HD och fantasipriser

Det blir ju intressant att se vad dom kommer att sälja deras nya 750 för, delvis byggd i Indien och missminner jag mig inte så var tanken först att den bara skulle säljas där.

För övrigt så är jag nästan helt säker att min nästa hoj blir en xr1200.
Ångrar bittert att jag sålde min förra då det i efterhand nog är en av dom roligaste hojarna jag har haft.

http://www.motorradonline.de/dauertest/dauertest-abschlussbilanz-harley-davidson-road-king/90733

Road kingen klarade tydligen 5000 mila testet bättre än diverse olika japanska och europeiska hojar så som Honda, Suzuki, Yamaha, Kawasaki, Triumph, BMW och Ducati. Det var en kolv som låg lite utanför spec efter 5000 mil annars väldigt få fel och effekten hade till och med ökat något. Märkligt hur kan detta komma sig då HD enligt diverse självutnämnda experter och förståsigpåare har så dålig kvalitet?

http://www.motorradonline.de/dauertest/dauertest-abschlussbilanz-harley-davidson-road-king/90733

Road kingen klarade tydligen 5000 mila testet bättre än diverse olika japanska och europeiska hojar så som Honda, Suzuki, Yamaha, Kawasaki, Triumph, BMW och Ducati. Det var en kolv som låg lite utanför spec efter 5000 mil annars väldigt få fel och effekten hade till och med ökat något. Märkligt hur kan detta komma sig då HD enligt diverse självutnämnda experter och förståsigpåare har så dålig kvalitet?

Så är det här, en massa självutnämnda experter som vet allt om inget. Fakta det är inte relevant, sporthoj.com expert.:hihi

Apropå HD hur svårsålda är dom generellt, verkar som kromslädarna verkar vara helt ute?

Fattar inte varför man hela tiden bekymrar sig med att jämföra hojar (även andra saker) som inte används på samma sätt?
Hoppas de flesta fattar skillnaden med att pysa runt på en Electra glide och en zx10 i 5000mil annars kanske motorrad skulle ha med en enduro i samma test...

Att priset är högt på hd är väl svårt för mig att förstå men att andrahandsvärdet är högt lär väl även det vara högre både pga av utgångspris men även hur sliten cykeln är/blir.
Personligen så kan jag väl säga att resultatet av 5000mila testet skulle se annorlunda med mig som chaffis då jag verkligen inte tror att en sh skulle hålla dom milen med bandagar, bakhjul och buskörning som det skulle bli. Å andra sidan skulle samma behandling av en hd ha ännu värre effekt...

På ett sätt är tester rätt viss om man pyser runt på en electra mot en sport hoj. Vilken japansk motor skulle klara 5000mil med vibrationer?

Att andra handsvärdet är högt beror på att folk betalar priset. Lite som med en ducce.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman