Hedlund Cafe Racer

Dr_C

Mulle-mek
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Harlösa
Hoj
Ducati 888SP5, Ducati Hypermotard 1100S, DRC680
Vi är ju så pass få i Sverige så man hittar ju inte tillräckligt många andra med lämplig diagnos.
Så sant! Med en bredare bas av nördar, så framstår man ju själv som nästan normal!
Jag har ju en 27 liters V12 (Meteor), vilket det flesta anser tyda på någon diagnos. Men så har jag lyckligtvis en kompis som har TVÅ stycken!


Skickat från min SM-A520F via Tapatalk
 

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Så sant! Med en bredare bas av nördar, så framstår man ju själv som nästan normal!
Jag har ju en 27 liters V12 (Meteor), vilket det flesta anser tyda på någon diagnos. Men så har jag lyckligtvis en kompis som har TVÅ stycken!


Skickat från min SM-A520F via Tapatalk
Sån motor som kallas bigblock :D
 

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Ort
Svenshögen
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Trevlig maskin minst sagt......smula avis bara.
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Det var ju ett Hedlundbygge med i klippet, mycket mer on topic kan det inte bli.
Och jag tror ingen som följer denna tråd störs nämnvärt av Meteorfilmer heller!:tummenupp
 

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Ort
Höglandet
Hoj
7 singlar och 5 par -51 till -13
Ännu mer offtopic. Det fanns faktiskt duetter med B36 V8 motorer. Atomenergi hade visst såna för att frakta isotoper till sjukhus. Lär ha varit fruktansvärt framtunga och svåra att hålla på vägen.
 

Mr Moto

Nu i tvåtaktsträsket
Gick med
26 Jan 2005
Ort
Javisst
Hoj
RVF 400, NSR250 SP
Så sant! Med en bredare bas av nördar, så framstår man ju själv som nästan normal!
Jag har ju en 27 liters V12 (Meteor), vilket det flesta anser tyda på någon diagnos. Men så har jag lyckligtvis en kompis som har TVÅ stycken!

Nu steg du i rankingen:Bugar När kan man boka studiebesök!

Men nu blev ju jag alldeles normal, jag har ju inte en enda jättemotor i stativ i trädgården.:näsblod
Fast det får erkännas att jag sitter och tittar på filmer med folk som har. Det är väl så det börjar, vägen ned i totalt motorberoende?

Till fredagsmyset med familjen:
Alla talar tyska. Kan inte bestämma mig om det är närbilder på rörliga delar eller vibrerande kuhlwasser mätare som är bäst.

Och förlåt för OFF TOPIC:rodnar
 

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Ort
Höglandet
Hoj
7 singlar och 5 par -51 till -13
Åter till frågan om godstjocklek. Vincent series B and C har ju en fyrkantig lådkonstruktion mellan styrhuvudet, topparna och infästningen av bakfjädringen (upper frame member). Enligt vad jag läst, ids inte riva loss den, är godstjockleken 1/8" mild steel, delvis förstärkt till 3/16". Series D hade ett rör i stället som jag inte vet nåt om.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Nu steg du i rankingen:Bugar När kan man boka studiebesök!

Men nu blev ju jag alldeles normal, jag har ju inte en enda jättemotor i stativ i trädgården.:näsblod
Fast det får erkännas att jag sitter och tittar på filmer med folk som har. Det är väl så det börjar, vägen ned i totalt motorberoende?

Till fredagsmyset med familjen:
[video] Alla talar tyska. Kan inte bestämma mig om det är närbilder på rörliga delar eller vibrerande kuhlwasser mätare som är bäst.

Och förlåt för OFF TOPIC:rodnar

Vad är det han gör där runt 3:00 min?
 

Dr_C

Mulle-mek
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Harlösa
Hoj
Ducati 888SP5, Ducati Hypermotard 1100S, DRC680
Nu har det blivit några timmar framför datorn igen. Centralt rektangulärt rör som oljetank. Ram version 2.2 ser ut såhär:

DRC500 ram ver 2.2 bild 1.jpg

DRC500 ram ver 2.2 bild 2.jpg
 

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Ort
Höglandet
Hoj
7 singlar och 5 par -51 till -13
Ser ut att bli oljevolym i minsta laget, men du kanske ska ha en oljekylare.
Hur tänkte du motor & växellådsinfästning?
Väntar med spänning på swinginfästning & stötdämparinfästning.
 

Dr_C

Mulle-mek
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Harlösa
Hoj
Ducati 888SP5, Ducati Hypermotard 1100S, DRC680
Ser ut att bli oljevolym i minsta laget, men du kanske ska ha en oljekylare.
Hur tänkte du motor & växellådsinfästning?
Väntar med spänning på swinginfästning & stötdämparinfästning.
Själva centralröret rymmer ca 2,7 liter Jag hade jag tänkt använda ramrören som oljeledningar, så det adderar lite till volymen också. Jag har funderat på att fräsa ut stadiga plattor mellan motor och växellåda och sen montera det paketet gummiupphängt i ramen. Svingen kommer att sitta innanför vaggramen i djupa svarvade hylsor. Jag är inte helt klar över stötdämparen, men kanske en som sitter lite förskjuten mot höger, så att avgassystemet kan komma ut på vänstra sidan.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top