HD och fantasipriser

View attachment 363569

Den här kan utan uns tvekan vara min dotter...Därtför kör jag Ducce .. ;-)

Skämt å sido..har du kollat på hur kvinnliga publiken som kör / blir skjutsad på custåm / hd i Sverige ser ut generellt ? Jävla katastrof :(. Jag föreslår ett besök på Bulten en solig helg så får du kanske se...medan brewdar man skjutsar på SH kan vara en döttrar så brukar de som puttrar omkring på kromslädar kunna vara ens morsor. Det tycks dessutom vara krav på BMI med en siffra som motsvarar minst åldern ;)...
Haha, instämmer. Sen är jag heller inte 50+, fet eller skäggig. Och definitivt inte min sambo heller, som egentligen är ganska ointresserad av Harleys. Men visst finns det fula kioskaskrap i träsket därute.

Last edited:
Snor denna från en annan tråd, tycker den talar för sig självt....

Haha, instämmer. Sen är jag heller inte 50+, fet eller skäggig. Och definitivt inte min sambo heller, som egentligen är ganska ointresserad av Harleys. Men visst finns det fula kioskaskrap i träsket därute.

Gå inte på MrWRX fällor.
Var glad för att du inte varit på en fest med självförälskade fitnessmänniskor.
Roliga människor är sällan snygga.

3229248377_f7025aa989.jpg

Last edited:
Slående att en HD tråd alltid får så många inlägg trots att så få på sporthoj uppskattar dem :hihi
En sak till som är slående är att 90% av alla hojar man ser på vägarna som är lastade med semesterpackning är antingen HD eller Japscustom. Resterande 9% är "äventyrshojar" med tyska eller italienska regplåtar och slutliga 1% är nån enstaka motard.

Sporthojar ser man knappt aldrig (förutom min egen). Så vilken grupp är det som är de verkliga posörerna? :D

Sålde nyligen en Sportster. Annonserna på blocket har glädjepriser, helt klart, men det är ju bara att pruta om man är spekulant.

Jag började åka R1 för ca 8 år sen, de senaste åren i fighter kostym. Jag sålde den sista jag ägde förra sommaren. Sommaren innan det åkte jag både R1 och Harley samtidigt, men ju mer jag åkte på min HD desto mindre blev suget efter R1, så var bara att sälja den och börja åka HD på riktigt. :)

För min del var det helt enkelt att jag växte ifrån sporthoj och blev vuxen och börja åka HD. Detsamma gäller mina kompisar.

Jag absolut inte nåt imot sporthojar, dom har sin charm oxå.

Några fina bågar! :yoparty
11137_207718342431_524382431_2989141_2657931_n.jpg241164_1903675003398_1587433213_1815961_2049993_o.jpgDSC_0042.jpg317494_2146676465235_1195990655_32077875_516371559_n.jpg

Jag började åka R1 för ca 8 år sen, de senaste åren i fighter kostym. Jag sålde den sista jag ägde förra sommaren. Sommaren innan det åkte jag både R1 och Harley samtidigt, men ju mer jag åkte på min HD desto mindre blev suget efter R1, så var bara att sälja den och börja åka HD på riktigt. :)

För min del var det helt enkelt att jag växte ifrån sporthoj och blev vuxen och börja åka HD. Detsamma gäller mina kompisar.

Jag absolut inte nåt imot sporthojar, dom har sin charm oxå.

Lite så jag oxå känner, åkt zx9a Sp1a och Zx12a, alla underbara hojar på sitt sätt, men nu när man har fru och barn "Inte mina barn" så kanske man får lite andra värderingar, vill ju inte göra min fru änka redan vid 40 års ålder, och göra barnen pappalösa en gång till då deras pappa redan har överget dom en gång.. Jag vet hur jag blir när jag sitter på en sporthoj, hornen växer innanför hjälmen och det är svårt att hålla sig på en normal nivå... Det fick lov att bli budget variant i from av en Honda shadow 600 bobber, då HD inte riktigt fanns med i kalkylen med ny familj och hus.. Inget vidare bottendrag eller komfort eller vettiga bromsar, men jag tar mig punkt A till B i ganska lagom fart.. :tummenupp

Denna går ut till våra paddlande vänner. :)

För vanliga hojkonsumenter tror jag det det är svårt att förstå varför motorintresserade och motorbyggare snöar in så på den HD-konfigurerade motorgeometrin. Se bara på den i skärande bearbetning befarne medlemmen Elffors, betydligt yngre än jag. Helt openminded inför HD såväl som japs.
Det HD-konfigurerade motorträsket är en skön värld för oss motornördar, lite samma med Ducati. Skyddad verkstad för oss som hjälper er hojkonsumenter när er hjärna inte längre räcker till för elementär felsökning. Var glad för HD-Communityt!

http://www.youtube.com/watch?v=y9aLaEwuB1o

http://www.youtube.com/watch?v=LdSwNAdNfrs

http://www.youtube.com/watch?v=CuyBtmWYUGQ&feature=relmfu

Last edited:
Här är ett skönt åldrigt HD-team och hoj. Så här ska man ha det när man är pansjo. Ägaren ser ut som Bosse bildoktor fö, cool farbror och HD tycker jag, Axtell finless segjärnscylindrar. Notera sprängplåten över motorn. Gosh vilket svar det är i spisen, rappare än en motorsåg. :Bugar

[YOUTUBE-ID]-G2MeG6GUlY[/YOUTUBE-ID]

??? Är den här tråden typisk för alla HD-åkare? Vad händer på ett HD-forum om motsvarande tråd om japs startas? Påstår du att det är lika många mc-träffar där HD-slås sönder, pisssas på och sätts eld på som det är HD-träffar där det görs med japanska cyklar?

