Hayabusa

timmris

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2009
Hoj
gixx 600 ban/gata
Går i tankar att införskaffa en hayabusa nästa säsong och undrar nu hur stor skillnad det är på den gamla och den nya versionen? alltså före och efter 2008

Rätt stor skillnad

Framförallt på motorsidan

Pc3 + rör = nästan 200hk på slangen ( gammla ca 175-180 )

Har även tittat på kawa zzr 1400. Någon här som kört bägge och tala om för och nackdelar med dom?
Tack

Mellan gamla och nya Busan är det stor skillnad. Hanterbarhet, motor, bromsar..en helt annan hoj.

ZZR 1400 har i mitt tyckte bara en upp på Busan och det är ABS. Prestandamässigt är de likvärdiga men den stora skillnaden känns när det börjar svänga. Då känns Kawan klumpigare. Som rent Autobahnlok är den dock svårslagen.

hayabusan som kom 08. jag vet inte vad japanerna har tagit för tableter eller rökt för konstiga svampar men den vart fasen inte (snygg). om du köpter en busa så är de ju standard med turbo :D:yoparty

Är inte så jäkla van med hoj än så länge, så turbo får nog vänta. Skulle kanske vara ett kul projekt med gixxern om jag ska ha den kvar.
Jag var och provsatt bägge modellerna och busan kändes lättare trots att vikten är ungefär densamma, ska se om jag kan få ut och provköra. Sen får man se vilken som känns bäst.
tack för svar, och fortsätt gärna att skriva om hojarna.

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back