeras närmare! Undrar om det går att modda om den med högdragna pipor på ett snyggt sätt.

//KaliZ

Googlade lite och fann dessa bilder inom en minut. Ska lägga ut min slöa driftsäkra XT 600 i helgen på annons. Sen blir det nog att leta efter en SV1000, ska även försöka få tag i snygga kåpor till den så den får lite mer sporthojstuk.

316618381BsCXwg_ph.jpg


SV%201000%20Underseat%201.jpg


IMG_0001.jpg
 
Last edited:

bigtree

Mullrar...
Gick med
3 May 2010
Ort
Sthlm/Uppsala
Hoj
TL1000R
Funderade precis som många här i våras men gick på orginalet till slut. Gör samma du, tror inte du blir missnöjd... :yoparty
 

Bifogat

  • TLR.jpg
    TLR.jpg
    117.2 KB · Visningar: 90

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Ort
Byhåla
Hoj
Black editions
Nu börjar svaren komma in.. härligt!

SV1000 har jag faktiskt helt missat. Den ska studeras närmare! Undrar om det går att modda om den med högdragna pipor på ett snyggt sätt.

//KaliZ

Körmässigt vinner firestormen på KO mot sv. Men det kanske inte är det du är ute efter...
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Cagiva Raptor
TL1000 motor, mkt trevlig hoj.

2166238_1.jpg
 
Last edited:

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
BMW R1200S, se till att få en med Öhilnsfjädring runt om. Sjukt kompetent men bekväm sporttwin med billig försäkring.
 

AVR

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki ZZR1400 -06, Hornet 600 -08 lull-lull edition *såld*, Yamaha XJ550 -83
Kan bara säga att ZZR1400 är den i särklass bästa hoj - alla kategorier - jag någonsin ägt. Ruggigt lätt och skön att köra sakta/snabbt/kurvigt mm mm. Kalashoj! Brist på effekt finns inte det lovar jag dig. :banana Den ser stor ut men när du sitter på känns den hur smidig som helst. :)

Det som möjligen skulle kunna vara en liten nackdel är att man får leta lite innan man hittar en vettig försäkring.

Viktigt att göra bara är att skaffa en kutskåpa så man kommer bort från limpsadeln (vilken för övrigt är kanon om du vill skjutsa) och plocka bort stänkskärmen bak (som man ska göra på alla hojar).

Åk och provkör - du kommer inte ångra dig! :tummenupp
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top