I japanska led är det inte mycket annat än någon humoristisk gliring åt någon i kamratkretsen som plötsligt kommer på en HD, men vad händer i HD-kretsar om någon kommer på en R1? Eller sätter en Intrunderrova i ett superglidechassi? Vilka motorcyklister är det som sitter och visar finger åt andra motorcyklister bara för att dom inte kör samma märke?

Faktum är att det är mer fel på dom som åker HD än cyklarna dom åker på, undantag finns givetvis..

Det där har jag aldrig varit med om. Och även många av de som ser riktigt inbitna ut hälsar faktiskt tillbaka. Nästan lika många som andra hojförare. De HD-förare jag pratat med beklagar väll lite skämtsamt ens hoj val, inte värre än min skämtsamma attityd om HD som gynekologstol :smasha

...om man skall generalisera lite. :hihi

Krompråms-förare är av kategorin som vill åka hoj, resten vill köra. Och inte helt o-sant är det heller, som destruktör får man kämpa rätt friskt med (de få) kromåkare som dyker upp på diverse utbildningar, det tar tid att sälja in koncept som gaskontroll och blick - och man bombarderas med undanflykter, där hojen hela tiden är en begränsning, är det inte fel utväxling så är det markfrigångsproblem.

:hihi

Å andra sidan går det åt andra hållet med ibland bland plastraketerna, ofta unga grabbar som vill bomba helvIt!!111one, men egentligen behöver jobba med grunderna (och det är lika mycket ursäkter där :hihi ).

Det är 'la ett naturligt urval helt enkelt, min gravt skeva, personliga uppfattning är att kromhojar åker längre, sporthojar kör kortare, och mer inspirerat (...angående posörer).

Inte fan skulle jag få för mig att åka långtouring rakt fram tio under på gixxern. :näsblod Lika lite som jag skulle få för mig att åka bana på en Electra Glide.

Njurpajsätarna på den lilla ön har ett uttryck - horses for courses - rätt verktyg rätt verktyg för rätt jobb. :)

/J

Jag har aldrig kört glidare/custom osv, men det kanske har sin tjusning, så ibland har ett visst nyfiket sug infunnit sig.
Och V-roden känns då den mest intressanta.
Men kollar man HD-priser så ligger dom som sagt oftast rätt högt, men just V-roden verkar sjunka lite mer "normalt" i pris.
Varför är det så?
Räknas inte den med bland de "riktiga"...?

V-rod anses av många inte vara en riktig HD då motorn är vattenkyld och har fel vinkel mellan cylindrarna. Den ojämnhet i tändintervallerna som finns hos övriga modeller saknas helt enkelt.

Har nog aldrig fått så mörka blickar som när jag och grannen var på mc-mässa och vi var i HD-montern och jag kläckte ur mig "Äh, jag tycker de ser ungefär likadana ut allihopa". Han är med i ett sånt där låtsaskriminellt gäng som gillar Sons of Anarchy lite för mycket...

Har nog aldrig fått så mörka blickar som när jag och grannen var på mc-mässa och vi var i HD-montern och jag kläckte ur mig "Äh, jag tycker de ser ungefär likadana ut allihopa". Han är med i ett sånt där låtsaskriminellt gäng som gillar Sons of Anarchy lite för mycket...

Alltid uppskattat. Passerade en monter där "the real deal" stod och gjorde sig lustiga över plagiaten. Kunde inte hålla tyst (så är det lite för ofta) och ställer den naturliga frågan; "Varför köpa kopian när man inte vill ha originalet?"

Vad är distans, liksom?

V-rod anses av många inte vara en riktig HD då motorn är vattenkyld och har fel vinkel mellan cylindrarna. Den ojämnhet i tändintervallerna som finns hos övriga modeller saknas helt enkelt.

Alla märken har sina hardcore fan både på bil och mc- sidan. I slutändan är tillverkaren ute efter att ta nya marknadsandelar och öka sin totala försäljning. HD fick många nya kunder när de släppte V-rod som aldrig skulle kunna tänka sig att köpa någon av de klassiska modellerna än mindre besöka ett HD showroom. Hardcore fansen lär nog aldrig acceptera något annat än en klassisk luftkyld HD. Däremot tror jag att V-rod har fått acceptens hos gemene person som en riktig HD de kan aspirera att äga en dag. En granne till mig köpte förra året just en begagnad V-rod.

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla